Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svag försäljningsstart för Iphone SE

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Siffror från Iphone SE:s första försäljningshelg visar på sämre siffror än de två föregångarna Iphone 6 och Iphone 5S.

Läs hela artikeln här

Hur såg det ut för 5c? Den slutade de ju tillverka. Trots att de satsat på väldigt "vackra" (skitfula) skal till den
Jag hoppas på att de fortsätter att släppa typ samma telefon i olika storlek (4 4,7 och 5,5 eller vad de är nu) varje år så de inte lägger ned se spåret bara för det sålde sämre än väntat.

0,1% hit och 0,1% dit - Apple får se till att få levererat min SE så att det blir 100% i min ficka iaf.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-04-06 08:51

Det är ju inte en typ av telefon som nördarna flockas runt eftersom den inte är "maxad". Jag tror snarare den kan bygga upp försäljning över tid.

Det säger ju seg själv. En nygammal skal med senaste innehåll. Alltså inte nytt innehåll. Håller med "andas" denna telefonen kommer starkt med tiden.
Frågan är.... Kommer den att uppdateras redan till hösten? Eller matchar den innehållet till nya iPhone mer eller mindre till våren. Vad heter den då? SES?

Jag misstänker att produktionen matchar efterfrågan ganska bra. Trots allt så är det leveranstid om du beställer den via apple.se

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-04-06 21:26
Ursprungligen av Redaktionen:

Siffror från Iphone SE:s första försäljningshelg visar på sämre siffror än de två föregångarna Iphone 6 och Iphone 5S.

Läs hela artikeln här

Är procentsatsen del av totala antalet enheter under respektive tidsperiod? Isåfall borde den ju ha sålt betydligt fler i faktiska tal än t ex 5S då det fanns betydligt färre iPhones på marknaden när den kom.

  • Medlem
  • 2016-04-06 22:00

Det intressanta är att iPhone 6S ligger på halva "Adoption rate" jämfört med iPhone 6. Marknaden börjar bli mättad och benägenhet att byta varje år minskar

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-04-06 22:04
Ursprungligen av PaO:

Det intressanta är att iPhone 6S ligger på halva "Adoption rate" jämfört med iPhone 6. Marknaden börjar bli mättad och benägenhet att byta varje år minskar

Mättad och mättad, ökningen kan ju inte vara exponentiell vid varje släpp, det är ju en omöjlighet. Det såldes betydligt fler 6S än 6 första veckan i faktiska tal.

På Apple Store i Täby var det i varje fall kö på den när jag skulle hämta min i morse...

Ursprungligen av johan_tanying:

0,1% hit och 0,1% dit - Apple får se till att få levererat min SE så att det blir 100% i min ficka iaf.

Nu har iaf min telefon kommit in till MacForum för avhämtning!

Min har också kommit nu. Mycket förnöjd så långt. Storleken och snabbheten. 64 GB.

1
Bevaka tråden