Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ansluta (byta) Airport Express till annan router?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Rättvik
  • 2016-04-07 11:18

Har just fått ny trådlös router (Technicolor TG 799 vac) från Telia installerad och förlorade då ljud- och skrivarkontakt med min bärbara dator via AirPort Express.
Undrar därför hur jag går tillväga för att ansluta AirPort Express till nya routern.
När jag försöker via Airport verktyg ges beskedet att enheten inte hittas och att den tidigare var en del av nätverket. Om jag trycker "glöm" tas den bort från nätverket.
Ska jag trycka "glöm" eller finns nåt annat sätt lösa problemet?

Ursprungligen av Bloom:

...Ska jag trycka "glöm"...

Ja, eftersom den nu ska vara en del av ett nytt nätverk.

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2016-04-07 14:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, eftersom den nu ska vara en del av ett nytt nätverk.

Gjorde det men det men inget händer ...

Ursprungligen av Bloom:

Gjorde det men det men inget händer ...

Brygga din Telia-router och återställ din Express

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2016-04-07 16:13
Ursprungligen av barbapappa_86:

Brygga din Telia-router och återställ din Express

Hur gör man för att brygga routern? Återställs Express automatiskt därefter?

Ursprungligen av Bloom:

Hur gör man för att brygga routern?...

Läs manualen, eller fråga Telia.

Ursprungligen av Bloom:

...Återställs Express automatiskt därefter?

Nej, det är något du måste göra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-07 18:48

Brygga routern ska du bara göra om du har en annan enhet som ska agera router. Använder du din Express enbart för skrivare och ljud tror jag att du inte har använt den som router tidigare?
Återställ din Express med ett gem, och ställ in den igen från början, som du gjorde när den var ny.

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2016-04-07 19:41
Ursprungligen av kenjon:

Brygga routern ska du bara göra om du har en annan enhet som ska agera router. Använder du din Express enbart för skrivare och ljud tror jag att du inte har använt den som router tidigare?
Återställ din Express med ett gem, och ställ in den igen från början, som du gjorde när den var ny.

Det stämmer - jag har inte använt den som router tidigare utan hade en Netgear WNDR 3700.
Innebär det att det räcker med att göra som du skriver - återställa den genom att använda ett gem?

Ursprungligen av Bloom:

Det stämmer - jag har inte använt den som router tidigare utan hade en Netgear WNDR 3700.
Innebär det att det räcker med att göra som du skriver - återställa den genom att använda ett gem?

Testa Tror knappast något farligt händer..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-07 23:59

Du måste ju även ställa in den igen som du gjorde när den var ny, det sker ju inte automatiskt. T ex att den ska ansluta till din Teliarouter, ev installera om skrivaren, döpa din Express till något valfritt, mm.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-04-08 02:51
1
Bevaka tråden