Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kina stoppar Iphone efter plagiatanklagelse

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att en liten kinesisk telefontillverkare har vunnit en plagiatanklagelse mot Apple krävs nu ett stopp för Iphone-försäljning i huvudstaden Peking.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • 2016-06-17 15:05

Vilket skämt. Kina är känt för att kopiera så mycket man bara orkar.

Hur många kinesiska produkter skulle få säljas utanför Kina om vi pratar plagiering ?

  • Medlem
  • 2016-06-17 15:14

Man blir ju helt mållös. Ska Kina komma med kritik när det gäller kopiering? Kommunistdiktatur!

  • Medlem
  • 2016-06-17 15:49

Skämt till land.

Citat:

Domen fastslogs av Beijing Intellectual Property Office som hävdar att konsumenter inte kan "lägga märke till de minimala skillnaderna" mellan Iphone 6S/6S Plus och Bailis 100C

Nja...

Och hur lik är då iPhone 6 och vilken kom först?

Ursprungligen av Redaktionen:

Efter att en liten kinesisk telefontillverkare har vunnit en plagiatanklagelse mot Apple krävs nu ett stopp för Iphone-försäljning i huvudstaden Peking.

Läs hela artikeln här

Kul att det är just Kina som anklagar andra för kopiering......
Dessutom - den är inte mer lik iPhone än en VW är jämfört med Volvo.

Kina och Kina...visst är det en domstol och Baili som stoppar iPhone...en reglerad och juridiskt definierad process...lag? Vad har "Kina" med detta att göra? Och vad har den florerande - och enligt kinesisk lag förbjudna - plagiat/piratverksamheten med detta att göra? Skulle Baili strunta i sina intressen för att det finns en massa kopieringsskit i Kina?
Den koloniala mentaliteten sitter djup här i väst.
PS. När det gäller det specifika fallet har jag inga åsikter...orkar inte fördjupa mig...gissar att det är strunt och allt återgår till det normala efter förhandlingar bakom lykta företagsdörrar...som i USA m.a.o. där man stämmer varandra i en omfattning och på varierande grad av lösa grunder som "Kina" inte ens kommer i närheten av.

Ursprungligen av Demiurgen:

Kina och Kina...visst är det en domstol och Baili som stoppar iPhone...en reglerad och juridiskt definierad process...lag? Vad har "Kina" med detta att göra? Och vad har den florerande - och enligt kinesisk lag förbjudna - plagiat/piratverksamheten med detta att göra? Skulle Baili strunta i sina intressen för att det finns en massa kopieringsskit i Kina?
Den koloniala mentaliteten sitter djup här i väst.
PS. När det gäller det specifika fallet har jag inga åsikter...orkar inte fördjupa mig...gissar att det är strunt och allt återgår till det normala efter förhandlingar bakom lykta företagsdörrar...som i USA m.a.o. där man stämmer varandra i en omfattning och på varierande grad av lösa grunder som "Kina" inte ens kommer i närheten av.

Mycket du skriver - för en som " inte orkar fördjupa sig". Nu är väl inte iPhone stoppad - utan man kräver - till följd av domen - att den stoppas för försäljning. Två olika saker. Inte så långsökt att man skriver Kina - det är ju ändå där det händer - och där domstolen ligger. ?

Ursprungligen av Demiurgen:

PS. När det gäller det specifika fallet har jag inga åsikter...orkar inte fördjupa mig...

iphone 6...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-18 11:44
Ursprungligen av BlackSmp:

iphone 6...

Kamera upp till vänster - check, har display - check, går att ringa med, check, rundade hörn, check. Alltså, det är en kopia av vilken mobil som helst. Men vänta nu... den kör ju Android – då är det ju den här mer lik en Samsung Tab än en iPhone.

1
Bevaka tråden