Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Homekit

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förbättrar Homekit med egen app på IOS och genvägar i IOS kontrollcenter-meny.

Läs hela artikeln här

Häftigt om det fungerar med alla andra system så enkelt som de visade här.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-13 21:51
Ursprungligen av CekariYH:

Häftigt om det fungerar med alla andra system så enkelt som de visade här.

Har inte hittat något om Z-Wave-stöd ännu. Men en kan ju hoppas!!

I övrigt är det riktigt schysst utformning på detta!

Bara och hoppas, men det borde ju komma till dom också.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-13 22:00
Ursprungligen av CekariYH:

Bara och hoppas, men det borde ju komma till dom också.

Läste igenom API-referensen lite och det verkar ju inte vara omöjligt att skapa en app som länkar ihop en annan app. T. ex. att Vera eller Fibaro skapar en app som använder HomeKit för att länkas ihop till "Hemma". Eller om man vågar ge sig på det själv

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 09:26

Oerhört besviken på att när de väl väljer att ha Homekit så högt upp på dagordningen att det får en egen punkt på listan så innehåller den - ingenting. Ok, Apple presenterar en egen app. En app som inte bidrar med ett enda dugg som inte redan finns i befintliga appar. I övrigt ingen ytterligare förbättring på Homekit-området tas upp.

Som jag ser det kunde de strukit denna punkten helt och hållet när de, som jag förstod det, inte presenterade någon utveckling på området what so ever.

Ursprungligen av zinned:

Som jag ser det kunde de strukit denna punkten helt och hållet när de, som jag förstod det, inte presenterade någon utveckling på området what so ever.

Hur ser seminarielistan ut, kanske presenteras det mer an vad Keynoten gav sken av?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-06-14 10:24
Ursprungligen av JohannesKBA:

Läste igenom API-referensen lite och det verkar ju inte vara omöjligt att skapa en app som länkar ihop en annan app. T. ex. att Vera eller Fibaro skapar en app som använder HomeKit för att länkas ihop till "Hemma". Eller om man vågar ge sig på det själv

Det finns ju redan hemmasnickrade lösningar baserade på äldre Homekit-ramverket där olika tekniker samsas, men det är ganska knepigt att få till och den där sömlösa automatiken som lyfts fram med smarta hemmet är svår att få till. Jag skulle tro att möjligheterna för det blir bättre nu, ska bli intressant att se om Apple lyfter fram fler detaljer om vilka tekniker som officiellt stöds fullt ut. Om du bestämmer dig för att grotta dig ner i ämnet får du gärna rapportera tillbaks om dina upptäckter

Min tolkning av Home-appens lansering är att det inte riktigt har hänt tillräckligt mycket runt Homekit-ramverket, inte så mycket som Apple hade hoppats på, så de fick ta saken i egna händer. Om de öppnar upp plattformen ordentligt så att man kan ansluta valfri hårdvara och teknikstandarder till appen ser det onekligen mycket smidigt ut.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-06-14 10:26
Ursprungligen av zinned:

Oerhört besviken på att när de väl väljer att ha Homekit så högt upp på dagordningen att det får en egen punkt på listan så innehåller den - ingenting. Ok, Apple presenterar en egen app. En app som inte bidrar med ett enda dugg som inte redan finns i befintliga appar. I övrigt ingen ytterligare förbättring på Homekit-området tas upp.

Som jag ser det kunde de strukit denna punkten helt och hållet när de, som jag förstod det, inte presenterade någon utveckling på området what so ever.

Jag tror som tidigare nämnt att Apple hade velat se att det hänt mer på Homekit-fronten, och tog saken i egna händer. Förhoppningsvis berättar de mer om hur utvecklarna kan ansluta produkter och standarder till Homekit och Home-appen under WWDC-sessionerna, annars kan jag hålla med om att det var ganska tunt för att få så mycket utrymme på en utvecklarkonferens.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 10:40
Ursprungligen av ekloev:

Jag tror som tidigare nämnt att Apple hade velat se att det hänt mer på Homekit-fronten,och tog saken i egna händer. Förhoppningsvis berättar de mer om hur utvecklarna kan ansluta produkter och standarder till Homekit och Home-appen under WWDC-sessionerna, annars kan jag hålla med om att det var ganska tunt för att få så mycket utrymme på en utvecklarkonferens.

Ja, de behöver berätta mycket mer. Innan man kan påstå det fetstilta ovan så krävs det ju att det bekräftas att de har gjort något på området. Som det ser ut nu så har de inte gjort något alls förutom att ha släppt en helt pointless app.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-06-14 12:18
Ursprungligen av zinned:

Ja, de behöver berätta mycket mer. Innan man kan påstå det fetstilta ovan så krävs det ju att det bekräftas att de har gjort något på området. Som det ser ut nu så har de inte gjort något alls förutom att ha släppt en helt pointless app.

Med "tog saken i egna händer" syftade jag helt enkelt på att de skapade Home-appen för erbjuda något av en enhetlig kontroll av det smarta hemmet. Det har saknats enhetlighet på smarta hemmet-fronten, hos Apple såväl som hos andra plattformsinnehavare, och det här kan ses som Apples sätt att hjälpa marknaden på traven. Men de behöver som sagt fortfarande tydliggöra hur de olika teknikstandarderna på marknaden kommer att kunna hanteras med Homekit och Home-appen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 15:59
Ursprungligen av ekloev:

Med "tog saken i egna händer" syftade jag helt enkelt på att de skapade Home-appen för erbjuda något av en enhetlig kontroll av det smarta hemmet. Det har saknats enhetlighet på smarta hemmet-fronten, hos Apple såväl som hos andra plattformsinnehavare, och det här kan ses som Apples sätt att hjälpa marknaden på traven.

Har det saknats något som Apple nu erbjuder? Det kan jag inte hålla med om. Om så, vad exakt har saknats som inte erbjuds t ex via följande appar?

Home - Smart Home Automation
Elgato Eve
Insteaon+

1
Bevaka tråden