Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wayne's Coffee inför betalning med SEQR

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kaffekedjan Wayne's inför möjligheten att betala med den digitala plånboken SEQR.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-13 11:11

Om det tar lika många knapp-tryck som det tar för QPark att betala en bilparkering (via SEQR) så är det ingen succé.

Ursprungligen av frazze:

Om det tar lika många knapp-tryck som det tar för QPark att betala en bilparkering (via SEQR) så är det ingen succé.

Håller med! Tycker däremot att Espresso House fått till en smidig lösning med sin egen app.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-13 13:00
Ursprungligen av jakobnilsson:

Håller med! Tycker däremot att Espresso House fått till en smidig lösning med sin egen app.

On a side-note: QPark har tom gjort det så omständligt att man alltid måste åka till P-automaten och scanna in QR-koden med kameran för att lösa en ny biljett. Om jag missar påminnelsen med bara 1s så är jag rökt. Lösning: fotografera QR-koden och skriv ut (för det gick ju förstås inte att läsa i Bilder...) och förvara i plånboken!
Jag håller också med om att bla Espresso House har gjort en bra lösning. Dock led dom (eller utvecklingsbolaget som fick uppdraget) ganska länge av en bug som gjorde att dom tappade PIN-koden om man gjorde återställning av mobilen. Andra app-utvecklare kunde detta vid samma tidpunkt...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-06-13 15:05
Ursprungligen av frazze:

Om det tar lika många knapp-tryck som det tar för QPark att betala en bilparkering (via SEQR) så är det ingen succé.

Touch-ID-stöd tack.

--CaptainObvious

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-13 22:41

Och varför kastade Hemköp ut SEQR? #flopp

Sedan en vecka - här i Sthlm - så är det fler och fler ställen som inte längre kräver pin-kod för kontokortet vid betalning. Upp till 200 kr. så trycker man bara in kortet och en sekund senare drar man ut det. För min del duger det fint - behöver inget annat. Antar att alla snart har detta.

Ursprungligen av Demiurgen:

Sedan en vecka - här i Sthlm - så är det fler och fler ställen som inte längre kräver pin-kod för kontokortet vid betalning. Upp till 200 kr. så trycker man bara in kortet och en sekund senare drar man ut det. För min del duger det fint - behöver inget annat. Antar att alla snart har detta.

Har aldrig sett någon där man behöver ange pin-kod när man använder kortet i en P-automat.

Ursprungligen av frazze:

On a side-note: QPark har tom gjort det så omständligt att man alltid måste åka till P-automaten och scanna in QR-koden med kameran för att lösa en ny biljett. Om jag missar påminnelsen med bara 1s så är jag rökt. Lösning: fotografera QR-koden och skriv ut (för det gick ju förstås inte att läsa i Bilder...) och förvara i plånboken!
Jag håller också med om att bla Espresso House har gjort en bra lösning. Dock led dom (eller utvecklingsbolaget som fick uppdraget) ganska länge av en bug som gjorde att dom tappade PIN-koden om man gjorde återställning av mobilen. Andra app-utvecklare kunde detta vid samma tidpunkt...

Med SEQR i P-automat så får jag ett SMS när tiden är på väg att gå ut, SMSet innehåller en URL som öppnar SEQR-appen där jag enkelt kan förlänga utan att behöva gå och läsa av QR-koden igen, funkar bra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-14 09:44
Ursprungligen av keptang:

Med SEQR i P-automat så får jag ett SMS när tiden är på väg att gå ut, SMSet innehåller en URL som öppnar SEQR-appen där jag enkelt kan förlänga utan att behöva gå och läsa av QR-koden igen, funkar bra.

Vi kanske pratade om varandra. Jag beskrev samma sak som du, fast med andra ord. Vad jag däremot var kritisk till är att jag inte kan lösa en ny biljett utan att fysiskt befinna mig vid P-automaten med SEQR. Andra appar låter mig peka på en karta var bilen står. Vilket skulle du föredra?

Ursprungligen av frazze:

Vi kanske pratade om varandra. Jag beskrev samma sak som du, fast med andra ord. Vad jag däremot var kritisk till är att jag inte kan lösa en ny biljett utan att fysiskt befinna mig vid P-automaten med SEQR. Andra appar låter mig peka på en karta var bilen står. Vilket skulle du föredra?

Aha, då är jag med vad du menar, som man kan göra med Easy Park. Aldrig sett det som något problem dock.
Jag parkerar bilen, scannar QR-koden, går dit jag ska och kan förlänga parkeringstiden från var jag än är om jag önskar.

Men ju smidigare desto bättre såklart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 10:37

Innebär inte betalning via SEQR att man faktureras beloppen?

Ursprungligen av zinned:

Innebär inte betalning via SEQR att man faktureras beloppen?

Det stämmer, när man kommit upp till en viss summa har jag för mig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-14 11:49
Ursprungligen av zinned:

Innebär inte betalning via SEQR att man faktureras beloppen?

SEQR verkar erbjuda båda alternativen - faktura och direktbetalning (via kort).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-14 11:49
Ursprungligen av keptang:

Aha, då är jag med vad du menar, som man kan göra med Easy Park. Aldrig sett det som något problem dock.
Jag parkerar bilen, scannar QR-koden, går dit jag ska och kan förlänga parkeringstiden från var jag än är om jag önskar.

Det är jobbigt när det är en infartsparkering och du sitter i andra änden av stan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 15:35
Ursprungligen av frazze:

SEQR verkar erbjuda båda alternativen - faktura och direktbetalning (via kort).

Ja, du har rätt. Det verkar vara så numera, dock är jag ganska säkert på att faktura var den enda möjligheten tidigare.

Oavsett, all förenkling av uppgifter som upprepas är bra men är SEQR verkligen en förenkling?

Ursprungligen av SEQR:s hemsida:

Du använder din smartphone och skannar en QR-kod som sitter uppsatt på kassan. Koden kan skannas antingen med kameran som är inbyggd i SEQR-appen, alternativt om telefonen stöder NFC räcker det med att hålla telefonen nära QR-koden. QR-koden som skannas identifierar butiken och kassan du står vid och SEQR:s plattform svarar därefter till din telefon med belopp som skall betalas, och du får då godkänna köpet med din personliga PIN-kod direkt på telefonen. Transaktionen tar ungefär hälften av den tid som det tar att betala med kort.

Eller hur...

Jag skulle kunna slå vad om att jag hanterar en betalning med traditionellt svenskt betalkortdubbelt så snabbt som deras sätt ovan, inte tvärt om. Verkar ju vansinnigt omständligt i förhållande till traditionell kortbetalning.

1
Bevaka tråden