Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Snart kan du dölja appar i IOS

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kod i metadata tyder på att Apples medföljande appar i IOS snart kan gå att dölja om de inte används.

Läs hela artikeln här

Nästa steg (och ännu bättre), låt användaren avinstallera appar som de absolut inte använder, behöver eller ens VILL HA.

Jag har en hög jag skulle vilja bli av med...

Wallet, Påminnelser, iBooks, Aktier, iTunes Store, Videor, Hälsa, Hitta Vänner (va fan?), Watch, Röstmemon, Tips (va...?), Kompass, Game Center och sist men inte minst...Väder.

Ursprungligen av Segas:

Nästa steg (och ännu bättre), låt användaren avinstallera appar som de absolut inte använder, behöver eller ens VILL HA.

Jag har en hög jag skulle vilja bli av med...

Wallet, Påminnelser, iBooks, Aktier, iTunes Store, Videor, Hälsa, Hitta Vänner (va fan?), Watch, Röstmemon, Tips (va...?), Kompass, Game Center och sist men inte minst...Väder.

????

*Spoiler Alert*

Killerfeature i iPhone 11s:

- Ta bort förinstallerade appar du inte använder.

- Använd din musik som ringsignaler

- Ingen mer telefon i fickan, det går nu att bära din telefon på armen. Applewatch och iPhone i ett.

...innovation och nytänkande eller hur var det nu. Finns inte redan allt det där?

Jag älskar mina Apple prylar just för att det fungerar och är snygga att se på. Senast de var nytänkande var nog när iPhone kom.

Idag är de mer som Volvo; det säkra smått överprissatta valet för det som bara vill att teknik skall fungera och se bra ut.

Ursprungligen av Segas:

Nästa steg (och ännu bättre), låt användaren avinstallera appar som de absolut inte använder, behöver eller ens VILL HA.

Jag har en hög jag skulle vilja bli av med...

Wallet, Påminnelser, iBooks, Aktier, iTunes Store, Videor, Hälsa, Hitta Vänner (va fan?), Watch, Röstmemon, Tips (va...?), Kompass, Game Center och sist men inte minst...Väder.

Ja man kan ju verkligen undra varför man ska behöva appar man inte använder. iTunes kan jag kanske förstå varför man tvingar kvar då. Fast jag måste ju be dig testa påminnelser ihop med Siri för helt plötsligt blev det bra. Påminn mig imorgon klockan tre om x eller påminn mig om två timmar att x.

Ursprungligen av NicklasC:

Ja man kan ju verkligen undra varför man ska behöva appar man inte använder. iTunes kan jag kanske förstå varför man tvingar kvar då. Fast jag måste ju be dig testa påminnelser ihop med Siri för helt plötsligt blev det bra. Påminn mig imorgon klockan tre om x eller påminn mig om två timmar att x.

Siri har kraftiga problem med skånskan, sen har jag mina noteringar i en sedvanlig almanacka. Det går fortare att plita ner möten, händelser och barnens aktiviteter (och mer överskådligt) än i telefonen. ?

Senast redigerat 2016-04-07 12:56
Ursprungligen av Segas:

Nästa steg (och ännu bättre), låt användaren avinstallera appar som de absolut inte använder, behöver eller ens VILL HA.

Att dölja appar är iaf ett steg i rätt riktning tycker jag. Sen om 15-20år kanske Apple förstår att vi kunder vill kunna avinstallera det vi inte vill ha

Ursprungligen av Cancerman:

Att dölja appar är iaf ett steg i rätt riktning tycker jag. Sen om 15-20år kanske Apple förstår att vi kunder vill kunna avinstallera det vi inte vill ha

Tog väl strax över ett år innan man ens kunde flytta den där värdelösa tidningskiosken till en mapp, så man slapp se skiten. Vad gäller utveckling och kundnöjdhet har Apple långt kvar att gå.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-07 18:27

Spela roll. Med 450 appar så ser man inte Tips eller Aktier.
Tror inte heller att dessa appar tar upp nämnvärt med plats.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-07 18:55
Ursprungligen av Segas:

Siri har kraftiga problem med skånskan, sen har jag mina noteringar i en sedvanlig almanacka. Det går fortare att plita ner möten, händelser och barnens aktiviteter (och mer överskådligt) än i telefonen. ?

Det är inte bara Siri som har problem med skånskan

Ursprungligen av kenjon:

Det är inte bara Siri som har problem med skånskan

Märkligt, jag förstår den alldeles utmärkt. ?

Ursprungligen av reboot81:

Spela roll. Med 450 appar så ser man inte Tips eller Aktier.
Tror inte heller att dessa appar tar upp nämnvärt med plats.

Med enbart högst 10 appar utöver standardapparna så ser man alla möjliga appar som Apple tycker ska finnas. Så jo, det spelar en väldigt stor roll för en del av oss. Om Apple bara kunde fatta att man helst också bara vill avinstallera dem helt så skulle jag bli glad.

Har inte detta varit uppe tidigare?

1
Bevaka tråden