Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk försvunnit

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-06-09 16:35

Jag har en gammal blåvit och mycket vackert formgiven mac. Fick den gratis för ingen på återvinningen ville ha en mac. Ändå har jag skrivit en hel bok på den. Datorn står på mitt köksbord för att jag gillar att titta på den. Om ni minns så fans modellen i fyra olika färger.

Den går med system 9.1 och nu har det blivit ett systemfel på den. Körde Northon för att rätta till, men antagligen gjorde jag något grovt fel, för hårddisken försvann.
Hade tänkt att installera om 9,1 men när jag matar in en installationsskiva så hittas ingen hårddisk.
Hur göra?

Obs, det jag här tar upp har inget med kortslutning - åsknedslaget att göra.Det handlar om en helt annan dator.

Skulle gissa att hårddisken gett upp och du måste byta ut den till en ny om du vill få igång datorn.

Hårddiskar går sönder, frågan är bara när.

Ursprungligen av torin:

...Om ni minns så fans modellen i fyra olika färger...

Eftersom du redan har fått svar på frågan, så tar jag mig friheten att gå offtopic, och kommentera påståendet om iMacens färger.

Den första iMacen (1998) fanns bara i en färg – den där blå/gröna som kallades "bondi blue".

Nästa modell (1999) fanns i fem färger.

Och efter det följde ännu fler modeller med olika färger. Totalt blev det nog runt 15 olika färger och mönster.

Senast redigerat 2016-06-10 15:20
1
Bevaka tråden