Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook uppmanar mobilanvändare att gå över till Messenger

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu fasas chattstödet ut i webbläsarversionen av Facebook på mobiler. Istället uppmanas användare att ladda ned Messenger-appen.

Läs hela artikeln här

Vad vinner egentligen Facebook på att vi behöver två appar istället för en?
Vad jag vet är det ingen reklam i messenger så.

Ursprungligen av Mackan1984:

Vad vinner egentligen Facebook på att vi behöver två appar istället för en?
Vad jag vet är det ingen reklam i messenger så.

Facebooks avsikt är att börja visa reklam i Messenger-appen.

Ursprungligen av oldpeer:

Facebooks avsikt är att börja visa reklam i Messenger-appen.

Jamen då förstår jag... ?

  • Medlem
  • 2016-06-07 21:15

Plötsligt kom jag och barnen på att vi har Hangouts allihop! (Vi har Moto G-androider ehuru vi har råd med så pass).

Urk. Nej tack. Ogillar FB-(och messenger)appen så starkt, att jag nog hellre bara inte använder den funktionen på fejjan alls.

Det verkar hemskt viktigt för Facebook att jag installerar denna batterisugande app. Jag säger blankt nej och går ur Facebook istället.

Vill jag se bilder på vad folk äter finns SVT och vill jag höra vem som ligger med vem så kan jag hänga i fikarummet på jobbet ett tag.

Jag har inga problem med separationen mellan messenger och FB-appen. Jag föredrar faktiskt att de är delade.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-08 07:39
Ursprungligen av alix:

Plötsligt kom jag och barnen på att vi har Hangouts allihop! (Vi har Moto G-androider ehuru vi har råd med så pass).

Ja, Google Hangouts har vissa saker som tom FaceTime saknar. Man får gå tillbaka till iChar-tiden för att hitta multiparts videosamtal...

Ursprungligen av Ancientdragon:

Det verkar hemskt viktigt för Facebook att jag installerar denna batterisugande app. Jag säger blankt nej och går ur Facebook istället.

Fast Facebooks chatt-app suger väl inte batterier och du behöver inte ha ett Facebookkonto för att använda den, du kan lägga till ett mobilnummer istället om du inte har Facebookkonto.

  • Medlem
  • 2016-06-08 09:51
Ursprungligen av Chaosstar:

Fast Facebooks chatt-app suger väl inte batterier och du behöver inte ha ett Facebookkonto för att använda den, du kan lägga till ett mobilnummer istället om du inte har Facebookkonto.

Blir det så då att man får se Facebooks reklam utan att ens använda Facebook?

  • Avstängd
  • 2016-06-08 12:19
Ursprungligen av alix:

Blir det så då att man får se Facebooks reklam utan att ens använda Facebook?

Den reklam FB visar är från företag som köpt in sig.
Logiskt sett kommer den reklamen att synas i meddelande appen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-08 12:29

Jag kommer definitivt inte att använda Messenger-appen, den suger. Om FB tar bort sin chatt får jag väl använda någon annan istället. Reklam vill jag absolut slippa också!

Ursprungligen av Chaosstar:

Fast Facebooks chatt-app suger väl inte batterier och du behöver inte ha ett Facebookkonto för att använda den, du kan lägga till ett mobilnummer istället om du inte har Facebookkonto.

Exakt, det är väl deras huvudapp som alltid varit misstänkt för att suga batteri, inte Messenger.

Är det någon som vet om det går att stänga av Messenger på Facebook, så de som skickar en chatt får besked att ingen lyssnar på andra sidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-06-11 12:52

Om du menar meddelandetjänsten i Facebook så går det inte vad jag kan se.

Jag testar mobilversionen av Trillian just nu. Den funkar helt okej som stand alone-messengerapp. Ska använda den lite mer och se om den går att stå ut med i längden.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-11 18:44
Ursprungligen av engineer:

Är det någon som vet om det går att stänga av Messenger på Facebook, så de som skickar en chatt får besked att ingen lyssnar på andra sidan?

http://autorelaxed.com/ Kanske?

1
Bevaka tråden