Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åfytusanjävlar! Stoppa pressarna!

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-09 02:47

Låter smärtsamt.

Ursprungligen av reboot81:

Att vara en man i femtioårsåldern eller vad?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-11 00:47

En väderapp, med lokala bilder. På 900MB!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-11 17:23
Ursprungligen av reboot81:

En väderapp, med lokala bilder. På 900MB!

Yahoo! är till salu, undrar varför..

  • Medlem
  • 2016-04-23 19:18

Ida 25 stod ida(g) och picklade rödlök när hon plötsligt såg... En regnbåge!
"Jag har aldrig sett något liknande." Berättar hon.

Nu är jag iofs lite äldre än henne, strax över 30. Men jag har hunnit med att se ganska många regnbågar genom åren. Men givetvis vill jag gratulera henne för sin upptäckt.

  • Medlem
  • 2016-04-23 23:15

Var det verkligen rödlök?

  • Medlem
  • 2016-04-24 08:56

@Baron Klart det var rödlök! Menar du att media skulle fara med osanning?

  • Medlem
  • 2016-04-24 21:16
Ursprungligen av Dalle:

@Baron Klart det var rödlök! Menar du att media skulle fara med osanning?

Inte alls! Det var ett uttryck av häpnad. Först rödlök och sedan regnbåge - på samma dag!

Å-fy tusan!
Hur oansvarig är inte militären när man rent av tappar bomber!
De är så pass farliga att de borde vara säkrade med både hängslen och livrem. inte tusan skall man kunna tappa dem!
Aftonbladet har nog insides källor, för sådant här vill nog militären hålla tyst om ...

Ursprungligen av dxaren:

Aftonbladet har nog insides källor, för sådant här vill nog militären hålla tyst om ...

Ja inte kan de stava i alla fall...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja inte kan de stava i alla fall...

Yepp!
Särskrivning och omkastade bokstäver är inget som stärker trovärdigheten!
Lustigt, att ordet "tappade" var knas såg jag inte tidigare. Jag gick så hårt igång på "otursterminologin" när det gäller att systematiskt ha ihjäl folk.

Ursprungligen av dxaren:

Å-fy tusan!
Hur oansvarig är inte militären när man rent av tappar bomber!
De är så pass farliga att de borde vara säkrade med både hängslen och livrem. inte tusan skall man kunna tappa dem!
Aftonbladet har nog insides källor, för sådant här vill nog militären hålla tyst om ...

Förmodligen en direktöversättning från "dropped" som kan översättas med "släppte" eller "fällde" vilket vore mer korrekt eller med "tappade" vilket blir väldigt fel. Man bör varken släppa eller tappa bomber dock...

  • Medlem
  • 2016-05-17 19:29

Sort brist på SFI-lärare!
Kanske även stora svenska-brister hos DNs journalister?

Ursprungligen av Dalle:

Sort brist på SFI-lärare!
Kanske även stora svenska-brister hos DNs journalister?

Ormet kruper??

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-18 00:37

http://www.gp.se/n%C3%B6je/hon-trodde-hon-skulle-d%C3%B6-1.1276591
Dagens lågvattenmärke: nonsensartikel med suddig selfiebild på ung blondin på förstasidan. Det hände 3 år sedan, ändå har journalisten så brått att komma ut med sin artikel att hon missar "frägen" eller mellanslag mellan . och ny mening.
"– Jag fick fantomsymptom," – vilken kroppsdel han hon få amputerad?
"Vår journalistik ska vara vass, sann och trovärdig". Va?

Senast redigerat 2016-05-18 01:01
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-18 00:58

Sjukt unik Kobra.

Ursprungligen av reboot81:

http://www.gp.se/n%C3%B6je/hon-trodde-hon-skulle-d%C3%B6-1.1276591
Dagens lågvattenmärke: nonsensartikel med suddig selfiebild på ung blondin på förstasidan. Det hände 3 år sedan, ändå har journalisten så brått att komma ut med sin artikel att hon missar "frägen" eller mellanslag mellan . och ny mening.
"– Jag fick fantomsymptom," – vilken kroppsdel han hon få amputerad?
"Vår journalistik ska vara vass, sann och trovärdig". Va?

