Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tömmer jag cache i Safari 6?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-10 17:45

Jag har av photobucketsupportern beordrats att tömma cach för att kunna använda mina album som helt plötsligt vägrar att hämta mina nerladdade bilder.
Visst jag gjorde som alltid, under Safari - Återställ Safari räknade jag med att hitta Töm Cach men den var borta.
Hur tömmer man cach i 10.8.1 och Safari 6.0.
Tack.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-10 17:51

En gissning är att det är "Ta bort alla webbplatsdata".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-10 17:54

Du kan också under inställningar i Safari och avancerat kryssa i visa utvecklarmeny, där kan du sen tömma cache.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-10 18:08

Jag hittade rutan att bocka i men det fanns fortfarande inget Töm Cach. Jag testade även med att starta om Safari? Förmodligen har man slagit ihop Töm Cach och återställ Safari?
Tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-10 18:30

När man aktiverat utvecklarmenyn så ska den ligga upptill med namnet utvecklare.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-10 18:54

Där låg den i menyraden. Tack snälla.

Mycket enklare än ni tror...

Joakimo kunde kanske varit tydligare i sitt inlägg. I menyn Safari bredvid äpplet så finns Återställ Safari... Det låter värre än det är för i den dialogrutan kan man kryssa ur det man inte vill återställa. Så man har alltså bara Webbplatsdata ikryssat för att tömma detta.

Ursprungligen av Anders T:

Mycket enklare än ni tror...

Joakimo kunde kanske varit tydligare i sitt inlägg. I menyn Safari bredvid äpplet så finns Återställ Safari... Det låter värre än det är för i den dialogrutan kan man kryssa ur det man inte vill återställa. Så man har alltså bara Webbplatsdata ikryssat för att tömma detta.

Testat, funkar inte.. Kommer fortfarande med i googleadressfältet

Ursprungligen av jonatannn:

Testat, funkar inte.. Kommer fortfarande med i googleadressfältet

Det har snart gått 4 år sedan jag skrev det där. Nu kör jag senaste Safari 9.11 med valet Rensa historik... i menyn. Nu finns även ett samband med iOS så om man rensar historik på en enhet så försvinner den även på de andra i kedjan. Någon annan kanske kan hjälpa dig.

1
Bevaka tråden