Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför fungerar inte denna sidan på MacOS inkl 3 olika webläsare?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-06-19 09:20

Av någon anledning får man inte upp inloggningsalternativet med bank-id på MacOS och alla webläsare jag testat (Yosemite och senaste version av Safari, Chrome och Firefox). Funkar alltså på Windows. Ni som får upp bank-id alternativ, vad kör ni på?

https://secure.workbuster.se

  • Medlem
  • 2016-06-19 09:27

Vad menar du med får upp? Om jag klickar på bank-id kommer jag till nedanstående dialogruta. Jag har Google Chrome 51.0.2704.103 och OS X 10.11.5 El Capitan.

Ursprungligen av alix:

Vad menar du med får upp?

Troligen samma som mig. BankID finns inte som alternativ.

Jag sitter med El Capitan 10.11.5 och testat Safari, Firefox och Chrome. Likadant i alla 3.

Oavsett om jag klickar på Bank-id eller Mobilt Bank-id så kommer jag till bilden i inlägg 2.

Men jag har inget Bank-id på datorn. Kör bara med Mobilt Bank-id.

- El Capitan 10.11.5
- Firefox 47.0, med AdBlock Plus och Flash Control

Senast redigerat 2016-06-19 12:01
  • Medlem
  • 2016-06-19 10:42

Kanske kan ha med annons- och/eller trackerblockerare att göra?

Har OSX 10.11.5, AdBlock Plus i Safari och det funkar - får upp alternativ att logga in med Bank-ID.

Däremot funkar det inte med Firefox (inga pluggar).

  • Medlem
  • 2016-06-19 11:23

Jag använder Ublock Origin för att blockera både annonser och trackers.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-06-19 11:33

Safari 9.1.1. och OS X 10.10.5 och BankID app 7.0.1. Kör Handelsbankens dosa + kort.

Det ser ut för mig som för IllerG.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-19 12:37

Funkar för mig lika som Jesper, får upp bank-id m.m
Har El Capitan 10.11.5
senaste version webbläsare Chrome, Safari samt Opera samt annonsblockerare

  • Medlem
  • 2016-06-19 12:46
Ursprungligen av Borttaget:

Troligen samma som mig. BankID finns inte som alternativ.

Jag sitter med El Capitan 10.11.5 och testat Safari, Firefox och Chrome. Likadant i alla 3. ...

Aha, nu fattar jag, måste vara ovanligt trögtänkt idag. Som du ser nedan får jag upp inloggningsalternativen (samma setup som jag skrev ovan). Jag stängde av Ublock Origin men lyckas ändå få upp dessa alternativ. Kan de vara beroende av flash? Chrome har det inbyggt och jag har det aktiverat. Det står visserligen "use_flash=NO" i verktyg för utvecklare, men...

Senast redigerat 2018-07-23 15:09
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-06-19 13:19

Tack för alla svar.

Vad jag vet har jag en helt vanlig installation av samtliga applikationer. Inga speciella inställningar. Varför ritar inte min Safari upp enligt koden? Det är ju helt obegripligt. Det är samma på min andra mac-dator med samma konfig.

  • Medlem
  • 2016-06-19 13:45
Ursprungligen av planB:

Tack för alla svar.

Vad jag vet har jag en helt vanlig installation av samtliga applikationer. Inga speciella inställningar. Varför ritar inte min Safari upp enligt koden? Det är ju helt obegripligt. Det är samma på min andra mac-dator med samma konfig.

Hur har du det med flash?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-06-19 13:50

D'OH!!

Om man byter till svenska fungerar det!!! Jag klickar på svenska flaggan och allt dyker upp som det ska.

Jag ber om ursäkt att rivit upp så mycket damm för denna idiotsak, men kanske kan tråden hjälpa någon annan.

(eftersom jag har engelska som systemspråk och även i Safari dirigeras jag antagligen med automatik till den engelskspråkiga versionen av sidan där bankid inte aktiveras på något sätt... man lär så länge man lever)

  • Medlem
  • 2016-06-19 14:41

Aha, ja, nu ser jag de olika språken!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-19 18:37

Dåligt av utvecklarna att de tar för givet att en engelsk installation inte kan tänkas använda BankID.

1
Bevaka tråden