Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetfilmer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 23:39

Såg just slutet på klassikern Nätet med Sandra Bullock och började fundera över om det finns några andra mer eller mindre bra filmer om Internet.

Den enda jag på rak arm kan komma på att jag sett är Hackers.
Fast jag har säkert sett ett helt gäng till. Hjärnan har redan gått och lagt sig tyvärr.

Så min fråga till er blir om ni har sett några filmer som involverar Internet i intrigen och vad ni i så fall tyckte om dem.

You´we got mail!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 23:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
You´we got mail!

Åh, förstås!
Hur kunde jag glömma?
Det är en rätt sympatisk film faktiskt.
Men så är jag en sucker för romatiska komedier också... :rolleyes:

Swordfish handlar ju om en riktig hacker... Grymt ljud i helikopterscenen också...

The Matrix?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 01:57

NetForce (Manus/story av Tom Clancy)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Så min fråga till er blir om ni har sett några filmer som involverar Internet i intrigen

Vi som är gamla nog minns kanske War Games (okej, kanske inte Internet direkt men ganska nära...). Den har för övrigt trillat in i butikernas sortiment av 89-kronors DVD nyligen. Annars finns ju Johnny Mnemonic som bl.a. innehåller en fantastisk scen där Keanu Reeves navigerar på nätet med hjälp av ett holografiskt 3D-gränssnitt och får ett virus efter sig. För att få med något lite nyare kan man ju alltid dra till med Terminator 3...

/Göran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 10:44

Swordfish, The Matrix (och Reloaded), War Games och Terminator 3 har jag sett.

Den där NetForce, är den bra?

Citat:

[i]

Den där NetForce, är den bra? [/B]

Böckerna är mycket bra, enligt mig. Filmen jag
sett var helt ok.

// Danne

1
Bevaka tråden