Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar inte att partitionera My Passport

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Har köpt en ny hårddisk (My Passport) som just nu har format NFTS och jag vill ominstallera den till Mac. WD Support har instruktioner som jag inte kan följa eftersom jag inte kan klicka på "Partitionera" i Skivverktyg. Bifogar bild på hur det ser ut. Vill någon vara vänlig och hjälpa mig?

Ursprungligen av nathaliii:

Hejsan,
Har köpt en ny hårddisk (My Passport) som just nu har format NFTS och jag vill ominstallera den till Mac. WD Support har instruktioner som jag inte kan följa eftersom jag inte kan klicka på "Partitionera" i Skivverktyg. Bifogar bild på hur det ser ut. Vill någon vara vänlig och hjälpa mig?

Testa att klicka på Radera.

Observera att du bör säkra dina filer innan (såklart, men det skadar inte att vara övertydlig).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att klicka på Radera.

Observera att du bör säkra dina filer innan (såklart, men det skadar inte att vara övertydlig).

Hej, bifogar hur det ser ut. Vad ska jag välja här.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa att klicka på Radera.

Observera att du bör säkra dina filer innan (såklart, men det skadar inte att vara övertydlig).

Det verkar som att det föreslagna formatet är korrekt. Men vet inte vad det här med schema är, vet du?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-12 17:39

Ser ok ut, ge disken ett vackert namn och tryck på radera.

Ursprungligen av mattiL:

Ser ok ut, ge disken ett vackert namn och tryck på radera.

Helt underbart! Det funkade

Tack båda två för att ni gjorde min dag lite enklare. Älskar att det finns människor som vill hjälpa till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-12 22:04
Ursprungligen av nathaliii:

Men vet inte vad det här med schema är, vet du?

GUID-partitionskarta: Används för alla Intel-baserade Mac-datorer.
Huvudstartpost (MBR): Används för Windows-partitioner som ska formateras som MS-DOS (FAT) eller ExFAT.
Apple-partitionskarta: Används för kompatibilitet med äldre PowerPC-baserade Mac-datorer.

Disk Utility (El Capitan): Partitionera en fysisk skiva

1
Bevaka tråden