Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone får ny design 2017

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En välrenommerad analytiker spår att Iphone får en helt ny design först nästa år, och då byter aluminium mot en formfaktor i glas.

Läs hela artikeln här

Att förutspå något och ett rykte är två vitt skilda saker.

Jag förutspår att nya iPhone blir inbyggd i örat, men det gör inte det till ett rykte, oavsett hur många gånger jag gissat rätt (eller fel).

  • Medlem
  • 2016-04-18 16:10
Ursprungligen av Segas:

Att förutspå något och ett rykte är två vitt skilda saker.

Jag förutspår att nya iPhone blir inbyggd i örat, men det gör inte det till ett rykte, oavsett hur många gånger jag gissat rätt (eller fel).

Håller med om det

Men dock tror jag att det stämmer att iPhone för ny formfaktor 2017 då man ändå går över till AMOLED teknik

Ursprungligen av PaO:

Håller med om det

Men dock tror jag att det stämmer att iPhone för ny formfaktor 2017 då man ändå går över till AMOLED teknik

En gissning, helt enkelt.

Annars är dom rökta!

  • Medlem
  • 2016-04-18 18:26
Ursprungligen av Gordon67:

Annars är dom rökta!

Varför skulle Apple vara "rökta" om de inte ändrar designen? Se på Macbook Pro. Den har sett i stort sett likadan ut i minst 8 år.

  • Medlem
  • 2016-04-18 18:52
Ursprungligen av Segas:

En gissning, helt enkelt.

Ja men baserat på rykten
WSJ China rapporterat om att Apple tydligen beställt 100 miljoner AMOLED från Samsung till 2017

Kan vi kanske få se en tredje version av iPhone 6 istället för en iPhone 7 till hösten?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-04-19 15:20

Högst troligt, nästa år är väl 10 på års jubileum för iphone och då lär de slå på stora trumman med oled och ny design.

Ursprungligen av Chaosstar:

Kan vi kanske få se en tredje version av iPhone 6 istället för en iPhone 7 till hösten?

Ursprungligen av KiXeR:

Högst troligt, nästa år är väl 10 på års jubileum för iphone och då lär de slå på stora trumman med oled och ny design.

Man kan ju alltid hoppas!

  • Medlem
  • 2016-04-20 12:41
Ursprungligen av PaO:

... Apple tydligen beställt 100 miljoner AMOLED från Samsung till 2017

Superironiskt i så fall. Ska Apple sedan stämma Samsung för att de också använder sådana skärmar?

  • Medlem
  • 2016-04-20 20:16
Ursprungligen av alix:

Superironiskt i så fall. Ska Apple sedan stämma Samsung för att de också använder sådana skärmar?

Man vet aldrig

Hur blir det då med med alla som har telefonen i bakfickan - när båda sidor är i glas. " Crashgate "
Börjar tillbehörsfirmorna sälja ett liknande skydd för baksidan - som idag för skärmen. Dom kan väl göra baksidan i ngn typ av komposit - om inte aluminium är gångbart - rent miljömässigt.

  • Medlem
  • 2016-04-20 23:23

Jag har för mig att de i alla fall ska bygga bort de där fula antennränderna på baksidan av telefonen. Det vore på tiden. Isch!

  • Medlem
  • 2016-04-21 05:04
Ursprungligen av alix:

Jag har för mig att de i alla fall ska bygga bort de där fula antennränderna på baksidan av telefonen. Det vore på tiden. Isch!

http://cdn.bgr.com/2015/06/iphone-6-camera-antenna.jpg

Enligt de rykten som finns och mina egna helt oproffsiga och icke grundande gissningar så kommer iPhone 7 se ut ungefär som 6S fast med 3.5 mm jack borta och Plus modellen får dubbla kameror. Eventuellt connector port enbart på plus och kallar de i sådana fall den för Pro?. Antennlinjerna försvinner men fortfarande aluminium. 2017 byter Apple ut IPS mot OLED och då kommer en ny design med eventuell glas. Apple har ju haft glas tidigare så det är ju inget nytt.

