Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad kan fungera som Homekit-hubb

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med IOS 10 kan en Ipad fungera som hub för Homekit-produkter i hemmet, och tillåta hantering även från en annan plats.

Läs hela artikeln här

Måste komma många fler produkter som stödjer HomeKit först, finns bara Elgato i Svedala

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-17 15:29
Ursprungligen av Redaktionen:

Homekit får även förbättringar vad gäller automatisering, så att det går att ställa in tidsbestämda händelser i hemmet, exempelvis för belysning. Även hantering av flera olika användare ska fungera bättre, och nya användare kan bjudas in och tilldelas skräddarsydd kontroll över hemmets smarta produkter.

Det har funnits länge. Varför skriver ni att är något som kommer med iOS 10?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-18 00:06
Ursprungligen av Redaktionen:

Med IOS 10 kan en Ipad fungera som hub för Homekit-produkter i hemmet, och tillåta hantering även från en annan plats.

Läs hela artikeln här

Ska ni inte korrigera artikeln?

Ursprungligen av iceman11:

Måste komma många fler produkter som stödjer HomeKit först, finns bara Elgato i Svedala

Philips Hue också.

Ursprungligen av zinned:

Ska ni inte korrigera artikeln?

Den är korrigerad. Använd gärna vårt system för rättelser istället för forumtråden - då ser vi det snabbare och kan åtgärda, plus att tråden hålls fri för diskussion om ämnet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-18 00:23
Ursprungligen av jakobnilsson:

Den är korrigerad. Använd gärna vårt system för rättelser istället för forumtråden - då ser vi det snabbare och kan åtgärda, plus att tråden hålls fri för diskussion om ämnet.

Suveränt.

Ja, jag ska försöka lära mig det..gäller att få vara på det

Ursprungligen av iceman11:

Måste komma många fler produkter som stödjer HomeKit först, finns bara Elgato i Svedala

Sa du Elgato?

Skärmdump från Apples HomeKit app i ios10

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-18 21:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Sa du Elgato?

Skärmdump från Apples HomeKit app i ios10

Den stöds redan i iOS 9 så det lär bara vara en kompabilitets-issue mellan Eve och iOS 10 beta.

Ursprungligen av zinned:

Den stöds redan i iOS 9 så det lär bara vara en kompabilitets-issue mellan Eve och iOS 10 beta.

Vi får se... Det var mest bara avsett som en "ironisk" kommentar till posten som jag svarade på.

I Elgatos egna app som fungerar det som tidigare - med samma missar i deras implementering som de alltid har haft.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-18 23:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi får se... Det var mest bara avsett som en "ironisk" kommentar till posten som jag svarade på.

I Elgatos egna app som fungerar det som tidigare - med samma missar i deras implementering som de alltid har haft.

Vilka missar syftar du på?

1
Bevaka tråden