Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7-skal visar dubbla kameralinser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya bilder på skal till Iphone 7 skvallrar om nya detaljer kring telefonen, bland annat dubbla kameralinser och Smart Connector på enhetens baksida.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-06-03 23:26

Om nu den nya verkligen kommer se ut som ovan så känns det förvirrande om den ska heta iphone 7 , om den har samma "kläder" som iphone 6/6s borde den heta iphone 6se eller nått liknande. Om nu Apple ska följa hur man är van vid att dem brukar göra.

  • Medlem
  • 2016-06-04 09:36
Ursprungligen av MrMax:

Om nu Apple ska följa hur man är van vid att dem brukar göra.

Va, hur tänker du nu?

iPhone 3G/3GS Hade samma design
iPhone 4/4S Hade samma design
iPhone 5/5S Hade samma design
iPhone 6/6S Hade samma design

För varje generation av iPhone så har utseendet ändrats. Om än små skillnader så går det att se skillnad på modellerna. "S" är en upphottad fjolårsmodell som kommer vartannat år. Om du kikar på mönstret ovan. Hur stor är då sannolikheten att nästa iPhone kommer att heta iPhone 6se? Och var ligger logiken i detta?

Senast redigerat 2016-06-04 09:46
  • Medlem
  • 2016-06-04 10:03
Ursprungligen av Dalle:

Va, hur tänker du nu?

iPhone 3G/3GS Hade samma design
iPhone 4/4S Hade samma design
iPhone 5/5S Hade samma design
iPhone 6/6S Hade samma design

För varje generation av iPhone så har utseendet ändrats. Om än små skillnader så går det att se skillnad på modellerna. "S" är en upphottad fjolårsmodell som kommer vartannat år. Om du kikar på mönstret ovan. Hur stor är då sannolikheten att nästa iPhone kommer att heta iPhone 6se? Och var ligger logiken i detta?

Att det man hitintills fått se utav den nya iphonen så liknar den iphone 6/6s om än små skillnader på utsidan (en upphottad modell helt enkelt). Om den ser ut som det man fått se så tycker jag det är för liten skillnad för att kalla den iphone 7. För att lyfta siffran från 6 till 7 så vill jag se en ny design mer än att dem tryckt in en kamera till, smart connector, ta bort hörlursuttaget och uppdaterad insida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-04 10:16

iPhone 6 Pro ?
Och tungvrickaren 6 Pro Plus.

Ursprungligen av IngoX:

iPhone 6 Pro ?
Och tungvrickaren 6 Pro Plus.

Tumvrickaren

Jag tror inte man ska förvänta sig helt ny design varje gång modellsiffran ökar. Det skulle ju bli absurt...Apple skulle tvingas ändra design - även om den ultimata designen redan är nådd - ett modellnummer skulle bestämma designproduktion och tekniska lösningar. Att det råkat vara så fram till nu är inte heller en anledning till att följa detta slaviskt. Varför företag vill ge ett nytt nummer till en hård- eller mjukvara behöver inte ha ett smack med hur det SER UT.
Å andra sidan kan man tänka sig att dom helt slutar med numrering...det har dom provat förr (iPad)...men det blir jobbigt för folk och media att tala om samma pryl då. Om jag vore Apple skulle jag döpa efter årtal produktmodellen släpptes förstaa gången på marknaden; iPhone 2014, iPad 2012, etc etc. Den som kommer nu i höst är en iPhone 2016. Den ska jag köpa.

1
Bevaka tråden