Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-11 18:22

Tackar! Sett några av dom då jag är väldigt frekvent användare av thingiverse senaste veckan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-12 08:57
Ursprungligen av adress@mac:

Såg att Kjell&Co har 3D skrivare för 4000kr nu. Har tagits emot väl - i förhållande till priset.

Vilka reviews har du läst? Jag var intresserad av den men efter alla de reviews jag har läst bör man undvika den som pesten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-12 11:48
Ursprungligen av zinned:

Vilka reviews har du läst? Jag var intresserad av den men efter alla de reviews jag har läst bör man undvika den som pesten.

Jag har också läst många reviews samt sett en massa på YouTube. Tycker den ofta fick runt 7/10 ?

Köpte därför en i måndags och den har typ skrivit oavbrutet. Väldigt nöjd sofar
Min första skrivare, men jag har absolut inget att klaga på. Eller jo, mjukvaran hade kunnat vara bättre.

Ursprungligen av zinned:

Vilka reviews har du läst? Jag var intresserad av den men efter alla de reviews jag har läst bör man undvika den som pesten.

Intressant, vi har ju lekt med den och upptäckte inget sådant.

http://www.99mac.se/artikel/8687-m3d-micro-by...

Ursprungligen av zinned:

Vilka reviews har du läst? Jag var intresserad av den men efter alla de reviews jag har läst bör man undvika den som pesten.

Kommer inte ihåg så här på en gång. Har för mig att MacWorld testade den. Sedan var den i ett nyhetsinslag på TV för en tid sedan. Har en bekant som köpte den i helgen. Skall kolla med honom. Men det är väl alltid -
" man får vad man betalar för ". Till husbehov/amatör räcker den säkert till för 4000kr.
Är väl där som med allt annat - kommer att dyka upp många varianter på kort tid - till bra priser.
Det jag minns var att det fanns mer att göra med programvaran - som var lite buggig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-12 13:19
Ursprungligen av adress@mac:

Kommer inte ihåg så här på en gång. Har för mig att MacWorld testade den. Sedan var den i ett nyhetsinslag på TV för en tid sedan. Har en bekant som köpte den i helgen. Skall kolla med honom. Men det är väl alltid -
" man får vad man betalar för ". Till husbehov/amatör räcker den säkert till för 4000kr.

Jo, man får ju oftast vad man betalar för. Personligen, utan erfarenhet av denna, så är jag allergisk mot att saker inte görs ordentligt. Jag har inga problem med att den skulle vara långsam, man kan inte begära mer för de pengarna i dagsläget. Däremot förutsätter jag att den skapar utskrifter som är detaljerade. Brister den även här så ser jag personligen ingen som helst anledning att lägga pengar på en sådan produkt, då är det rent bortkastat. Husbehov eller ej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-13 10:33

Måste säga att jag är imponerad av Watch-tränings-appen.
Igår var jag och sambon ute och sprang. Vi sprang bredvid varande i 8km. Hon hade telefonen med sig (och sin klocka) och jag hade bara min klocka utan telefon.

I slutet hade min klocka glädjeräknat 240 meter mer än henne, dvs. 3% felmarginal.

När det är så små siffror tycker jag absolut det är värt att inte släpa med sig telefonen! Skulle vara om man springer själv och vill ha Spotify såklart, men om man bara ser till att få data kring sin löpning så är jag imponerad

Som man kan konstatera så kostar den billigaste Apple Watch klocka ca 3500 kr. Vad är det som avgör att det är så stor prisskillnad på dem? Det kan väl inte vara själva armbandet?
http://www.elgiganten.se/cms/apple-watch-elgi...

Ursprungligen av calinou:

Som man kan konstatera så kostar den billigaste Apple Watch klocka ca 3500 kr. Vad är det som avgör att det är så stor prisskillnad på dem? Det kan väl inte vara själva armbandet?
http://www.elgiganten.se/cms/apple-watch-elgi...

Två saker avgör prissättningen: boetten och armbanden.

Mellan modellerna Watch och Sport så är det boetten inklusive glaset som "motiverar" prisskillnaden

Inom en modell så är det armbandet som avgör priset.

  • Avstängd
  • 2016-05-17 08:13
Ursprungligen av calinou:

Som man kan konstatera så kostar den billigaste Apple Watch klocka ca 3500 kr. Vad är det som avgör att det är så stor prisskillnad på dem? Det kan väl inte vara själva armbandet?
http://www.elgiganten.se/cms/apple-watch-elgi...

Den största pris skillnaden är mellan stål och aluminium modellerna och dom mindre skillnaderna beror på armbandet.

Ursprungligen av Hffre:

Den största pris skillnaden är mellan stål och aluminium modellerna och dom mindre skillnaderna beror på armbandet.

"Mindre skillnaderna på armbandet". Länken kostar nästan 5000kr - så allt är relativt.....

Ursprungligen av Hffre:

Den största pris skillnaden är mellan stål och aluminium modellerna och dom mindre skillnaderna beror på armbandet.

Skillnad mellan glas och safir också.

Ursprungligen av adress@mac:

"Mindre skillnaderna på armbandet". Länken kostar nästan 5000kr - så allt är relativt.....

Ja, det är en mindre skillnad mot den svarta stållänken som går på strax över 5000

Hoppas de kör en rea-kampanj någon gång för det kommer väl nya modeller så småningom?

