Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nedladdning av drivrutin

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En fråga; (Har en MAC Book pro från 2010)

När jag ska ladda ner en ny drivrutin till mitt ljudsystem Focusrite så fastnar jag på installationsrutan och kommer inte längre än till "val av mål". Där fastnar installationen med en grå markering över "installera för alla användare på datorn", I rutan nedanför ett utropstecken i en gulmarkerad triangel. Varför och hur går jag vidare?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 12:08

Har du hämtat en drivrutin som är kompatibel med din version av OS X? Vi behöver alltså veta vilken Focusrite-produkt och OS X-version det gäller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-14 12:36

Står det ingen text om varför den gula triangeln finns där?

Svar om Focus R produkt och OS X version

Ursprungligen av IngoX:

Har du hämtat en drivrutin som är kompatibel med din version av OS X? Vi behöver alltså veta vilken Focusrite-produkt och OS X-version det gäller.

Ursprungligen av kenjon:

Står det ingen text om varför den gula triangeln finns där?

Jag har OS X El Capitain version 10.11 och Focusrite Saffire 6 USB. Vet också att det är rätt drivrutin jag försöker installera då jag tidigare varit i kontakt med Focusrite om detta. Men när min hårddisk kraschade och Grafit fixade den så fungerar den inte längre. Har försökt installera den igen men får då upp det jag tidigare skrev om. Och när det gäller utropstecknet i triangeln så står ingen förklaring alls till det. /Tack för respons

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 15:50
Ursprungligen av nbleifn:

Jag har OS X El Capitain version 10.11 och Focusrite Saffire 6 USB. Vet också att det är rätt drivrutin jag försöker installera då jag tidigare varit i kontakt med Focusrite om detta. Men när min hårddisk kraschade och Grafit fixade den så fungerar den inte längre. Har försökt installera den igen men får då upp det jag tidigare skrev om. Och när det gäller utropstecknet i triangeln så står ingen förklaring alls till det. /Tack för respons

Vilken version av OS X 10.11.x???? Har du t.ex uppdaterat förbi 10.11.2 som krävs enligt Focusrites nedladdningssida? Och vilken version av Saffire 6 har du, för USB 1.1 eller USB 2? (borde stå vid USB-porten)

Tack för respons. När det gäller version så står det under översikt endast OS X 10.11 och inget mer. Och ang version av Saffire så finns ingen siffra vid USB porten, men hittar uppgiften i den User Guide som jag fick med och det är USB 1.1
Mvh
nbleifn

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 16:46
Ursprungligen av nbleifn:

Tack för respons. När det gäller version så står det under översikt endast OS X 10.11 och inget mer. Och ang version av Saffire så finns ingen siffra vid USB porten, men hittar uppgiften i den User Guide som jag fick med och det är USB 1.1
Mvh
nbleifn

Då har antagligen Grafit missat att köra uppdateringar efter ominstallation. Klicka på Programuppdatering som också finns under översikt-fliken när man valt Om den här datorn. Uppdatera till 10.11.5. Sedan bör drivrutinen med versionsnummer 3.0.653 gå att installera. Hade du haft USB 2-versionen hade du sluppit extra drivrutin helt.

Tack så mycket för hjälpen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 17:34
Ursprungligen av nbleifn:

Tack så mycket för hjälpen

Bra att det funkar nu. Ett tips - ställ in under Systeminställningar > App Store att Leta efter uppdateringar automatiskt. Däremot kan ha urkrysssat att installera OS X-uppdateringarna automatiskt, du får då alltid en fråga innan det sker. Det är när man har med externa enheter som det ibland kan bli problem med uppdateringar, att tillbehör inte är kompatibla förrän tillverkaren uppdaterat drivrutiner. Men det händer väldigt sällan med små 10.x.x-uppdateringar. Däremot kan det vara värt att noga kolla upp Focusrites hemsida innan du eventuellt installerar macOS 10.12 Sierra i höst

1
Bevaka tråden