Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport på KTH?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 19:10

Jag har precis börjat på KTH i Kista och där finns det trådlöst nätverk som alla studenter ska kunna koppla upp sig på. Men för att göra detta måste man förstås ha ett kort i burken för trådlöst surfande. Eftersom jag sitter med en PowerBook undrar jag om det går att stoppa i ett Airport-kort i burken och få det att funka med deras nätverk... Någon som vet?

Ja, det går alldeles utmärkt. KTHs nät heter KTH-OPEN och är mycket väl utbyggt. På Campus Valhallavägen finns ett tjugotal accespunkter främst runt biblioteket men också på andra ställen. För att kunna använda nätet behöver du bara loginuppgifter till KTHs datornät.

/M

  • Medlem
  • 2003-08-19 22:47

Japp.

Du loggar på genom att försöka ansluta till godtycklig site, du direktas då om till https://login1.kth.se eller något åt det hållet.

Där får du skiriva in
användare@domän
och
lösenord
såär det bara att köra.

mvh hpe

Måsta man läsa vid kth-kista eller släpps man in även om man pluggar på kth på annan ort?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 13:17

Återkom gärna om hur bra det fungerar med kombinationen powerbook/inbyggd airport!

Citat:

Skrevs ursprungligen av C-mon
Återkom gärna om hur bra det fungerar med kombinationen powerbook/inbyggd airport!

Det fungerar utmärkt! Airport bygger på IEEE 802.11b - standarden, vilket är precis vad som används i KTH-OPEN.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 15:29

Tänkte mer på tibookens ökänt dåliga mottagning...

Har en likadan PB som du (c-mon), mitt ap-kort funkar klanderfritt. Kan t o m sitta ute på gårn o surfa när ungarna leker. Har du en PB ska du definitivt investera i ett wlan.

1
Bevaka tråden