Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blockeringssymbol vid uppstart, hjälp!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Datorn la av helt plötsligt en kväll, när jag försökte starta den nästa gång så stängdes datorn av vid inloggning. Försökte fabrikåterställa datorn och nu när jag försöker starta den dyker en slags blockeringssymbol upp.

Har detta hänt någon av er innan? Något tips hur jag kan rädda datorn? MacBook Pro, 2011 modellen.

Systemet är skadat. Återställ all information och data med din färska time machine backup.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2016-06-13 08:50
Ursprungligen av dellzie:

Datorn la av helt plötsligt en kväll, när jag försökte starta den nästa gång så stängdes datorn av vid inloggning. Försökte fabrikåterställa datorn och nu när jag försöker starta den dyker en slags blockeringssymbol upp.

Har detta hänt någon av er innan? Något tips hur jag kan rädda datorn? MacBook Pro, 2011 modellen.

Fick en likadan på en iMac -07 härom morgonen.
Körde skivkontroll på den, hårddisken var paj enligt kontrollen.
Rensade allt och installerade nytt, efter någon timme dök symbolen du fick upp igen, så jag konstaterade
att datorn trots allt fungerat perfekt i 9 år, först hos mig och sedan hos hustrun, att det var dags att överlämna min
nuvarande 27" till hustrun och invänta nästa uppdatering för iMac så jag kan få en ny...;D
Just nu får jag klara mig med en iPad 12,9". Skönt att jag hade TM för oss bägge.
Kanske att jag byter hårddisk på den gamla och använder den som köks-TV.

Försökte mig på alla möjliga lösningar som ni rekommenderade men ingenting fungerade.
Det längsta jag kom var att försöka installera om OS X vilket tog mig ungefär en timme. När den sedan nästan var klar dök detta upp.

Vad gör jag nu?

Ursprungligen av dellzie:

Försökte mig på alla möjliga lösningar som ni rekommenderade men ingenting fungerade.
Det längsta jag kom var att försöka installera om OS X vilket tog mig ungefär en timme. När den sedan nästan var klar dök detta upp.

Vad gör jag nu?

Då lägger jag mina slantar på trasig hårddisk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-13 18:27
Ursprungligen av barbapappa_86:

Då lägger jag mina slantar på trasig hårddisk.

Jag med, men TS bör lägga sina slantar på en hel hårddisk

Trasig hårddiskkabel är ju också vanligt på den modellen. Alltså ut med HD:n och testa den i annan maskin eller externt kabinett om du vill veta säkert. Eller köp ny HD med en gång / lämna in på reparation.

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-I...

1
Bevaka tråden