Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora förändringar på väg till App Store

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple-chefen Phil Schiller går igenom en lång rad stora förändringar för App Store under de kommande månaderna.

Läs hela artikeln här

Man undrar hur många som är antällda för att manuellt kontrollera appar på Apple. Dom synar och godkänner/avslår 90 000 appar på 48 timmar. Jezez.
Antagligen är syningen helt datoriserad - man kollar koden om den är "hel" och inte innehåller säkerhetsluckor och öppningar i sandlådestrukturen - plus en AI som letar efter sexuella objekt i bilder och text (där ligger ribban lågt i USA) och vissa symboler (hakkors etc). Säkert har man också algoritmer som kollar efter länkar till monetärt utbyte utanför AppStore...kanske är det fortfarande någon som är så korkad att man försöker klämma in sådant i en app (hände ju då och då i början av denna IT-historia).
Det enda som egentligen manuellt kollas av människor är väl det som får röd flagga av den automatiska dataanalysen antar jag. Men även det måste ju kräva typ 500-1000 som bara sitter och kollar appar. Eller? (trist jobb förresten...undrar om dom outsoarsat det till Indien som alla andra...men jag tror att Apple försöker hålla även det inom USA...kanske typiskt sommarjobb/student-extraknäck i Silicon Valley

Senast redigerat 2016-06-08 21:46
Ursprungligen av Demiurgen:

Man undrar hur många som är antällda för att manuellt kontrollera appar på Apple. Dom synar och godkänner/avslår 90 000 appar på 48 timmar. Jezez.

Det är inte människor som sitter och tittar och går igenom alla 90000 appar på 48 timmar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-08 23:01

Önskar synligheten i app store vore kopplat till hur nöjda dess användare är. Och att det fanns färre appar. Ta tex bejbej som gör tre identiska ljudinspelar-appar, med olika färger på knapparna...

Nej, precis...jag tror det går till på det sätt som jag skrev under första raden. :-).

Ursprungligen av keptang:

Det är inte människor som sitter och tittar och går igenom alla 90000 appar på 48 timmar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-09 16:58
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple-chefen Phil Schiller går igenom en lång rad stora förändringar för App Store under de kommande månaderna.

Läs hela artikeln här

Jag skulle vilja att man i svenska app store kan se recensionerna som finns på engelska. Det är ganska ofta som appar har för få (eller inga) kommentarer/recensioner, medan det på amerikanska sidan kan drälla av dem.

Jag önskar att det visas en videodemo för varje app. Som det är nu med bilder är det svårt att göra sig en uppfattning om vad det är.

  • Avstängd
  • 2016-06-10 09:45
Ursprungligen av calinou:

Jag önskar att det visas en videodemo för varje app. Som det är nu med bilder är det svårt att göra sig en uppfattning om vad det är.

Möjligheten finns och helt upp till utvecklaren om dom vill utnyttja det.

http://array.se/nyheter/videoforhandsvisning-...

1
Bevaka tråden