Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar nya Mac OS

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple visar upp en ny version av sitt operativsystem för Mac, och byter namn från OS X till Mac OS.

Läs hela artikeln här

Nytt filsystem från Apple som kallas APFS.
Saxat från Macpro.se: https://www.macpro.se/2016/06/13/nytt-filsyst...

Ujuj, vad händer med alla utilities man har nu då? men spännande är det.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2016-06-13 22:35

Och för att inte bara besudla tråden med gnäll vad som ska skrivas hur kan jag fylla i med mina tankar om det som visades på keynoten.

Siri kunde dom ha skippat. Varför ska man sitta och prata med sin dator? Det känns bara meningslöst i mitt tycke.

Apple Pay på nätet har vi ingen glädje av här i Sverige ändå än så ja.

Logga in mha Apple Watch? Äger ingen klocka och har inga planer på att skaffa en heller för den delen. Överlever med att skriva mitt lösenord som nästan är så gott som skrivet innan jag hunnit sätta mig ner.

Universal Clipboard är en funktion jag däremot kan se mig ha nytta av i vissa fall.
Samma sak med utökningen av iCloud Drive kommer nog vara en trevlig uppdatering.

Hela grejen med iMessage kan jag vara utan men finns säkert dom som uppskattar sånt. Bävrar mig bara för hur meddelanden som skickas till mig kommer se ut. Får hoppas på en funktion för att stänga av "överdriva textmeddelanden".

Allt som allt kändes det som en väldigt krystad uppdatering av OS X, numera macOS. Får hoppas att det är mer bakom kulisserna som det har finslipats och att dom inte introducerar nya buggar som verkar vara deras motto numera.

När var det public beta skulle bli tillgängligt?

Ursprungligen av CekariYH:

När var det public beta skulle bli tillgängligt?

Juli.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-06-14 08:46
Ursprungligen av wurpan:

Logga in mha Apple Watch? Äger ingen klocka och har inga planer på att skaffa en heller för den delen. Överlever med att skriva mitt lösenord som nästan är så gott som skrivet innan jag hunnit sätta mig ner.

Samma här, använder inte direkt klockor så det lär nog inte bli någon Apple Watch för min del i heller, men varför i tusan (förutom att möjligtvis sälja fler klockor) kommer denna funktion endast till Apple Watch och inte till iPhone ?

Det finns ju redan appar som gör detta mha bluetooth men det hade varit trevligt att få funktionen direkt från Apple.

Jag tror vi får se login med iPhone (med fingeravtrycksläsaren, inte närhetsprincipen som med AppleWatch) i samma veva som de släpper nya MacBook Pros med fingeravtrycksläsare (om de nu gör det). Kanske redan till hösten eller i en .1 .2 version av MacOS.

Tråd rensad. Håll er till ämnet.

Diskussioner om språkbruk på 99mac hänvisas till: http://www.99mac.se/forum/t/301036-skrivregle...

Fungerar Handover och SMS för er andra?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Fungerar Handover och SMS för er andra?

'

SMS vet jag inte men handover har lagt av - åt bägge hållen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-17 09:04
Ursprungligen av BlackSmp:

'

SMS vet jag inte men handover har lagt av - åt bägge hållen

Ibland verkar Apples moln få spunk med resultat att Handover slutar att fungera i ena eller båda riktningarna. Det enda som jag har upplevt fungerar är att logga ut AppleID på alla enheter och sedan logga in igen. Det ser ut att vara det som krävs för att upprätta förbindelserna igen mellan enheterna.

Ursprungligen av frazze:

Ibland verkar Apples moln få spunk med resultat att Handover slutar att fungera i ena eller båda riktningarna. Det enda som jag har upplevt fungerar är att logga ut AppleID på alla enheter och sedan logga in igen. Det ser ut att vara det som krävs för att upprätta förbindelserna igen mellan enheterna.

Bra ide, jag ska prova när jag kommer hem.

Edit: Tack för tipset, nu fungerar handoff och sms. Jag noterade att på datorn var jag inloggad på mitt me.com konto och på telefonen icoud.com. Det ska inte spela någon roll men nu ändrade jag så att datorn också loggar in på iCloud.com och helt plötsligt så fungerar det

Senast redigerat 2016-06-17 14:17
1
Bevaka tråden