Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-Fi problem, bugg eller trasig ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med att Wi-Fi dör efter några minuters användning, stänger jag av och sedan på Wi-Fi så fungerar det någon minut
och sedan dör det igen

Händer lite då och då, men jag tror nog att det endast är efter att jag slagit igen locket och lagt maskinen på laddning
efter omstart fungerar den perfekt i xx dagar/veckor tills problemet slår till igen

Bugg eller trasig ?

OS X 10.11.5
Macbook 12" early 2015
1,2 Ghz

Ursprungligen av disktant:

Har problem med att Wi-Fi dör efter några minuters användning, stänger jag av och sedan på Wi-Fi så fungerar det någon minut
och sedan dör det igen

Händer lite då och då, men jag tror nog att det endast är efter att jag slagit igen locket och lagt maskinen på laddning
efter omstart fungerar den perfekt i xx dagar/veckor tills problemet slår till igen

Bugg eller trasig ?

OS X 10.11.5
Macbook 12" early 2015
1,2 Ghz

Samma problem med annan användare? Testat att köra senaste kombo uppdateringen?

Har bara en användare, får testa och se om det gör någon skillnad
Har inte kört kombon, får testa det också

läste någon rekommendation att rensa alla nätverksinställningar och börja om på nytt, men det gjorde ingen skillnad
har även trott att det varit min Airport som strulat, men det var lika mot mitt andra trådlösa nät också

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-21 00:02
Ursprungligen av disktant:

...har även trott att det varit min Airport som strulat, men det var lika mot mitt andra trådlösa nät också

Två nät? Hur är de inställda?

Ursprungligen av reboot81:

Två nät? Hur är de inställda?

En D-link med ett Wi-Fi, sedan en AirPort Express på en lanport i denna med ett eget Wi-Fi nät

Är den ena routern i s.k. bryggläge? (Dvs att den är inte en router, utan agerar bara switch och/eller wifi-access-punkt.)

Om båda routrarna agerar DHCP-server, och delar ut IP-adresser, så kan det nog bli en del märkliga problem.

AirPort Express är i bryggläge

detta har funkar fint i många år, och med alla andra enheter hemma
det är alltså bara min senaste Macbook som strular

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-21 22:15

Händer samma sak om du stänger locket, men låter datorn "stå" upp?
Om nu antennerna sitter i locket (skärmen) av datorn så får de en helt annan position när den viks ner. Sitter antennerna i locket så är de designade för en viss position. Sen om det spelar roll eller inte vet jag inte, bara brainstormar lite…

Det händer alltså efter "sleep" läge, jag använder den inte med locket stängt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-21 23:10
Ursprungligen av disktant:

Det händer alltså efter "sleep" läge, jag använder den inte med locket stängt

Ok, trodde du körde den med stängt lock.

"…det endast är efter att jag slagit igen locket…"

Yes händer efter att jag startat upp den med att öppna locket, vilket sker många gånger om dagen
jag får känslan av att det sker oftare om den legat på laddning, troligt när jag stoppat i laddsladden efter att locket stängts
inte om jag slagit igen den med sladden i

1
Bevaka tråden