Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sverige får ett eget telefonnummer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svenska turistföreningen lanserar ett telefonnummer till Sverige dit vem som helst kan ringa och alla i Sverige kan vara med och svara.

Läs hela artikeln här

Sååå...det ringer en knakfull holländare mitt i natten eller Ursula 78 från Ukraina och frågar om dagens matsedel?

Nej tack...det där får regeringen stå för själv. ?

Appen lanserades 1 april, skumt!?!?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-06 17:44
Ursprungligen av Segas:

Sååå...det ringer en knakfull holländare mitt i natten eller Ursula 78 från Ukraina och frågar om dagens matsedel?

Nej tack...det där får regeringen stå för själv. ?

Fasen vad bitter du är...

Det är bara de som är anmälda till tjänsten som kan få samtal till sig, har Ursula 78 anmält sig så får hon acceptera att hon kan få samtal. Du slipper, så länge du inte anmäler dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-06 17:53

Kul idé, jag svarar för Sverige!
Nu är det jag som får vara telefonförsäljare, typ

Ursprungligen av Segas:

Sååå...det ringer en knakfull holländare mitt i natten eller Ursula 78 från Ukraina och frågar om dagens matsedel?

Nej tack...det där får regeringen stå för själv. ?

Man kan naturligtvis välja när man är tillgänglig. Men den funktionen kan förhoppningsvis förbättras med någon form av automatik hur länge man vill vara tillgänglig, nu får man manuellt gå in i appen och trycka på ej tillgäng

Fulla holländare har jag tidigare haft riktigt intressanta samtal med, och nog kan jag ge ukrainska Ursula ett och annat tips om hur vi serverar rödbetorna i Sverige

Ursprungligen av Showmelater:

Appen lanserades 1 april, skumt!?!?

Företaget Apple grundades 1april - ytterst suspekt...

Ursprungligen av IngoX:

Kul idé, jag svarar för Sverige!
Nu är det jag som får vara telefonförsäljare, typ

Man kan naturligtvis välja när man är tillgänglig. Men den funktionen kan förhoppningsvis förbättras med någon form av automatik hur länge man vill vara tillgänglig, nu får man manuellt gå in i appen och trycka på ej tillgäng

Fulla holländare har jag tidigare haft riktigt intressanta samtal med, och nog kan jag ge ukrainska Ursula ett och annat tips om hur vi serverar rödbetorna i Sverige
Företaget Apple grundades 1april - ytterst suspekt...

Haha! ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-06 18:57

Nu fick jag mitt första samtal. Samier i en liten nordfransk by nära belgiska gränsen hade hittat "mitt nummer" på Twitter. Han var jätteglad att få prata med en livs levande svensk, berättade bland annat om den ende svensk han pratat med tidigare, en svensk pilot han mött i sin ungdom som gett honom ett så gott intryck av svenskar. Och sen pratade vi väder och vind, 30-åriga kriget, Paris i april mm. Och Samier är alldeles förskräckligt sugen på att åka till "Sweden, Finland and Norway, it's so beautiful".

Ursprungligen av IngoX:

Nu fick jag mitt första samtal.

Tack!

För att du gör världen lite bättre <3

Tur att artikeln publicerades idag - och inte 1:a april. Låter ju lite som ett skämt. Undrar om det kan missbrukas. Vi får se framöver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-10 02:02

pratat med 10-11 personer nu fett roligt koncept

Läst lite utländska artiklar om det här, där de testringt. De flesta tycker att det är roligt och att de lär sig nya (oväntade) saker om Sverige.. ?

1
Bevaka tråden