Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Thunderbolt-skärm kan vara på gång

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples lager av Thunderbolt-skärmar tycks sina lagom till det är dags för utvecklarkonferensen WWDC. Är det äntligen dags för en uppdaterad modell?

Läs hela artikeln här

Don't hold your breath. Personligen tror jag att de släpper skärmsegmentet helt och hållet.

Jag tror Apple fortsätter att kränga egna skärmar...inte för att det genererar någon betydande vinst utan för att skärmarna är varumärkesplacering. En Mac Mini syns ju knappt och är den kopplad till en HP-skärm etc så "finns inte" Apple i sceneriet. Så länge dom kränger datorer utan skärm så kommer dom att kränga externa skärmar också.
Apple underskattar inte "the pop cultural impact" som flödar med oerhörd kraft direkt man slåt på en TV eller går på bio; i den fiktiva världen så äger Apple TOTALT. Deras skärmar SYNS.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-06-01 21:26

Och jag som skaffade en "gammal" Thunderbolt-skärm i julas. Inte för att den är dålig dock, den kommer nog hålla i många år till!

Vad Apple behöver göra är släppa en skärm som kan användas till ‘papperskorgen’ och till den minsta Mac Book och (gärna) iPad Pro. Om Mac Mini blir kvar så är det ju inte illa om den kan användas med den oxå. Men Apple behöver även göra rent bord, dvs strunta i bakåtkompatibilitet. Den som har en gammal Mac oavsett modell skall förstås trimmas att köpa en ny. Det Demiurgen skrivr om att synas talar även det för att kapa tråden bakåt. Om en ser på TV att popkulturisterna har samma grejor som en redan har, varför köpa? Det är för sent att slopa CD-sloten, något annat måste bort. T ex gamla TB. In med TB3 och USB-C och komplettera med Macar som har rejäla grafikkort.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2016-06-02 07:41
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2016-06-02 12:57

Köper nog nu ändå.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples lager av Thunderbolt-skärmar tycks sina lagom till det är dags för utvecklarkonferensen WWDC. Är det äntligen dags för en uppdaterad modell?

Läs hela artikeln här

Jag tänker köpa en Thunderbolt nu, för kompatibiliteten till min MacBook Pro 13" 2013 och framtida datormodeller ett bra tag. Det är ingen dålig skärm och den fungerar som dockningstation, vilket ingen annan skärm gör idag mig veterligen. Tre USB 2.0 portar, en FireWire 800port, EN Thunderboltport och en gigabit ethernetport. Du pluggar bara in ström och en USB i datorn.

Undrar om den nya 5K, om den kommer, kan köras med lägre upplösning på en 2013 års MacBook Pro, någon som vet?

  • Medlem
  • 2016-06-02 13:10
Ursprungligen av hulfr:

Du pluggar bara in ström och en USB i datorn.

För att använda skärmens USB-portar behöver du bara ansluta din Thunderbolt-kontakt i datorn. USBn går via Thunderbolt-kabeln. Men vill du verkligen använda USB 2?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2016-06-02 14:23
Ursprungligen av Dalle:

För att använda skärmens USB-portar behöver du bara ansluta din Thunderbolt-kontakt i datorn. USBn går via Thunderbolt-kabeln. Men vill du verkligen använda USB 2?

Sorry, jag menade ström och Thunderbolt. Nej, USB2 är inte tillräckligt idag. Men vad som är avgörande för mig är om jag överhuvudtaget kan köra Thunderbolt 5K på min MacBook Pro 13" 2013.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2016-06-03 19:41

Hoppas det stämmer. Skulle behöva en schysst skärm till min MBPr som även kan agera hub, samt hanterar laddning.

1
Bevaka tråden