Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ Apples keynote med 99mac

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple livesänder som vanligt den keynote som inleder WWDC, och 99mac rapporterar löpande under kvällen.

Läs hela artikeln här

Vad hoppas ni på ikväll?

Själv tror jag på en ordentligt förbättrad version av Siri (även för Mac, och med API för utvecklare), och så fräscha nya versioner av Mac OS, IOS, Watch OS och TV OS.

På önskelistan (men jag håller inte andan): Apple Pay till Sverige och någon rolig ny hårdvara.

  • Medlem
  • 2016-06-13 15:54

Det känns som att jag har för höga förväntningar, men jag hoppas verkligen på en ny Macbook Pro med virtuella tangenter. Hur coolt vore inte det?! Jag hoppas också på Apple Pay Jakob, men jag tror att andra länder står före och att dem kommer få det före oss.

Tre timmar kvar, kan knappt vänta...

Ursprungligen av WiFi:

Det känns som att jag har för höga förväntningar, men jag hoppas verkligen på en ny Macbook Pro med virtuella tangenter. Hur coolt vore inte det?! Jag hoppas också på Apple Pay Jakob, men jag tror att andra länder står före och att dem kommer få det före oss.

Tre timmar kvar, kan knappt vänta...

Jepp, enda chansen till Apple Pay tror jag är om en hel bunt länder får samtidigt, t ex EU-området. Då kanske Sverige kan vara ett av dom...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-06-13 16:07

Det vore också fantastiskt trevligt om IOS 10 kunde få någon form av stöd för filhantering/filsystem, så att man kan välja att bifoga filer av en viss typ istället för att hoppa runt mellan appar för olika ändamål. Men jag håller inte andan där, känns inte som den mest sannolika nyheten dessvärre.

Törs inte hoppas på något. Man kan ju bli rejält besviken annars

Jag hoppas på rejält förbättrade s.k. "power user" funktioner till framförallt Ipad men även Iphone så att iOS kan närma sig MacOS ännu mera.

Nån som minns om det brukar gå att "spola tillbaka" i Apples live streams? Komma inte hinna kolla från 19 men vore skönt att slippa vänta på att hela eventet ska läggas ut i efterhand.

Jag får vänta tills de lägger upp den i kväll. Ska följa Zlatan och gubbarna. Men macrumors brukar väl ha nån spoiler-fri länk. Ni får ha det så kul utan mig.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Vad hoppas ni på ikväll?

Nåt häftigt på Mac Pro-sidan (Mac Pro 2), ny TB-display och bra mjukvara.

Senast redigerat 2016-06-13 17:04
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-13 17:25

Jag hoppas de släpper en "Home"-hubb likt Amazon Echo. Hur coolt vore inte det? Så man kan styra sina Z-waveprylar och scener med "Hej Siri" utan att behöva ha telefonen eller iPaden i närheten!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-06-13 17:28
Ursprungligen av JohannesKBA:

Jag hoppas de släpper en "Home"-hubb likt Amazon Echo. Hur coolt vore inte det? Så man kan styra sina Z-waveprylar och scener med "Hej Siri" utan att behöva ha telefonen eller iPaden i närheten!

Absolut, den håller jag också tummen för!

Men när lanserade Apple ny hårdvara på WWDC? Jag tror inte att det är någon större ide att hoppas på hårdvaranyheter på ett mjukvaruevent.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-13 17:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Men när lanserade Apple ny hårdvara på WWDC? Jag tror inte att det är någon större ide att hoppas på hårdvaranyheter på ett mjukvaruevent.

Fokus ligger såklart på mjukvara men historiskt har de släppt hårdvara vid ganska många WWDC. Färre på senare år dock.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men när lanserade Apple ny hårdvara på WWDC? Jag tror inte att det är någon större ide att hoppas på hårdvaranyheter på ett mjukvaruevent.

Har Apple råd att inte släppa ny hårdvara?

Ursprungligen av oldpeer:

Har Apple råd att inte släppa ny hårdvara?

Sluta svamla nu. Apple släpper ny hårdvara hela tiden.

Ursprungligen av BlackSmp:

Sluta svamla nu. Apple släpper ny hårdvara hela tiden.

iPhone: 275 dagar
iMac: 244 dagar
Macbook Pro: 391 dagar
Macbook Air: 462 dagar
Mac Mini: 606 dagar
Mac Pro: 907 dagar

Nej, Apple släpper inte ny hårdvara hela tiden.

Om ca 15-30 minuter vet vi om det kommer ut något nytt eller om Apple fortsätter att halka efter konkurrenterna i hårdvaran. Jag tror inte att mjukvara är det enda som kommer räcka för att Apple ska fortsätta utvecklas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 18:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Men när lanserade Apple ny hårdvara på WWDC? Jag tror inte att det är någon större ide att hoppas på hårdvaranyheter på ett mjukvaruevent.

MacPro och MacBook Pro Retina släpptes bla på WWDC.

Allt som påverkar utvecklare borde släppas där. Ex Thunderbolt 3 är en STOR teknisk bit som kan intressera utvecklare.

Dessvärre tror jag det är mer sannolikt Apple pratar Apple Music 2.0 även om i stort sätt alla Macar är i stort behov av en refresh eller over-haul.

  • Medlem
  • 2016-06-13 18:57
Ursprungligen av jakobnilsson:

Vad hoppas ni på ikväll?

Att vi slipper alla event-troll som alltid dyker upp och berättar vilken otroligt stor besvikelse eventet var.

Ursprungligen av Dalle:

Att vi slipper alla event-troll som alltid dyker upp och berättar vilken otroligt stor besvikelse eventet var.

Jag konstaterar redan nu då att det kommer bli en besvikelse. Då blir jag inte ett troll som "dyker upp" efteråt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:01

Vad jag hoppas på:

- Ny MacPro
- Ny MacBook Pro

Bägge ovan bygger på senaste senaste CPU / GPU, TB-3 osv. Det är dags minst sagt. Möjlighet att byta RAM / DISK / GPU i MacPro.

Sen hoppas jag förgäves på en "Mac" - typ MacPro fast i7-baserad.

- macOS för proffs och konsumenter

Fixa allt "skit" och gör ett OS som gör sig rätta för namnet. Under The Hood prestanda och stabilitet. Nytt filsystem. Darkmode Theme. Förbättra saker som Finder. Ge utvecklare MER access inte mindre som med 10.11.

Bra av Apple att börja med att minnas katastrofen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:09

Watch OS... Vill inte trolla men lite... Snark...

Hur får man bort textningen av keynoten på AppleTV?

  • Medlem
  • 2016-06-13 19:16

Nu börjar Watch OS likna något användbart.

Senast redigerat 2016-06-14 09:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:18

Förvisso imponerande under the hood förbättringar för watchOS.

En sak jag noterat senaste åren är att väldigt många "random" personer får hjälpa till och prestera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:19
Ursprungligen av Chaosstar:

Hur får man bort textningen av keynoten på AppleTV?

Swipe down på kontrollen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:36

tvOS - Darkmode och Single Sign-on. Yi-ha!

Ursprungligen av Erik.dv:

tvOS - Darkmode och Single Sign-on. Yi-ha!

Helt klart spännande tvOS-uppdateringar. Nu blir det kul att se macOS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-13 19:37

macOS Sierra. There we go!

Bevaka tråden