Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook får bottenbetyg från Ifixit

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples senaste generation Macbook får bottenbetyg av reparationssajten Ifixit. En nyhet är att några av skruvarna visar om någon försökt skruva i datorn.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-04-25 18:53

Substans? Ser ut som loctite i mina ögon. Förvisso en substans, men inte ovanlig

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-25 19:07
Ursprungligen av JohannesKBA:

Substans? Ser ut som loctite i mina ögon. Förvisso en substans, men inte ovanlig

Inte på gängorna, utan i huvudet.

Citat:

However, another surprise awaits at the hinge screws, whose Torx heads are filled with some sort of substance that disintegrates when you insert a screwdriver. Are you sealing our MacBook with tamper-evident screws, Apple?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-04-25 20:35
Ursprungligen av reboot81:

Inte på gängorna, utan i huvudet.

Aha, tittade uppenbarligen för snabbt på bilderna. Nu blev jag lite klokare

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-04-26 06:33

Det kommer med andra ord dyka upp små kit på ebay med ersättnings-klet

Internet finds a way.

Ursprungligen av flygarn:

Det kommer med andra ord dyka upp små kit på ebay med ersättnings-klet

Internet finds a way.

Varför inte bara nya skruvar?

Fast, jag undrar om många som köper denna modell är så intresserade av att kunna reparera den själva? Kan inte vara många. Det mesta utan ljudkort och USB-porten är ju på samma kort. Så att lägga till minne eller disk är ju inte att tala om.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-04-27 23:37
Ursprungligen av engineer:

Varför inte bara nya skruvar?

Fast, jag undrar om många som köper denna modell är så intresserade av att kunna reparera den själva? Kan inte vara många. Det mesta utan ljudkort och USB-porten är ju på samma kort. Så att lägga till minne eller disk är ju inte att tala om.

Hur ska du skruva dit dem utan att påverka fyllningen? Även Apple måste ju korka igen huvudena efter monteringen är klar.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-04-28 19:42
Ursprungligen av JohannesKBA:

Substans? Ser ut som loctite i mina ögon. Förvisso en substans, men inte ovanlig

Det finns cirka tusen olika locktight substanser.

ps. antagligen en hyperbol men osäker på om det är i underkant eller övedrivet.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-04-28 19:45
Ursprungligen av flygarn:

Hur ska du skruva dit dem utan att påverka fyllningen? Även Apple måste ju korka igen huvudena efter monteringen är klar.

Först skruvar man sedan duttar man. Det är enbart ett av 3 möjliga lösningar på problemet jag kan komma på under 5 minuter.

  • Medlem
  • 2016-05-21 20:44

Sådana småsaker stoppar inte erfarna bredragare. Se bara hur långt de gick för att byta eMMC mellan nya telefoner.

https://np.reddit.com/r/Android/comments/4fwr...

  • Medlem
  • International user
  • 2016-05-21 20:51
Ursprungligen av erak:

Sådana småsaker stoppar inte erfarna bredragare. Se bara hur långt de gick för att byta eMMC mellan nya telefoner.

https://np.reddit.com/r/Android/comments/4fwr...

Hmm, vilket jobb ett hederligt jobb skulle ju ge bättre avkastning. Nåja jag tar det med en nypa salt.

  • Medlem
  • 2016-05-22 11:35
Ursprungligen av juanito:

Hmm, vilket jobb ett hederligt jobb skulle ju ge bättre avkastning. Nåja jag tar det med en nypa salt.

Bakgrunden var att Apple nu blockat möjligheten för detta i iOS.

http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2015/11/04...

1
Bevaka tråden