Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay sprids till fler länder

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den mobila betaltjänsten Apple Pay kommer till fler länder inom kort, men fortfarande inte Sverige.

Läs hela artikeln här

Doh, inte till oss än :-/

  • Avstängd
  • 2016-06-14 08:42

Dom svenska bankerna stretar emot.

Ursprungligen av Hffre:

Dom svenska bankerna stretar emot.

Det är min känsla också, men har vi någon källa på det?

  • Avstängd
  • 2016-06-14 09:50
Ursprungligen av Chaosstar:

Det är min känsla också, men har vi någon källa på det?

Nej det var en högst personlig kvalificerad gissning

Annars kan man tycka att Sverige vore ett bra land att köra ut ApplePay i. Många har iPhones, alla har minst ett konto/kreditkort, antal banker är få, kontanthanteringen är låg, alla butiker har kortterminaler många med NFC (t.ex. har alla ICA-butiker redan NFC-terminaler), näthandeln är stor, svenskarna tar snabbt till sig ny teknik.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 12:59
Ursprungligen av Chaosstar:

Annars kan man tycka att Sverige vore ett bra land att köra ut ApplePay i. Många har iPhones, alla har minst ett konto/kreditkort, antal banker är få, kontanthanteringen är låg, alla butiker har kortterminaler många med NFC (t.ex. har alla ICA-butiker redan NFC-terminaler), näthandeln är stor, svenskarna tar snabbt till sig ny teknik.

De svenska bankerna har lyckats gå samman om Swish som blivit närmast succé jämfört med konkurrenterna. Kanske motarbetar de nu annan konkurrens. Eller så betyder det att Apple Pay i ett slag kan införas via nästan alla banker/kort när de väl är överens med Apple?

Ursprungligen av IngoX:

De svenska bankerna har lyckats gå samman om Swish som blivit närmast succé jämfört med konkurrenterna. Kanske motarbetar de nu annan konkurrens. Eller så betyder det att Apple Pay i ett slag kan införas via nästan alla banker/kort när de väl är överens med Apple?

Ja det är svårt att säga, men jag tror det kommer gå snabbt då det väl kommer i Sverige.

Kan dock tycka att Swish är en lite annan tjänst (även om Apple säkert vill ta den marknaden också i framtida ApplePay). Det går ju inte att betala med Swish på ICA.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-14 14:13
Ursprungligen av Chaosstar:

Kan dock tycka att Swish är en lite annan tjänst (även om Apple säkert vill ta den marknaden också i framtida ApplePay). Det går ju inte att betala med Swish på ICA.

Företag kan redan idag ta emot betalningar med Swish. Men jag vet inte om de nu eller i framtiden tänker erbjuda integrering med kassasystem som väl är det som krävs i större butiker. Skulle de göra det kunde de få ett stort försprång med sin stora användarbas av svenska konsumenter.

https://www.getswish.se/foretag/

Danmark kommer garanterat att få Apple Pay innan Sverige.

Verkar finnas något krav på att ha rött och vitt i sin flagga för att få vara med. Undantag för jättemarknaden Kina där rött/gult är godkänt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-16 09:36
Ursprungligen av morberg:

Danmark kommer garanterat att få Apple Pay innan Sverige.

Verkar finnas något krav på att ha rött och vitt i sin flagga för att få vara med. Undantag för jättemarknaden Kina där rött/gult är godkänt.

¨

Det är väl bra? Då får ju vi Skåningar det innan svenskarna

Jag tror att hastigheten med vilket ApplePay globalt rullas ut är i stort sett Apples bizniz - det är dom som sätter tempot och prioriteringarna. Att orsaken till att det ännu inte finns i lilla Svedala skulle bero på våra svenska banker och Staten tror jag inte på.

1
Bevaka tråden