De sänkte priset nyligen. Tror det är den enda rabatten du kommer få.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

De sänkte priset nyligen. Tror det är den enda rabatten du kommer få.

Så är det nog - när det gäller Apple. Möjligheten är lite större på en del elektronikvaruhus - som alltid när det skall komma en " ny modell ". Elgiganten har/haft ett lägre pris - som lockvara. Har för mig att Macoteket också kör en drive.

Idag tvärdog min Watch, kolla på ett mail i den, återgick till datorn och 2 minuter senare plingar det till i iPhonen och jag kollar på klockan, men inte ett liv. Har haft den på laddning i ca 4 timmar totalt med två olika laddare.
Fick den för ett år och 13 dagar sen, så jädra typiskt

Ursprungligen av CekariYH:

Idag tvärdog min Watch, kolla på ett mail i den, återgick till datorn och 2 minuter senare plingar det till i iPhonen och jag kollar på klockan, men inte ett liv. Har haft den på laddning i ca 4 timmar totalt med två olika laddare.
Fick den för ett år och 13 dagar sen, så jädra typiskt

Tråkigt. Samma hände mig dagen efter senaste uppdateringen. Fick hålla in båda knapparna på sidan en stund, sen hoppade den igång.

Ursprungligen av kafferast:

Tråkigt. Samma hände mig dagen efter senaste uppdateringen. Fick hålla in båda knapparna på sidan en stund, sen hoppade den igång.

De va som sjutton, hade ju provat just det utan resultat, men efter ditt svar höll jag båda knapparna inne en 15-20 sekunder och se på fan, den hoppa igång. Kunde dom inte kläckt ur sig det på supporten?
Men strunt samma, nu blev man glad igen

Hahaha. Härligt

Ursprungligen av CekariYH:

De va som sjutton, hade ju provat just det utan resultat, men efter ditt svar höll jag båda knapparna inne en 15-20 sekunder och se på fan, den hoppa igång. Kunde dom inte kläckt ur sig det på supporten?
Men strunt samma, nu blev man glad igen

Det är det som kallas " spegla min iPhone " Hård återställning ..... ?

Ursprungligen av kafferast:

Hahaha. Härligt

Jaa, det var härligt då jag såg ca 2200 spänn flaxa bort i rep. och det bara några månader innan nästa version kanske kommer

Ursprungligen av adress@mac:

Det är det som kallas " spegla min iPhone " Hård återställning ..... ?

Japp, provede det men tydligen inte tillräckligt länge dom första ggr.

Beställde ett nytt armband inför sommaren. Deras nya i nylon. Guld - Kungsblå tror jag färgen heter. Fruktansvärt skönt armband. Känns som läder - mjukt och smidigt. Som alla Apple armband - kvalité.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-05-28 22:14
Ursprungligen av adress@mac:

Beställde ett nytt armband inför sommaren. Deras nya i nylon. Guld - Kungsblå tror jag färgen heter. Fruktansvärt skönt armband. Känns som läder - mjukt och smidigt. Som alla Apple armband - kvalité.

Hört att själva delen som skjuts in i klockan, är i plast på denna modell. Stämmer det? Känns lite B om Apple börjat med plast istället för metall som det varit på alla andra armband.

Är själv sugen på detta armband.

Ursprungligen av Pontzy:

Hört att själva delen som skjuts in i klockan, är i plast på denna modell. Stämmer det? Känns lite B om Apple börjat med plast istället för metall som det varit på alla andra armband.

Är själv sugen på detta armband.

Tänkte inte på det när jag monterade - så jag tog av nu. Stämmer att det inte är metall som mina andra två.
Magnet Loop och Länken. Sedan vad det är för material vet jag inte. Kanske nylon som armbandet - vilket är spunnen nylon. Ser inga reklamationer när jag googlar runt i alla fall. Kanske ngt Apple super kevlar......?

Ursprungligen av Pontzy:

Hört att själva delen som skjuts in i klockan, är i plast på denna modell. Stämmer det? Känns lite B om Apple börjat med plast istället för metall som det varit på alla andra armband.

Är själv sugen på detta armband.

Det är inget nytt. Har funnits sedan dag 1 iom sportbanden

  • Medlem
  • 2016-05-29 13:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inget nytt. Har funnits sedan dag 1 iom sportbanden

Du som entusiast angående klockor har du lyssnat på Podcast Klocksnack med Nymans Ur?

Ursprungligen av PaO:

Du som entusiast angående klockor har du lyssnat på Podcast Klocksnack med Nymans Ur?

Är inte BlackSmp men ville ändå kommentera inlägget som entusiast. ⌚️
Tror inte det blir mycket/något  Watch snack på den. Lyssnade på den första - tror jag - för ett par månader sedan.

Ursprungligen av PaO:

Du som entusiast angående klockor har du lyssnat på Podcast Klocksnack med Nymans Ur?

Nope

Ursprungligen av Pontzy:

Hört att själva delen som skjuts in i klockan, är i plast på denna modell. Stämmer det? Känns lite B om Apple börjat med plast istället för metall som det varit på alla andra armband.

Är själv sugen på detta armband.

Siba har kampanjpris på två armband;
http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/smart...
http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/smart...

Bevaka tråden