Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Macbook

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har släppt en ny version av den bärbara datorn Macbook, med Skylake-processorer, snabbare minne och grafikprestanda samt den nya färgen rosa guld.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har släppt en ny version av den bärbara datorn Macbook, med Skylake-processorer, snabbare minne och grafikprestanda samt den nya färgen rosa guld.

Läs hela artikeln här

Yes! @JakobNilsson beställde sin 0,2 sekunder efter han skrev klart nyheten, antar jag?

Ursprungligen av Brynge:

Yes! @JakobNilsson beställde sin 0,2 sekunder efter han skrev klart nyheten, antar jag?

Försöker!

Ursprungligen av Brynge:

Yes! @JakobNilsson beställde sin 0,2 sekunder efter han skrev klart nyheten, antar jag?

Jag vill också! 99mac planerar bankrån i all skämtsamhet över eftermiddagskaffet Visste inte att jag vill ha en rosa dator förrän nu.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Försöker!

Kämpa!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag vill också! 99mac planerar bankrån i all skämtsamhet över eftermiddagskaffet Visste inte att jag vill ha en rosa dator förrän nu.

Ja, det låter ju helt klart som den mest rimliga och logiska lösningen.

Synd att FaceTime-kameran fortfarande bara är på 480p dock...
Men trevligt med lite mer batteritid, det går alltid åt.

Ingen Thunderbolt heller. Det hade passat bra ihop med en ny display. Laddning och allt annat i en kabel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-19 18:20

What the hell… Ingen Thunderbolt 3 och fortfarande endast en UBS-C… Borde inte en revision 2 av produkten lösa alla, eller i varje fall ett par av dess större brister? Detta var då en sval refresh…

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-04-19 19:01
Ursprungligen av Erik.dv:

What the hell… Ingen Thunderbolt 3 och fortfarande endast en UBS-C… Borde inte en revision 2 av produkten lösa alla, eller i varje fall ett par av dess större brister? Detta var då en sval refresh…

Oroande. Ska man ta Apple i försvar så räknar dom med att användare som väljer en MacBook inte är i behov av Thunderbolt3 och de får ner produktionskostnaderna:/

Som vanligt ligger man på andra plats, hoppades på en presentation på senaste eventet
men så vart det inte, gick då och köpte mig en 1.2GHz 512GB

Dock otroligt nöjd med den
saknar dock magnetkontakten, diodindikeringen för laddning samt dioderna för batterimängd från min gamla MBP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-19 19:43
Ursprungligen av gmail:

Oroande. Ska man ta Apple i försvar så räknar dom med att användare som väljer en MacBook inte är i behov av Thunderbolt3 och de får ner produktionskostnaderna:/

Möjligt att Apple försöker "make a statement". Men för kundens egen bästa vore det bättre med minst två USB-C men hellre två Thunderbolt 3. Då kan man koppla in ev. skärmar, dockor, diskar, laddare, externa grafikkort, nätverkskablage - you name it. Nu är man extremt begränsad.

Tror inte att Macbook är till för de som använder externa skärmar varje dag. Adapter finns ju och det enda jag saknar med min är möjligheten att synka en iPhone utan kabel första gången...

Blev rejält sugen. Undrar om budgeten tillåter.

Tecken på att de kanske är redo att släppa uppgraderingen av Pro 15" snart då. Gärna igår.

Sjukt tråkigt är att det inte går att välja 1 TB-disk och sjukt tråkigt att den inte fick två stycken USB C med fullt laddningsstöd samt fullt stöd för senaste versionerna av USB, Thunderbolt, HDMI och Displayport, det hade gjort maskinen tusen gånger mer intressant.

Gamla generationen såldes för 12.500 kr hos "elkedjorna" (14.500kr hos Apple), kommer den nya kosta 12.500 hos elkedjorna med tro? Kommer det gå att fynda förra generationen för under 12.500?

Utbildningspriserna
• 1,1 GHz/256 GB: 13 625 kr
• 1,2 GHz/512 GB: 16 915 kr

...och när kommer ny MacBook Pro? Någon gissning?

Ursprungligen av Demiurgen:

...och när kommer ny MacBook Pro? Någon gissning?

http://www.macworld.co.uk/news/mac/2016-macbo...

hur kan man vilja köpa en MacBook när Air:en är bättre på allt (utom ev. skärmen)??..dessutom är en MacBook Air billigare

Ursprungligen av Forumlazzer:

hur kan man vilja köpa en MacBook när Air:en är bättre på allt (utom ev. skärmen)??..dessutom är en MacBook Air billigare

För att man vill ha 8gb ram, 512gb SSD och retina skärm så billigt som möjligt i en Macbook

Designen är bara ett plus i kanten

Som så många andra säger så är det extremt underligt att de behåller 480p?! Sedan är det synd att de inte har en andra USB-C. Men målgruppen är väl tänkt att vara utan behov av det. Jag tycker Apple är osmarta när de faktist gör produktlinjen så här oflexibel.

