Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68i uppdaterad eller inte?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 13:54

T68i uppgraderad eller inte?

Lämnade in min t68i för mjukvaruppdatering för några dagar sedan, när jag kollade den med
h * v v * v* fick jag följande info:

Version R8A015
LCD SW Versions
Test: 200109110
Current 200109110

Är telefonen verkligen uppdaterad med senare firmware. 2001???

//Johan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-08-20 14:25

Man kan läsa mer om detta på Unofficial Club Sony Ericsson och även då specifikt i ett inlägg hos Esatos forum. Och vad jag kan se har du fått senaste versionen.

R7A013 är den version jag har. Fick den uppgraderad i våras, så du kan nog vara säker på att den är hyfsat ny i alla fall.
Vad 2001 står för egentligen har jag ingen aning om, men skulle kunna fråga en som jobbar på SE.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 14:30

Tack för infon Frazze. Märker det nu när jag testat telefonen också..att menyerna blivit lite kvickare. Vad anger förresten 2001 då?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Knuckie
T68i uppgraderad eller inte?

Lämnade in min t68i för mjukvaruppdatering för några dagar sedan, när jag kollade den med
h * v v * v* fick jag följande info:

Version R8A015
LCD SW Versions
Test: 200109110
Current 200109110

Är telefonen verkligen uppdaterad med senare firmware. 2001???

//Johan

Jag har exakt samma version som dig, och jag har nyss lagat och uppdaterat min t68i.

Största skillnaden jag märker är att det är fler spel och menyerna är lite kvickare, men knappt märkbart om du frågar mig.

//fredrik

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 12:15

R8A015 är senaste versionen. Hur mycket kvickare den känns beror nog på hur gammal fw man hade tidigare. I mitt fall var det rätt dramatiskt, särskilt T9.

  • Medlem
  • 2003-08-21 12:26

Min säger R6A012... känns lite mossigt.

Finns det någon bra butik i Stockholm som uppdaterar på någon timme?

Det där med 2001 är nog hårdvaran, det står exakt samma på min också.

Geab (i Farsta) uppdaterade min på 15 minuter. Stod och väntade i butiken och snackade med säljarna under tiden. De tog 150kr. (Var/är nog lite taget pris, den ena säljaren ville ta mer. )

  • Medlem
  • 2003-08-21 15:27

Jag var nyss inne på den GEAB där jag köpte telefonen för några månader sen. De ville ha 225:-, vilket jag tycker är lite mycket att betala för en telefon som vid köpögonblicket inte var uppdaterad. Alternativt kan man lämna bort telefonen i TRE veckor, så skickar de den till SE. Det känns inte som ett alternativ, vilket de säkert är medvetna om.

Det borde framgå att man efter köp är tvungen att lägga ut mer pengar, om man vill att telefonen ska vara buggfri.

Jag går inte till GEAB igen, finns det någon annan butik? Helst en där personalen inte är otrevliga eller har en regelbok mellan skinkorna.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-08-21 16:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Knuckie
...när jag kollade den med
h * v v * v* fick jag ...

Nybliven T68i-ägare undrar: HUR?

För övrigt ganska besviken på telefonen (3 veckor gammal).
Dålig mottagning mitt i stan, samtal där motparten inte hörs, eller inte hör mig, samtal som bryts...
Ska till återförsäljaren i morgon och klaga.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Nybliven T68i-ägare undrar: HUR?

För övrigt ganska besviken på telefonen (3 veckor gammal).
Dålig mottagning mitt i stan, samtal där motparten inte hörs, eller inte hör mig, samtal som bryts...
Ska till återförsäljaren i morgon och klaga.

Backa ur alla menyer med NO-knappen tills telefonen visar bakgrundbilden. Där trycker du höger, * (stjärna), vänster, vänster, *, vänster så kommer du in på någon slags servicemeny. Pilla inte för mycket bara!

Förresten, dina problem lät inte likt t68i-problem om du frågar mig. Själv upplever jag segheten i telefonen som största problemet!

//fredrik

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-08-21 16:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Backa ur alla menyer med NO-knappen tills telefonen visar bakgrundbilden. Där trycker du höger, * (stjärna), vänster, vänster, *, vänster så kommer du in på någon slags servicemeny. Pilla inte för mycket bara!

Förresten, dina problem lät inte likt t68i-problem om du frågar mig. Själv upplever jag segheten i telefonen som största problemet!

//fredrik

Märkligt. FUnkar inte alls. Att komma in i servicemenyn

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-21 19:03

Det fungerar, du måste trycka hyffsat snabbt bara

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-08-21 19:20

Eller så laddar du ner Salling's Ericsson Client!

Så kan du se vilken FW du har. Kräver BT dock (eller kabel).

Aaah ! Jag har ju för f-n R5D007 !

Verkar ju riktigt gammalt.

Det som jag tycker är mest irriterande är att när man lägger på och vill låsa så måste man vänta på att texten som talar om hur länge man pratade visas.

Försvinner det om jag uppdaterar?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-21 19:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Försvinner det om jag uppdaterar?

Tyvärr inte. Enerverande, som så mkt annat med T68i...

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-08-22 00:41
Citat:

Där trycker du höger, * (stjärna), vänster, vänster, *, vänster så kommer du in på någon slags servicemeny.

Så ska det vara en stjärna på slutet också, alltså höger * vänster vänster * vänster *.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-08-22 07:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
Så ska det vara en stjärna på slutet också, alltså höger * vänster vänster * vänster *.

Fixat. Men jag har senaste versionen verkar det som (vilket inte är så konstigt då luren är nästan ny.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
Så ska det vara en stjärna på slutet också, alltså höger * vänster vänster * vänster *.

Sorry!

//fredrik

1
Bevaka tråden