Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP lanserar premiumdator med ny logga

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HP satsar på premiumsegmentet med sin nya supertunna bärbara dator Spectre, som dessutom visar upp en ny minimalistisk logotyp.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-04-07 17:20

Den ser riktigt elegant ut. Helt klart intressant!

Ibland funkar inte de "ämnesspecifika bästa-pris-annonserna" så bra. I detta fall får vi förslag på en Bondrulle när artikeln handlar om en bärbar dator.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-07 17:48
Ursprungligen av WiFi:

Den ser riktigt elegant ut. Helt klart intressant!

Om den hade haft OS X och Apples Force Touch-styrplatta, så ja.

Speciell företags-logga för specifik produkt?! Jisses...HP har uppenbarligen någon knäppgök i toppen av beslutshierarkin.
Hyfsat snygg laptop...om man gillar vassa kanter a la 70-tal.

Ursprungligen av liganen:

Om den hade haft OS X och Apples Force Touch-styrplatta, så ja.

Så, vadå.. så om du kunde installera OS X och en force touch-styrplatta så skulle den se mer elegant ut? De delarna syns liksom inte riktigt, alls. Inte ens på Macbook.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-07 19:52
Ursprungligen av oldpeer:

Så, vadå.. så om du kunde installera OS X och en force touch-styrplatta så skulle den se mer elegant ut? De delarna syns liksom inte riktigt, alls. Inte ens på Macbook.

Nej men betydligt mer intressant.

Ursprungligen av liganen:

Nej men betydligt mer intressant.

Okej. Ja, alla tycker väl olika, antar jag. Personligen så har jag gett upp OS X tills att Apple börjar fatta vilken utförsbacke de har dragit systemet till. Kör det mindre bekväma Windows 10 istället. Så för mig så är det ju helt klart en intressant grej även utan OS X och force touch.

  • Medlem
  • 2016-04-07 20:17
Ursprungligen av liganen:

Om den hade haft OS X och Apples Force Touch-styrplatta, så ja.

Kanske för dig, men inte för mig.

  • Medlem
  • 2016-04-07 20:56

Jag har världens tjockaste HP en Elitebook

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-07 21:46

Intressant. Tunnare än MacBook och ändå en ordentlig uppsättning portar.

Ursprungligen av Erik.dv:

Intressant. Tunnare än MacBook och ändå en ordentlig uppsättning portar.

Vad har du alla portar till?

Jag behöver bara två, en till laddaren och en till att synka större filer till iPhone och iPad.

Resten är trådlöst i min värld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-07 23:50
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad har du alla portar till?

Jag behöver bara två, en till laddaren och en till att synka större filer till iPhone och iPad.

Resten är trådlöst i min värld.

...och MacBooken har en. Värdelöst.

Två räcker för mycket / många. Tre är inte så dumt för ex ström / disk / mus eller ström / iPhone / USB-minne eller...

Fyra + två (USB / TB) på min iMac är gränsfall för min del hemma.

Fyra + sex (USB / TB) på min MacPro är gränsfall för min del på jobbet.

Men en port är värdelöst för väldigt många användare.

Vilket OS? Windows? Ahh, bläddrar vidare.

Ursprungligen av Erik.dv:

...och MacBooken har en. Värdelöst.

Två räcker för mycket / många. Tre är inte så dumt för ex ström / disk / mus eller ström / iPhone / USB-minne eller...

Fyra + två (USB / TB) på min iMac är gränsfall för min del hemma.

Fyra + sex (USB / TB) på min MacPro är gränsfall för min del på jobbet.

Men en port är värdelöst för väldigt många användare.

Portar är dåtiden och trådlöst är framtiden. Tyväll fungerar framtiden nog bäst för mig som vardagsanvändare än så länge.

