Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar: Itunes-bugg raderar musik, uppdatering kommer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple bekräftar att ett fåtal Apple Music-användare råkat ut för en bugg som raderar det lokalt sparade musikbiblioteket och arbetar på en lösning som ska komma redan den här veckan.

Läs hela artikeln här

Jag hade bara hört talas om detta, när jag själv råkade ut för det i förra veckan. Mina bootleg-plattor från Live-inspelningar (som inte existerar på AM) byttes istället ut mot studio-versionerna.

Tur att man har backup, men den lägger jag inte tillbaka förrän detta ska vara löst.

Sugigt värre.

Ursprungligen av carlsson:

Jag hade bara hört talas om detta, när jag själv råkade ut för det i förra veckan. Mina bootleg-plattor från Live-inspelningar (som inte existerar på AM) byttes istället ut mot studio-versionerna.

Tur att man har backup, men den lägger jag inte tillbaka förrän detta ska vara löst.

Sugigt värre.

Verkligen tur att du har en säkerhetskopia! Hoppas Itunes-uppdateringen kommer snart och att de faktiskt hittar vad som orsakar buggen.

Påminner om när Hotmail raderade alla gamla mejl inne i folks datorer för några år sedan...

Verkligen skum bugg...och Apple har inte kunnat replikera den...det påminner om att OS och program idag är så komplexa att ingen egentligen vet hur det sitter ihop hela vägen - ingen vet exakt hur det funkar :-D. Man känner bara till små delar och delvis dessas interaktion, men parametrarna är så många totalt att ibland vet INGEN vad som händer. Det är som många biologiska processer och kemi; det finns effektiva medeciner som använts i 30-40 år som man inte vet varför dom funkar. Eller kortison och alla dess aplikationer på div. sjukdomar/åkommor; det funkar...men ingen vet varför. Så komplext är det numera också inom en plattform av OS, applikationer och hårdvara. Det händer att bggar försvinner med uppdateringar...utan att man specifikt åtgärdat just dessa buggar utan fixade andra inför uppdateringen.
Det är både scarry och fascinerande. ???

Sedan en tid finns t.ex. en allvarlig bugg när det gäller en specifik mjukvara för en specifik videohårdvara tillsammans med. El Capitan - nämner inte tillverkare - som varken tillverkaren eller Apple kan fixa. Dom har gett upp - troligtvis upphör tillverkningen av just denna videohårdvara pga detta. Eller så hoppas man på att nästa OSX - vad det nu ska heta - trollar bort skiten. ?

1
Bevaka tråden