Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag kope en beggad mid-2012 macbook pro under 2015 nar jag var i USA. Tanken var att jag ville ha en schyst dator med bra mojlighet till uppgradering. Nu har fyra tangenter slutat funka så jag tänkte att det var likabra att få det gjort nu. Eftersom jag bara har pillat med stationära innan, och aldrig laptops eller macbooks, så känns det tryggast att låta någon annan göra det. Det finns en person här i min stad som uppgraderar den för 700kr och det tycker jag är acceptabelt. Det jag ska beställa är alltså, 16gm ram, ett nytt batteri och ett nytt tangentbord. Jag har redan en ssd liggandes (intel ssd 330 series) som ska installeras, och min gamla 500gb ska placeras där cdn sitter. Ok, nu till min fråga. Ser de här sakerna vettiga ut? Det jag är lite osäker om det bara går att beställa ett svenskt tangentbord och slänga in i ett amerikanskt system? Jag har nämligen läst något om att man kanske då måste byta ut hela top caset? Funkar det att beställa ett svenskt, eller får jag beställa ett nytt amerikanskt keyboard istället? Tacksam för alla svar!
Mvh

> Crucial 8GB DDR3L-1600 SODIMM Memory for Mac
> part # : CT3373654
> €53.98ex. VAT
>
> DDR3 PC3-12800 • CL=11 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.35V • 1024Meg x 64 • lead free • halogen free • for Mac
>
> Detta tangentbordet:
> http://www.ebay.com/itm/Macbook-Pro-13-A1278-...
>
> Samt detta batteriet:
> http://www.ebay.com/itm/Genuine-A1322-Battery...

  • Medlem
  • 2016-05-13 16:01

Tangentbordet passar inte rent fysiskt då området runt enter-tangenten ser annorlunda ut. Jämför med bilder.

RAM-minnet är lugnt, man brukar rekommendera Hynix, Crucial, Corsair och Micron (nu såg jag dock efteråt att ditt var speciellt märkt "for Mac").

Batteriet fungerar säkert, men troligen inte "genuine" som de påstår.

Senast redigerat 2016-05-13 16:14
Ursprungligen av erak:

Tangentbordet passar inte rent fysiskt då området runt enter-tangenten ser annorlunda ut. Jämför med bilder.

RAM-minnet är lugnt, man brukar rekommendera Hynix, Crucial, Corsair och Micron (nu såg jag dock efteråt att ditt var speciellt märkt "for Mac").

Batteriet fungerar säkert, men troligen inte "genuine" som de påstår.

Tack! Så förutom att jag får byta ut det till ett US keyboard så ser det bra ut?

  • Medlem
  • 2016-05-14 00:07
Ursprungligen av psevdok:

Tack! Så förutom att jag får byta ut det till ett US keyboard så ser det bra ut?

Ja jag kan iaf inte säga så mycket mer. Jag brukar stoppa i vanliga "PC"-minnen, och har då inte fått problem med ovan nämnda märken. Däremot med Kingston t.ex. Men dina är ju speciellt märkta för Mac så det är lugnt.

Batteri kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Ersättningsbatterier är för mig en djungel. Vet någon var man kan köpa originalbatterier billigare eller vettiga ersättningsbatterier är jag också intresserad.

Ursprungligen av psevdok:

Det jag är lite osäker om det bara går att beställa ett svenskt tangentbord och slänga in i ett amerikanskt system? Jag har nämligen läst något om att man kanske då måste byta ut hela top caset?

Precis, tangentbordet är ju inbyggt i topcase som har alla hål utsvarvade för tangenterna. Så det går inte att byta.

1
Bevaka tråden