Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Outlook/Gmail konto/mappar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att rensa gamla mejl i min MS Outlook i vilken jag bl a har en mapp som heter "viktigt" (har inte skapat den) under en Gmail adress som innehåller 1449 st mejl. Blev osäker om jag ska ta bort innehållet eller inte. Kanske ta bort hela mappen? Vad är denna mapp till för?

Senast redigerat 2016-06-05 14:49
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-03 11:18

Kör du IMAP är det bara att slänga, mailen har du ju hos Google. Och är det en annan mapp så är det väl bara att slänga om du inte vill ha den. Visar det sig att den var viktig för något, ja då får du är återställa från din backup.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-03 12:15
Ursprungligen av calinou:

Jag håller på att rensa gamla mejl i min MS Outlook i vilken jag bl a har en mapp som heter "viktigt" (har inte skapat den) under en Gmail adress som innehåller 1449 st mejl. Blev osäker om jag ska ta bort innehållet eller inte. Kanske ta bort hela mappen? Vad är denna mapp till för?

Den mappen är en standard Gmail-funktion som samlar alla mail som markerats som "Viktigt" av dig eller avsändaren. I ett e-postprogram presenteras det som en mapp men det är egentligen det Gmail kallar för en etikett. Skillnaden är främst att ett mail kan ha flera etiketter samtidigt, medan det bara kan ligga i en mapp i taget.
Mappar - Gmail Hjälp
Gmail-etiketter och hur du använder dem

Man kan välja vilka etiketter gmail ska visa. Logga in på webmailen, klicka på kugghjulet uppe till höger, Inställningar > Etiketter. Pilarna nedan visar var du döljer om du inte vill se och använda etiketten på webmailen, och var du kryssar ur om du inte vill att etiketten ska presenteras som en mapp i din epostklient. Kryssa alltså ur "visa i IMAP" så kommer inte mappen/etiketten att synas i Outlook.

Ursprungligen av IngoX:

Den mappen är en standard Gmail-funktion som samlar alla mail som markerats som "Viktigt" av dig eller avsändaren. I ett e-postprogram presenteras det som en mapp men det är egentligen det Gmail kallar för en etikett. Skillnaden är främst att ett mail kan ha flera etiketter samtidigt, medan det bara kan ligga i en mapp i taget.
Mappar - Gmail Hjälp
Gmail-etiketter och hur du använder dem

Man kan välja vilka etiketter gmail ska visa. Logga in på webmailen, klicka på kugghjulet uppe till höger, Inställningar > Etiketter. Pilarna nedan visar var du döljer om du inte vill se och använda etiketten på webmailen, och var du kryssar ur om du inte vill att etiketten ska presenteras som en mapp i din epostklient. Kryssa alltså ur "visa i IMAP" så kommer inte mappen/etiketten att synas i Outlook.

Tack för så detaljerad beskrivning! jag har nu bockat av och det syns inte längre i min MS Outlook på datorn.

Det är väl en konstig ordning på mina 2 st Gmail adresser? Samma saker finns flera gånger samt att jag trodde att inbox/inkorgen var huvudmappen men som det är nu hamnar mejlen i ”Alla mail” men också delvis i inbox.

Senast redigerat 2016-06-05 14:50

Är det ingen som kan råda mig? Annan fråga: varför går det inte att tömma denna mapp? Det går inte eller att radera manuellt. Samt att när jag tömmer mappen borttaget så kommer mejlen tillbaka i mappen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-07 10:42

Du vill alltså slänga alla mail???

Ursprungligen av reboot81:

Du vill alltså slänga alla mail???

Nu har jag fått hjälp och det ser ut som det ska vara /dvs samma struktur i Gmail.com som i Outlook. Samt att "alla mail" mappen är borta och mejlen kommer in min "inbox".

1
Bevaka tråden