Sommarpraktikanterna börjar tidigt i år...

  • Medlem
  • 2016-05-27 19:29

Så var det då äntligen bevisat. Att "konst" kan vara vad fan som helst, och kan vara skapat av vem fan som helst.
TJ Khayatan, 17 var och kollade på konst när han la sina brillor på golvet, genast flockades nyfikna för att betrakta "konstverket".

ENTRÉBAND TILL LEKTÄLTET
150 KR
Lek så mycket du vill i lektältet under en hel dag.
Vuxna och barn under 2 år går in gratis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-27 15:05
Ursprungligen av calinou:

ENTRÉBAND TILL LEKTÄLTET
150 KR
Lek så mycket du vill i lektältet under en hel dag.
Vuxna och barn under 2 år går in gratis.

Vad var konstigt med detta?

Ursprungligen av calinou:

ENTRÉBAND TILL LEKTÄLTET
150 KR
Lek så mycket du vill i lektältet under en hel dag.
Vuxna och barn under 2 år går in gratis.

Ursprungligen av zinned:

Vad var konstigt med detta?

Tja, inte ofta vuxna är under 2 år väl, borde stått vuxna med barn under 2 år...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-27 17:00
Ursprungligen av CekariYH:

Tja, inte ofta vuxna är under 2 år väl, borde stått vuxna med barn under 2 år...

Nej, felaktigt sätt att läsa det. Användandet av "och" separerar delarna och gör vuxna till en del och "barn under två år" till en del

Ursprungligen av zinned:

Nej, felaktigt sätt att läsa det. Användandet av "och" separerar delarna och gör vuxna till en del och "barn under två år" till en del

Så, barn under 2 gå in ensamma ser man ju inte så ofta heller, eller borde man inte behöva se iaf

Ursprungligen av zinned:

Nej, felaktigt sätt att läsa det. Användandet av "och" separerar delarna och gör vuxna till en del och "barn under två år" till en del

Men vad är "vuxen"? Hur ung ska man vara för att behöva betala 150 kr, och hur gammal ska man vara för att gå in gratis?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-27 17:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men vad är "vuxen"? Hur ung ska man vara för att behöva betala 150 kr, och hur gammal ska man vara för att gå in gratis?

Det är en mer befogad fråga men som jag ser det är givet, då inte detaljer specificeras.

Vuxen = 18 år och uppåt
Betala = 2 till 18 år

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-16 22:33

Lämplig arkivbild?

http://www.gp.se/sport/fotboll/klubben-bekr%C...

Ursprungligen av reboot81:

Lämplig arkivbild?

God jul! Och inget socker direkt.

Ursprungligen av reboot81:

Vore faktiskt bra, men skatten ska inte läggas på konsumenterna utan på dom som tillverkar skiten med överdos av socker (men blir iaf vi konsumenter som får betala om vi nu köper eländet).

  • Medlem
  • 2016-09-13 21:39

I dag öppnade Sveriges största vuxendagis - Riksdagen!
Och Monica Green (S) tog täten direkt genom att börja jaga Pokemons i Riksdagssalen... Känns ju väldigt seriöst måste jag säga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-13 23:41
Ursprungligen av Dalle:

I dag öppnade Sveriges största vuxendagis - Riksdagen!
Och Monica Green (S) tog täten direkt genom att börja jaga Pokemons i Riksdagssalen... Känns ju väldigt seriöst måste jag säga.

Alla tänkar första dagen i stolen åååhhhh nej 10 månader till nästa års Almedals vecka med fina Rose viner. Hur ska vi stå ut ? En i den folkvalda mängden säger vi får väl trycka på lite knappar eller jaga Pokemons. Funkar inte det så kolla vad som finns på menyn i riksdags matsalen idag kanske lamm kotletter från Gotland bääääääääääääh

Bevaka tråden