Ni som jobbar med Data/IT och inte år journalister eller bloggare får nog vänta innan ni kan köpa en Macbook

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-08 22:44
Ursprungligen av Ancientdragon:

Portar är dåtiden och trådlöst är framtiden. Tyväll fungerar framtiden nog bäst för mig som vardagsanvändare än så länge.

Ni som jobbar med Data/IT och inte år journalister eller bloggare får nog vänta innan ni kan köpa en Macbook

Jo tack. Föra över 3TB data på ett par timmar, hur löser du det? Spela upp videoströmmar på 150-800 MB (megabyte) per sekund, hur gör du det? Du har aldrig stött på ett instabilt / opålitligt wifi-nät?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-09 00:16

Trådlöst är en nödlösning...

  • Avstängd
  • 2016-04-09 09:04

Verkar som många missar att man köper rätt dator för det jobb man behöver utföra.
Jag köper inte en skottkärra och gnäller över den när det är en grävmaskin jag behöver.

  • Medlem
  • 2016-04-09 09:52
Ursprungligen av Hffre:

Verkar som många missar att man köper rätt dator för det jobb man behöver utföra.
Jag köper inte en skottkärra och gnäller över den när det är en grävmaskin jag behöver.

Håller med dig fullt ut och det gäller inte bara datorer utan mobiler med

  • Avstängd
  • 2016-04-09 10:07
Ursprungligen av PaO:

Håller med dig fullt ut och det gäller inte bara datorer utan mobiler med

Icke jämförbart enligt mig. Alla telefoner i det högre prissegmentet klarar av likvärdiga uppgifter.
Valet av telefon faller oftast på tycke och smak.

Trådlöst är en komplement till det fasta nätet, inte ersättare!

Det trådlösa nätverket klarar inte många saker som det fasta kan:
–högre stabilitet
–högre överföringshastighet
–påverkas ej av elektromagnetiska störningar (ftp och framför allt fiber)
-högre säkerhet (lokalt nät som inte har internet är nästan omöjlig att bryta sig in, ett lokalt trådlöst kan man mycket lättare bryta sig in i)

Jag önskar att nästa MacBook Pro 15” får 4 kontakter. 3 st USB-C med fullt laddningsstöd samt fullt stöd för senaste versionerna av USB, Thunderbolt, HDMI och Displayport (2 st på höger sida och 1 st på vänster sidan.) Samt en Lightning-kontakt på vänster sida.

Behöver varken mer eller mindre

Smaken är som baken, tekniken är häftig men herregud vad jag tycker att den är ful. Tacky skulle jag säga.. ??

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2016-04-15 11:17

Hur många blinkande dioder och klistermärken med energy star har den?

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag önskar att nästa MacBook Pro 15” får 4 kontakter. 3 st USB-C med fullt laddningsstöd samt fullt stöd för senaste versionerna av USB, Thunderbolt, HDMI och Displayport (2 st på höger sida och 1 st på vänster sidan.) Samt en Lightning-kontakt på vänster sida.

Behöver varken mer eller mindre

Vad skall lightningporten vara till för?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad skall lightningporten vara till för?

Apples nya Beatshörlurar som har lightningkontakt istället för minitele.
? Kanske bara jag som helt utgår från att sådana dyker upp snart då minitelen ryker på iPhone 7. Haha.

Ursprungligen av Chaosstar:

Apples nya Beatshörlurar som har lightningkontakt istället för minitele.
? Kanske bara jag som helt utgår från att sådana dyker upp snart då minitelen ryker på iPhone 7. Haha.

Byt ut allt till USB C tycker jag, samma storlek men bättre

Ursprungligen av Ancientdragon:

Byt ut allt till USB C tycker jag, samma storlek men bättre

Det är vi nog många som tycker - men det kommer nog inte Apple tycka inom de närmaste fem åren i alla fall.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Byt ut allt till USB C tycker jag, samma storlek men bättre

Ja det skulle va smidigt, men får nog hålla med oldpeer, kommer nog inte hända på ett bra tag tyvärr.

1
Bevaka tråden