Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Asus lanserar "världens snabbaste router"

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Routern RT-AC5300 har ett säreget utseende med sina åtta antenner. Enligt tillverkaren Asus är det världens snabbaste, lämplig för så väl spel som strömmande 4K-video.

Läs hela artikeln här

En sak är säker att snart behöver man inte nätverkskabel men frågan är om man vill ha denna synligt för snygg var den inte

Ursprungligen av Megolon:

En sak är säker att snart behöver man inte nätverkskabel men frågan är om man vill ha denna synligt för snygg var den inte

Den ser lite ut som något som kanske får för sig att attackera. Men snabba trådlösa nät är jag helt klart för. Här på hotellet i Berlin är det exempelvis plågsamt att låna Wifi.

Möjligtvis inte bara snabbast, men den vinner ju direkt priset för absolut fulaste konstruktionen - någonsin.

Jag har svårt för färdigbyggda routrar. Har suttit och strulat med det hela månaden typ.

Hade en Apple ver 6 AC som dog för någon vecka sedan. Helt död! Var köpt 04/07-2014. Kopplade då in en router som jag trodde var bra: Netgear r7500 Nighthawk x4. Den lever, men klarade inte av att gå med hög last under lång tid utan att starta om.

Nu är kör jag med en ASUS-RT-AC56U. Denna fungerar bäst hitintills.

Nu kommer jag bygga en egen som man kan lita på fungerar och inte dör inom ett år. Det går mycket trafik genom mina saker, så de måste kunnas litas på.

Bilder på dom:
Apple Ver 6 AC

Netgear r7500 Nighthawk x4

ASUS-RT-AC56U

Ursäkta för kassa bilder.

Så nu har jag beställt delar till en som jag bygger själv. Ska ta i tur med det i helgen eller nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-03 20:59

Kul! Vad och hur har du tänkt att bygga?

Ursprungligen av zeppo:

Kul! Vad och hur har du tänkt att bygga?

Det är ett litet hopplock av smått och gott. Kan ta några bilder av det. Kommer dock bli nästa vecka jag börjar med det. Tiden räcker inte till tyvärr.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Den ser lite ut som något som kanske får för sig att attackera. Men snabba trådlösa nät är jag helt klart för. Här på hotellet i Berlin är det exempelvis plågsamt att låna Wifi.

Jag har en D-Link DIR890L. Den ser mer attackvillig ut än Asus. Var snabbaste router när den köptes. Så länge varade det. Men som alla WiFi-routrar jag haft så har den det med att då och då få snurren. Jag undrar varför? De/n jobbar mot en varierad flora av klienter, macosx 10.6.8 och uppåt, win7-8.1, ipad (olika generationer), telefoner (ios och androider). Mest bekymmer med windows och särskilt maskiner som levereras med så kallade anti-virusprogram. Svårt att övertyga hyresgäster om att de skall avlägsna ‘skydd’. Men helt klart är dessa program inte enda boven. Men det skall kanske vara en annan tråd ....

Har min router i ett skåp centralt placerad i bostaden, så hur den ser ut spelar ingen roll för mig.
Just nu står en Asus RT-AC56U där och den levererar med råge.

Ursprungligen av keptang:

Har min router i ett skåp centralt placerad i bostaden, så hur den ser ut spelar ingen roll för mig.
Just nu står en Asus RT-AC56U där och den levererar med råge.

Blir det inte dålig räckvidd att den är i ett skåp?

Ursprungligen av calinou:

Blir det inte dålig räckvidd att den är i ett skåp?

Nej, inte här hemma hos oss iallafall. Fungerar fint.

  • Avstängd
  • 2016-06-05 12:21
Ursprungligen av calinou:

Blir det inte dålig räckvidd att den är i ett skåp?

Beror på vilket material skåpet är tillverkat av.
Metall=Med största sannolikhet.
Trä=Försämrad kanske men inte så mycket att man märker det.

Ursprungligen av Hffre:

Beror på vilket material skåpet är tillverkat av.
Metall=Med största sannolikhet.
Trä=Försämrad kanske men inte så mycket att man märker det.

Betong är nog värst. Det kanske är så att denna router är inte bara snabbaste men klarar även av att sända / ta emot signaler utan att behöva stå i ett öppet utrymme.

  • Avstängd
  • 2016-06-05 12:52
Ursprungligen av calinou:

Betong är nog värst. Det kanske är så att denna router är inte bara snabbaste men klarar även av att sända / ta emot signaler utan att behöva stå i ett öppet utrymme.

En router kan inte övervinna fysikens lagar. Står den på fel ställe,undangömd,inne i ett skåp av fel material spelar det ingen roll vilken router man använder.

1
Bevaka tråden