Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple utökar stödet för kollektivtrafik i Kartor

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med lanseringen av IOS 9 lade Apple till stöd för kollektivtrafikinformation i deras kartapp i ett antal städer. Nu utökas stödet ytterligare.

Läs hela artikeln här

Det kan nog inte bli mer ointressant för oss svenskar...eller? Lär ju inte dyka upp i Sverige inom de närmaste 10-15 åren, dessutom har vi så löjligt många olika instanser vad gäller förbindelser i Sverige, skulle ta en evighet att få ihop det...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-07 19:20
Ursprungligen av Segas:

Det kan nog inte bli mer ointressant för oss svenskar...eller? Lär ju inte dyka upp i Sverige inom de närmaste 10-15 åren, dessutom har vi så löjligt många olika instanser vad gäller förbindelser i Sverige, skulle ta en evighet att få ihop det...

Apple måste skapa ett konto på https://www.trafiklab.se/om
så är det klart. Typ. Finns APIer, finns viljan?

Jag tycker personligen att Apple Maps är fullständigt horriblet dåligt.
POI felplacerade och oftast under helt fel kategori.Navigering som ibland väljer alldeles galna rutter.
Navigering - Waze
POI - Google Maps

  • Avstängd
  • 2016-04-09 07:30
Ursprungligen av reboot81:

Apple måste skapa ett konto på https://www.trafiklab.se/om
så är det klart. Typ. Finns APIer, finns viljan?

Tipsa Apple är du snäll.

Ursprungligen av Segas:

Det kan nog inte bli mer ointressant för oss svenskar...eller? Lär ju inte dyka upp i Sverige inom de närmaste 10-15 åren, dessutom har vi så löjligt många olika instanser vad gäller förbindelser i Sverige, skulle ta en evighet att få ihop det...

Google har redan gjort det så Apple borde lyckas.

Ursprungligen av Borttaget:

Google har redan gjort det så Apple borde lyckas.

Det har nog mer med Apples illvilja att göra. Att de helt enkelt skiter i små marknader.

Senast redigerat 2018-07-23 14:52
  • Medlem
  • 2016-04-09 23:31
Ursprungligen av oldpeer:

Det har nog mer med Apples illvilja att göra. Att de helt enkelt skiter i små marknader.

Det är inte illvilja, per definition. Lönsamhetsbedömning, snarare. Varje språkmarknad bedöms för sig. Men med tanke på Apples vinster så förstår jag varför du skriver illvilja... De gör och tänker som våra storbanker. Fast de senare har vi dessutom räddat. Google har dock alltid sett bortom vinster.

Ursprungligen av alix:

Det är inte illvilja, per definition. Lönsamhetsbedömning, snarare. Varje språkmarknad bedöms för sig. Men med tanke på Apples vinster så förstår jag varför du skriver illvilja... De gör och tänker som våra storbanker. Fast de senare har vi dessutom räddat. Google har dock alltid sett bortom vinster.

Ja, för Google är inte världens största företag som livnär sig på användares uppgifter...på med foliehatten!

  • Medlem
  • 2016-04-10 08:45
Ursprungligen av Segas:

Ja, för Google är inte världens största företag som livnär sig på användares uppgifter...på med foliehatten!

Vad jag menade är att Google inte bara gör saker som genererar vinster. Det finns många exempel på det.

Ursprungligen av alix:

Vad jag menade är att Google inte bara gör saker som genererar vinster. Det finns många exempel på det.

...som?

Med tanke på att Sverige är ett extremt litet land - ett litet fis-kungadöme som nästan ingen på jorden vet ens existerar - så är jag både glad och förvånad över att en hel del grejer ändå är på svenska i dator-världen.

  • Medlem
  • 2016-04-10 13:38
Ursprungligen av Segas:

...som?

Finns inte en chans att jag börjar lista det åt någon som skrev som du gjorde. Du har ändå din uppfattning klar.

Ursprungligen av alix:

Finns inte en chans att jag börjar lista det åt någon som skrev som du gjorde. Du har ändå din uppfattning klar.

Du är alltså seriös? Tror du på fullaste allvar att Google är någon sorts gudagåva som ger bort allting gratis? Vartenda sökning du gör på Google genererar pengar. Reklam i mailen, reklam i youtube...du klarar inte ens av att nämna EN sak som inte genererar pengar åt Google.

Senast redigerat 2016-04-10 14:49

Åter till topic och var inte otrevliga. Tack.
Trivselreglerna finns här http://www.99mac.se/forum/regler.

1
Bevaka tråden