Jag har väntat på uppdateringen och nästan bestämt mig för att byta. Men nu väntar jag tills vad som kommer på WWDC. Nya MBP måste komma inom väldigt kort - kanske dessa:

http://www.macrumors.com/2016/03/22/new-ultra...

  • Avstängd
  • 2016-04-20 20:26

Ursäkta ordvalet men Apple har blivit ena riktiga snålkukar!!!!
Va fan dom tjänar groteskt mycket pengar på "oss" och kommer med sådan här marginella uppgraderingar.
Lite minne i telefoner,pinsamt lite utrymme i iCloud...listan kan göra lång med saker som dom kan öka på utan att ta för mycket på deras marginaler.
Jag är en långvarig användare av deras hårdvara men nu börjar det gräva för stora hål i plånboken för att vara värt det.

Det folk eftersträvar i MacBook kommer vi får nog få se i MacBook Pro. Thunderbolt 3. 15 tum och kanske tillomed 17 tum?
iPad Pro är ju ett dasslock, så varför skulle inte MacBook Pro få en re-release i 17 tum?

Tror den kommer se exakt ut som senaste MacBook fast i 15 och kanske större samt med mer anslutningar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-21 12:03
Ursprungligen av Hffre:

Ursäkta ordvalet men Apple har blivit ena riktiga snålkukar!!!!
Va fan dom tjänar groteskt mycket pengar på "oss" och kommer med sådan här marginella uppgraderingar.
Lite minne i telefoner,pinsamt lite utrymme i iCloud...listan kan göra lång med saker som dom kan öka på utan att ta för mycket på deras marginaler.
Jag är en långvarig användare av deras hårdvara men nu börjar det gräva för stora hål i plånboken för att vara värt det.

Det är väl bara att sluta köpa Applegrejor, så tjänar de inte så mycket pengar...
Är du inte nöjd så gynna dem inte. Konsumenternas makt.

  • Avstängd
  • 2016-04-21 16:24
Ursprungligen av kenjon:

Det är väl bara att sluta köpa Applegrejor, så tjänar de inte så mycket pengar...
Är du inte nöjd så gynna dem inte. Konsumenternas makt.

Så det tycker du är lösningen på att Apple har blivit giriga till absurdum?
Det där s.k.a argumentet har jag hört till leda och är så tröttsamt.
Jag är fortfarande oerhört nöjd med Apple´s hårdvara och mjukvara.
Det är bara patetiskt av dom att fortfarande sälja telefoner med 16GB.
Dom kunde lätt lägga till det dubbla utan att det skulle kosta mer.
Eller att öka utrymmet i iCloud från fjuttiga,patetiska 5GB.
Det är så dumsnålt att det liknar ingenting när tex Flickr erbjuder 1TB gratis!!!

Ursprungligen av Hffre:

Så det tycker du är lösningen på att Apple har blivit giriga till absurdum?
Det där s.k.a argumentet har jag hört till leda och är så tröttsamt.
Jag är fortfarande oerhört nöjd med Apple´s hårdvara och mjukvara.
Det är bara patetiskt av dom att fortfarande sälja telefoner med 16GB.
Dom kunde lätt lägga till det dubbla utan att det skulle kosta mer.
Eller att öka utrymmet i iCloud från fjuttiga,patetiska 5GB.
Det är så dumsnålt att det liknar ingenting när tex Flickr erbjuder 1TB gratis!!!

Håller med dig till punkt och pricka. Det som räddar Apples just nu är att alternativen är så dåliga. Får svettningar när jag håller en Android, eller behöver göra något avancerat på min windows-maskin.

Men jag oroar mig för att deras kundbas ruttnar från stammen. Det är "mac-talibaner" som fått andra att köpa Apple, som drivit hypen.

Att ens ha en 16GB telefon visar att man inte förstått vilka det är som köper en 16GB-telefon. De som tror att de inte behöver mer är de som inte har en aning om vad de behöver göra när de når gränsen.

5GB som gratisnivå i icloud gör att ingen ens bryr sig om att aktivera det, vilket gör att man missar alla som "upptäcker" hur bra det är och skaffar betallösning.

Nu är dom ett datorföretag helt utan flaggskepp. Mac-pro'n är två år gammal dator till samma pris som när den lanserades. Man verkligen skymfar proffsanvändarna. Gissar att de i rask takt letar och hittar alternativ. Alla datanördar är också frustrerade över att de hänvisas till extremt dyra, förvisso snygga konsumentmaskiner.

När proffsen och nördarna lämnat Apple kommer det nog gå raskt utför. Det är dessa som ger råd till sina nära som inte kan teknik.

Kanske inte helt rätt tråd men ändå.. Undra om de kommande MBPr 15" osv. kommer ha mer än 16gb ram? Läste att Skylake har stöd för 32 eller var det 64? Men min känsla är att Apple inte kommer ge mer minne till MBPr för att det kanske skulle störa försäljningen av iMac? Behöver en laptop med minst 32gig minne. Inte senare än i höst!

Bevaka tråden