Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Songshift hjälper dig importera Spotify-spellistor till Apple Music

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med appen Songshift kan du importera spellistor från Spotify till Apple Music.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Med appen Songshift kan du importera spellistor från Spotify till Apple Music.

Läs hela artikeln här

Funkar väldigt smidigt.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2016-04-20 15:41

Ej i den svenska affären?!

Coolt men när jag klickar på länken i nyheten kommer jag till en sida som säger att appen inte finns i den svenska affären!

Ursprungligen av Jedih:

Coolt men när jag klickar på länken i nyheten kommer jag till en sida som säger att appen inte finns i den svenska affären!

Jag laddade ner den från US App store.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2016-04-20 16:00
Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag laddade ner den från US App store.

Appen dök upp i den svenska affären efter ett par manuella sökförsök (är det egentligen ett ord?!?)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-04-20 18:23

Är jag den enda som inte får det att funka?
Kör ios 9.3.1, laddade hem appen och hav åtkomst till musikbiblioteket, loggade in på Spotify, sedan går jag in på Musik -> Spellistor, skapar en spellista låt säga träning, går in på Songshift, väljer spellistan träning från Spotify, klickar på import into playlist, väntar en stund tills den är klar. När jag öppnar Musik och går in på spellistan så är den tom, vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-20 20:04
Ursprungligen av Hoya:

Är jag den enda som inte får det att funka?
Kör ios 9.3.1, laddade hem appen och hav åtkomst till musikbiblioteket, loggade in på Spotify, sedan går jag in på Musik -> Spellistor, skapar en spellista låt säga träning, går in på Songshift, väljer spellistan träning från Spotify, klickar på import into playlist, väntar en stund tills den är klar. När jag öppnar Musik och går in på spellistan så är den tom, vad gör jag för fel?

Hade samma fel som dig igår.
Slog sedan på iCloud musikbibliotek i inställningar, och då funkade det.
Om det nu var det som gjorde det eller slumpen har jag ingen aning om..
Däremot finns en bugg i appen som gör att man bara får fram tjugo stycken spellistor från Spotify när man trycker på import.
Buggen är tydligen känd av tillverkaren och en lösning är på gång.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-04-20 20:43
Ursprungligen av Talla:

Hade samma fel som dig igår.
Slog sedan på iCloud musikbibliotek i inställningar, och då funkade det.
Om det nu var det som gjorde det eller slumpen har jag ingen aning om..
Däremot finns en bugg i appen som gör att man bara får fram tjugo stycken spellistor från Spotify när man trycker på import.
Buggen är tydligen känd av tillverkaren och en lösning är på gång.

Du har rätt, såg någon guide på Youtube från någon Amerikansk Applesajt, man är tvungen att slå på iCloud Musikbibliotek.
Kanske borde skrivas i texten för oss alla mindre kompetenta ?

  • Medlem
  • 2016-04-21 10:08

Får det inte att funka - appen kör igenom sitt script men i Apple Music är spellistan jag skapade tom. Sjukt frustrerande

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2016-04-22 15:40

För mig funkade det halvt, fick inte med alla låtar som var i mapparna. Tänkte att jag kunde föra över dom som saknades manuellt, problemet var bara att veta vilka som saknades. Eftersom man inte kan sortera låtarna i spellistan (i telefonen) så skulle detta bli ett rent helvete, i min frustration på apple för att dom inte infört en sådan viktig detalj i apple music så avslutade jag mitt medlemskap.

När man läser på forum så är det inte bara jag som saknar en sådan funktion, så frågan är när apple ska få tummen ur. Apple Music har funnits ett bra tag nu men ändå så är det inte så funktionellt som det borde. Man kan ju inte säga att dom lärde sig något efter sin Kart skandal. Jag tycker Appel Music är både rörigt, segt och saknar funktioner. Den enda ljusglimten jag ser med Apple Music är deras spellistor, dom är guld. men tyvärr så tänker jag inte längre betala 99kr för att få bra spellistor. Gör om och gör rätt Appel!

1
Bevaka tråden