Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sharing problem mellan olika version av Mac OS X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-09 11:18

Har ett problem med att flytta filer mellan datorer här hemma.

Jag har länge använt OS X 10.6, men har uppgraderat ett par datorer till 10.9, men nu har jag problem att överföra filer till de datorer med 10.6.

Mellan 10.6 datorer får jag upp datorn med sin DropBox i vänstra kolumnen av fönster, mellan datorer med nyare OS X kan jag köra AirDrop.

Båda är helt ok, men jag verkar inte kunna överföra filer från en 10.9 till en 10.6 då den äldre inte har AirDrop och den nyare inte ser Sharing DropBox...

Edit: Jag kan se 10.6 datorn på en av mina 10.9, men inte från den datorn med 10.9 som har filerna...

Är det något jag missat?

Ursprungligen av TureB:

Har ett problem med att flytta filer mellan datorer här hemma.

Jag har länge använt OS X 10.6, men har uppgraderat ett par datorer till 10.9, men nu har jag problem att överföra filer till de datorer med 10.6.

Mellan 10.6 datorer får jag upp datorn med sin DropBox i vänstra kolumnen av fönster, mellan datorer med nyare OS X kan jag köra AirDrop.

Båda är helt ok, men jag verkar inte kunna överföra filer från en 10.9 till en 10.6 då den äldre inte har AirDrop och den nyare inte ser Sharing DropBox...

Edit: Jag kan se 10.6 datorn på en av mina 10.9, men inte från den datorn med 10.9 som har filerna...

Är det något jag missat?

Kollat Inställningar och Delning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-09 14:42
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kollat Inställningar och Delning?

Inne iSystem PreferencesSharing har jag File Sharing ikryssat på den som inte kan se 10.6 datorn (med File Sharing påslagen) men inte på den som kan se den, men det är egentligen oväsentligt eftersom det är datorn (10.6) som jag kan se från den ena 10.9, men inte den andra 10.9...

1
Bevaka tråden