Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har AirPort Extreme brandvägg?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fråga om modem/router.
Gäller: Apple AirPort Extreme basstation MD031 Z/A (juni 11)
Apple säger att "Apples wi-firouter är avsedd för det lokala nätverket. Idén är alltså att du ska ansluta din Airport till ditt modem."

Jag har anslutit Airportenheten direkt till inkommande fastighersnät i huset. (Bredbandsbolagets 100/100).
Det fungerar utmärkt, men jag undrar om jag blottar mig genom att hoppa över BBs Zyxelmodem som mellanstation. Jag har konfigurerat Airporten som WPA2 Personal och med lösenord. BBs modem tog jag bort eftersom detta verkade ha en sämre funktion och ej gav samma hastighet som Apples Airport.
Tacksam för synpunkter.

Senast redigerat 2016-05-23 11:49
Ursprungligen av aake39:

Fråga om modem/router.
Gäller: Apple AirPort Extreme basstation MD031 Z/A (juni 11)
Apple säger att "Apples wi-firouter är avsedd för det lokala nätverket. Idén är alltså att du ska ansluta din Airport till ditt modem."

Jag har anslutit Airportenheten direkt till inkommande fastighersnät i huset. (Bredbandsbolagets 100/100).
Det fungerar utmärkt, men jag undrar om jag blottar mig genom att hoppa över BBs Zyxelmodem som mellanstation. Jag har konfigurerat Airporten som WPA2 Personal och med lösenord. BBs modem tog jag bort eftersom detta verkade ha en sämre funktion och ej gav samma hastighet som Apples Airport.
Tacksam för synpunkter.

Nej. Det finns en brandvägg i zyxeln, men det ska finnas motsvarande i din AirPort (Extreme/express/time capsule), alt i OSX.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej. Det finns en brandvägg i zyxeln, men det ska finnas motsvarande i din AirPort (Extreme/express/time capsule), alt i OSX.

Tack för lugnande besked. Zyxelmodemet kan jag alltså hoppa över. Har dock inte lyckats hitta om min Extreme från juni 11 har brandvägg eller ej.

Ursprungligen av aake39:

Tack för lugnande besked. Zyxelmodemet kan jag alltså hoppa över. Har dock inte lyckats hitta om min Extreme från juni 11 har brandvägg eller ej.

Har nu hittat spec som visar att den har NAT-brandvägg

http://nmap.online-domain-tools.com - Där kan du kolla så den fungerar korrekt.

1
Bevaka tråden