Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar IOS, OS X och Itunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Apple har uppdaterat IOS, OS X och Itunes med bland annat buggfixar och förbättrad säkerhet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-16 20:18

Ska ni inte meddela att watchOS också uppdateras?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2016-05-16 20:28

Och ATV

Det bara regnar in uppdateringar ikväll tydligen!

Artikeln uppdaterat med även dessa uppdateringar för ATV och Apple Watch

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-16 22:59
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det bara regnar in uppdateringar ikväll tydligen!

Som det alltid brukar göra när det väl är dags för uppdateringar...oftast hela linjen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-17 05:29
Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Apple har uppdaterat IOS, OS X och Itunes med bland annat buggfixar och förbättrad säkerhet.

Läs hela artikeln här

OS X El Capitan 10.11.5 Update hittar Ni här
OS X El Capitan 10.11.5 Combo Update hittar Ni här

Ursprungligen av Torkel:

OS X El Capitan 10.11.5 Update hittar Ni här
OS X El Capitan 10.11.5 Combo Update hittar Ni här

Kan någon förklara eftersom det finns olika........Vilken version är - för dem som inte vill vara testanvändare - säkrast att uppdatera av alla 3 varianter: 10.11.5; Combo; eller 10.11.4?
Jag uppdaterade igår via datorns App store/uppdatera och ser enligt länk ovan att den är inte den senaste. Varför har de inte lagt den senaste där?

Ursprungligen av calinou:

Kan någon förklara eftersom det finns olika........Vilken version är - för dem som inte vill vara testanvändare - säkrast att uppdatera av alla 3 varianter: 10.11.5; Combo; eller 10.11.4?
Jag uppdaterade igår via datorns App store/uppdatera och ser enligt länk ovan att den är inte den senaste. Varför har de inte lagt den senaste där?

Fungerar inte App Store, testa länken du fick av Torkel (dvs, 10.11.5 Combo).

10.11.5 gick ur beta igår och är nu i produktion, så du behöver inte oroa dig för att det ska handla om en publik beta eller liknande.

Ursprungligen av zinned:

Som det alltid brukar göra när det väl är dags för uppdateringar...oftast hela linjen

Fick ju fullt upp där hemma med att uppdatera allt!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Fick ju fullt upp där hemma med att uppdatera allt!

Det blir också ett bra tillfälle att starta om datorn vilken jag annars inte gör om det är inte är i samband med uppdateringar.

Jag brukar vänta i det sista med uppdateringar men då upplever jag att man får badbollar hela tiden tills man har uppdaterat. Det kanske är med flit att dem gör systemet trögare?

  • Avstängd
  • 2016-05-17 08:42
Ursprungligen av calinou:

Jag brukar vänta i det sista med uppdateringar men då upplever jag att man får badbollar hela tiden tills man har uppdaterat. Det kanske är med flit att dem gör systemet trögare?

Haha nej det är det inte. Att du får badbollar beror på något helt annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-05-17 12:51
Ursprungligen av calinou:

Kan någon förklara eftersom det finns olika........Vilken version är - för dem som inte vill vara testanvändare - säkrast att uppdatera av alla 3 varianter: 10.11.5; Combo; eller 10.11.4?

calinou,

En "normal" uppdatering uppdaterar din dator med just den senaste uppdateringen. Exempelvis från 10.11.4.till 10.11.5..

Har man ett äldre 10.11-system rekommenderas en combo-uppdatering.

En "combo"-uppdatering, uppdaterar din dator med alla uppdateringar som kommit sedan den senaste "stora" uppdateringen, vilket i nuläget var 10.11.0. Således innehåller denna combo-uppdatering samtliga uppdateringar sedan 10.11.0, nämligen 10.11.1, 10.11.2, 10.11.3, 10.11.4, 10.11.5.

Många med mig väljer att inte uppdatera via AppStore, utan just via en combo-uppdatering. Detta för att ytterligare "fräsha upp" systemet.

Lycka till...

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-05-17 15:46

Är det inte lite råttan-i-pizzan-skröna över de där combouppdateringarna? Jag köper poängen med att kunna uppdatera offline eller göra flera uppdateringar på rad men varför skulle det vara "bättre uppdaterat" att ha gjort det med combo istället för app store? Det står 10.11.5 på båda när allt är klart oavsett.

Ursprungligen av flygarn:

Är det inte lite råttan-i-pizzan-skröna över de där combouppdateringarna?...

Om man kanske har någon systemfil som är skadad på något sätt, så är det ju betydligt större chans att den ersätts om man använder combo-versionen än om man använder den "lilla" uppdateringen.

Det blir en lite grundligare städning i systemet helt enkelt.

Och det finns exempel på trådar här, där en combo-uppdatering har löst problem, så visst kan det göra skillnad.

Men upplever man inga problem med datorn, så ser jag ingen anledning att hålla på med combo-uppdateringar. Då är det bara att köra vanlig uppdatering via App Store.

1
Bevaka tråden