Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visning av iPad apparna i iTunes på datorn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har visningen av enheterna blivit annorlunda i senaste iTunes på datorn?
Jag har en iPad i vilken det är väldigt lite plats i och därför kan jag inte lägga in alla mina appar på just den enhet.
Hur ska jag ta bort apparna /lägga in önskade när det man inte ser på själva enhet (via iTunes på datorn) vilka appar det är på den.
Man ser under aktiverad enhet: musik, filmer, mm men inte appar.
Annan fråga: hur sorterar ni era appar/ var lägger ni apparna som ni inte vill ha längre? man skulle vilja kunna lägga dem i olika kategorier ifall det går?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-18 11:19
Ursprungligen av calinou:

Har visningen av enheterna blivit annorlunda i senaste iTunes på datorn?
Jag har en iPad i vilken det är väldigt lite plats i och därför kan jag inte lägga in alla mina appar på just den enhet.
Hur ska jag ta bort apparna /lägga in önskade när det man inte ser på själva enhet (via iTunes på datorn) vilka appar det är på den.
Man ser under aktiverad enhet: musik, filmer, mm men inte appar.
Annan fråga: hur sorterar ni era appar/ var lägger ni apparna som ni inte vill ha längre? man skulle vilja kunna lägga dem i olika kategorier ifall det går?

Min version av iTunes är 12.4 och jag kan se alla appar i iTunes, de kan du hantera även på din iPad. De appar jag inte vill ha tar jag bort.

Ursprungligen av Gnulia:

Min version av iTunes är 12.4 och jag kan se alla appar i iTunes, de kan du hantera även på din iPad. De appar jag inte vill ha tar jag bort.

Ser det ut på samma sätt på din?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-18 12:18

Jo, om du tittar längre upp i vänsterkant (till höger om pilarna) ser du en symbol som ser ut som en iPhone. Om du klickar på den så får du upp alla enheter och kan välja vilken du vill genom att klicka på den. Då dyker även apparna upp.

Ursprungligen av Gnulia:

Jo, om du tittar längre upp i vänsterkant (till höger om pilarna) ser du en symbol som ser ut som en iPhone. Om du klickar på den så får du upp alla enheter och kan välja vilken du vill genom att klicka på den. Då dyker även apparna upp.

Det ser ut på samma sätt vare sig man aktiverar via pilen iPhone eller iPad. Alla appar är numera där uppe i huvudbiblioteket. Man kan dra dem därifrån över till en önskad enhet. Man ser dock inte samlingsmapparna nu längre. Jag har samma iTunes 12.4....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-18 12:36
Ursprungligen av calinou:

Det ser ut på samma sätt vare sig man aktiverar via pilen iPhone eller iPad. Alla appar är numera där uppe i huvudbiblioteket. Man kan dra dem därifrån över till en önskad enhet. Man ser dock inte samlingsmapparna nu längre. Jag har samma iTunes 12.4....

Om jag klickar på min iPad-enhet bredvid pilarna och sedan Appar i listan så ser jag både listan med appar samt samlingsmapparna till höger om dessa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-18 12:37

Men jag behöver så klart ha IPaden ansluten.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-18 12:58

iTunes 12 for Mac: Synkronisera och ordna iOS-appar, med en liten brasklapp att det kan se annorlunda ut iom senaste uppdateringen. Men det fungerar på samma sätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-18 13:02
Ursprungligen av calinou:

Det ser ut på samma sätt vare sig man aktiverar via pilen iPhone eller iPad. Alla appar är numera där uppe i huvudbiblioteket. Man kan dra dem därifrån över till en önskad enhet. Man ser dock inte samlingsmapparna nu längre. Jag har samma iTunes 12.4....

Leta högre upp. Gnulia menar knappen höger om navigeringspilarna. Funkar precis som tidigare i 12.4.

Ursprungligen av Gnulia:

Om jag klickar på min iPad-enhet bredvid pilarna och sedan Appar i listan så ser jag både listan med appar samt samlingsmapparna till höger om dessa.

Jag har hittat som du beskriver. Man ser en lista på enheterna i vänsterkolumn och kan klicka på dess pil för att se viss innehåll - men man måste alltså klicka där uppe på symbolen som ser ut som en iPhone för att välja och aktivera önskade enhet. Förut var det en annorlunda visning.....men huvudsaken är att det fungerar. Tack för hjälpen!

Tack alla för hjälpen!

1
Bevaka tråden