Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Star Wars: Rogue One – se den första trailern

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En första trailer för nästa Star Wars-film har landat på internet, och fans i alla åldrar jublar.

Läs hela artikeln här

Trevligt! Men, varför hoppar man sådär i historien...igen? Jag hoppades den skulle fortsätta direkt efter där Force Awaken, slutade.

Ursprungligen av Segas:

Trevligt! Men, varför hoppar man sådär i historien...igen? Jag hoppades den skulle fortsätta direkt efter där Force Awaken, slutade.

Det blir Episod 8 istället, 2018. Deras plan är att fylla ut väntan mellan de "stora" filmerna med såna här mer fristående historier - ska bli en film om Boba Fett sen, och en om Han Solos unga år.

Jag gissar nu, men jag tror anledningen att de inte kör nya trilogin i ordning är att produktionstiden är lång, och de kan inte börja arbeta på episod 8 innan episod 7 är klar. Rogue One däremot, gick nog i produktion ganska långt innan The Force Awakens hade premiär, så då kan de jobba parallellt med två Star Wars-filmer samtidigt, och få ut typ en om året.

Det kommer bli episkt. Skönt att få se historien om hur dom fick ritningarna till Dödsstjärnan.

Jag är pepp! Det blir kul. ❤️

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det blir Episod 8 istället, 2018. Deras plan är att fylla ut väntan mellan de "stora" filmerna med såna här mer fristående historier - ska bli en film om Boba Fett sen, och en om Han Solos unga år.

Jag gissar nu, men jag tror anledningen att de inte kör nya trilogin i ordning är att produktionstiden är lång, och de kan inte börja arbeta på episod 8 innan episod 7 är klar. Rogue One däremot, gick nog i produktion ganska långt innan The Force Awakens hade premiär, så då kan de jobba parallellt med två Star Wars-filmer samtidigt, och få ut typ en om året.

Ah, jag trodde Disney gjort i stil med Sagan om ringen - alla tre filmerna skapades samtidigt.

  • Avstängd
  • 2016-04-09 07:25

Det blir till att uppdatera Machete order.

https://www.quora.com/What-is-the-best-order-...

Ursprungligen av eriohm:

Det kommer bli episkt. Skönt att få se historien om hur dom fick ritningarna till Dödsstjärnan.

Men jag är lite förvirrad, laddade inte R2D2 upp ritningarna i A New Hope?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men jag är lite förvirrad, laddade inte R2D2 upp ritningarna i A New Hope?

Jo, men R2D2 fick planerna av prinsessan Leia i början av filmen, som fick dem av någon annan. Så det här är om hur de stals från imperiet från början.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jo, men R2D2 fick planerna av prinsessan Leia i början av filmen, som fick dem av någon annan. Så det här är om hur de stals från imperiet från början.

Jo, mitt minne var fel:)

Min ursäkt är att jag såg A New Hope för första gången när jag var fjorton år. Det var på en förhandsvisning (innan den svenska premiären)i Stockholm när jag var på en SF-conf. Det var en hemlig film och jag hade aldrig hört talas om Star Wars när den startade.

På den tiden så var Månbas Alpha i princip det enda som jag hade sett i SF-väg.

Det var en livsförändrande biovisning

  • Medlem
  • 2016-04-09 11:06

Men vi alla vet att det var Kyle Katarn som bröt sig in hos Imperiet och stal ritningarna.

Ursprungligen av landy:

Men vi alla vet att det var Kyle Katarn som bröt sig in hos Imperiet och stal ritningarna.

Tills Disney förklarade hela expanded universe (alla böcker, spel etc) som icke-kanon strax efter köpet. Men jag gillade också Dark Forces och Kyle Katarn!

  • Medlem
  • 2016-04-09 11:50
Ursprungligen av jakobnilsson:

Tills Disney förklarade hela expanded universe (alla böcker, spel etc) som icke-kanon strax efter köpet. Men jag gillade också Dark Forces och Kyle Katarn!

Just ja, det hade man glömt.
Jag hade hoppats på att dessa nya filmer skulle komma från Timothy Zahn böcker och då Thrawns Trilogi och då skulle man ändå ha fått med alla gamla skådisarna.
Men så blev det icke utan en ganska så dålig film istället.
Man får hoppas att denna blir bra.

1
Bevaka tråden