Det jag tror Apple jobbar stenhårt på är att få ned yttermått med samma skärmyta. Här ligger de markant efter marknaden.

Kanske ryktet om Touch ID inbyggt i skärmen

Dock tror jag att 2017 års iPhone är den som kommer att smälla högst och inte årets

Ursprungligen av alix:

Jag har för mig att de i alla fall ska bygga bort de där fula antennränderna på baksidan av telefonen. Det vore på tiden. Isch!

De har aldrig bekymrat eller stört mig det minsta.

  • Medlem
  • 2016-04-21 09:02
Ursprungligen av BlackSmp:

De har aldrig bekymrat eller stört mig det minsta.

Skulle du sakna dem om de försvann?

  • Avstängd
  • 2016-04-21 16:29
Ursprungligen av PaO:

Enligt de rykten som finns och mina egna helt oproffsiga och icke grundande gissningar så kommer iPhone 7 se ut ungefär som 6S fast med 3.5 mm jack borta och Plus modellen får dubbla kameror. Eventuellt connector port enbart på plus och kallar de i sådana fall den för Pro?. Antennlinjerna försvinner men fortfarande aluminium. 2017 byter Apple ut IPS mot OLED och då kommer en ny design med eventuell glas. Apple har ju haft glas tidigare så det är ju inget nytt.

Det jag tror Apple jobbar stenhårt på är att få ned yttermått med samma skärmyta. Här ligger de markant efter marknaden.

Kanske ryktet om Touch ID inbyggt i skärmen

Dock tror jag att 2017 års iPhone är den som kommer att smälla högst och inte årets

Allt det där du skrev kommer från andra experter som du kopierat.
Jobbar du för Samsung?

  • Medlem
  • 2016-04-21 18:46
Ursprungligen av Hffre:

Allt det där du skrev kommer från andra experter som du kopierat.
Jobbar du för Samsung?

Klart att någon annan skrivit detta innan jag. Jag har ingen bättre insyn än någon annan :-). Men mina oproffsiga gissningar är ju vilka rykten jag tror kan vara mer verkliga än andra.

Gick från iPhone 4S till Note och går inte tillbaka än men tycker ändå att Apple gör fantastiska produkter även om de behöver rycka upp sig lite

  • Avstängd
  • 2016-04-21 19:32

Det var en ny jag aldrig hört förut. Gissar på rykten. Är det som kallas en tredjeparts analytiker

Ursprungligen av Hffre:

Det var en ny jag aldrig hört förut. Gissar på rykten. Är det som kallas en tredjeparts analytiker

Försök gärna hålla en trevlig ton så långt söm möjligt. ?

  • Avstängd
  • 2016-04-21 19:58
Ursprungligen av adress@mac:

Försök gärna hålla en trevlig ton så långt söm möjligt. ?

Får man inte skoja lite? Jag tror inte att PaO tog illa vid sig.
Sanningen är att vi alla är tredjeparts analytiker

Ursprungligen av Hffre:

Får man inte skoja lite? Jag tror inte att PaO tog illa vid sig.
Sanningen är att vi alla är tredjeparts analytiker

Klart man får skoja - absolut. Visste inte att det var ömsesidigt. ?
Lät lite illa bara.

  • Medlem
  • 2016-04-21 21:52
Ursprungligen av Hffre:

Det var en ny jag aldrig hört förut. Gissar på rykten. Är det som kallas en tredjeparts analytiker

Stolt tredjeparts analytiker

Jag har inget emot ny design, bara att funktion går före design – för tvärtom brukar leda till tveksamma eller värdelösa produkter (Tveksam design – det finns bättre exempel än detta, t.ex. detta).
Allt jag begär av Apple är att telefonen är minst lika bra eller bättre på många områden – mest på bättre batteritid och prestanda (t.ex. bättre skärmar som ger mer korrekta färger osv).

Ursprungligen av Chaosstar:

Kan vi kanske få se en tredje version av iPhone 6 istället för en iPhone 7 till hösten?

9to5mac: Nikkei reports Apple moving to 3-year major iPhone refresh cycle

1
Bevaka tråden