Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Playstation 4 uppdateras idag – strömma spel till Mac

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En systemuppdatering för Playstation 4 släpps idag, och gör det möjligt att strömma spel till en pc eller Mac.

Läs hela artikeln här

Någon som vet NÄR idag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-06 09:57

Jag missar nog helt här men vad har man för nytta av detta? Kan det vara att kunna spela på sin Mac när tv:n är upptagen med att visa annat?

Ursprungligen av zinned:

Jag missar nog helt här men vad har man för nytta av detta? Kan det vara att kunna spela på sin Mac när tv:n är upptagen med att visa annat?

Precis. Samt att det faktiskt verkar gå att få ut 60 fps från ett konsolspel idag. ?

Fast mest meningslös var nog Apples senaste uppdatering till OS X. Låsa anteckningar? Pro tip: stäng locket på datorn. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-06 10:26
Ursprungligen av Segas:

Precis. Samt att det faktiskt verkar gå att få ut 60 fps från ett konsolspel idag. ?

Fast mest meningslös var nog Apples senaste uppdatering till OS X. Låsa anteckningar? Pro tip: stäng locket på datorn. ?

Hur stänger jag locket på min iMac?

Ursprungligen av zinned:

Hur stänger jag locket på min iMac?

Jag kände på mig att någon wiseguy inte kunde räkna ut motsvarigheten till en iMac. Lycka till. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-06 10:37
Ursprungligen av Segas:

Jag kände på mig att någon wiseguy inte kunde räkna ut motsvarigheten till en iMac. Lycka till. ?

Jag tänkte också säga att det är nog inte ovanligt att många familjer använder samma användarkonton. Huvudanvändaren av datorn kanske då vill låsa anteckningarna.

Ursprungligen av zinned:

Jag tänkte också säga att det är nog inte ovanligt att många familjer använder samma användarkonton. Huvudanvändaren av datorn kanske då vill låsa anteckningarna.

Respekterar man inte sitt eget privatliv eller sina filer/anteckningar, då ska inte Apple behöva lägga så mycket resurser på en sådan trivial sak, när det uppenbarligen finns högre prioriterade saker att fixa i OS X.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-06 11:07
Ursprungligen av Segas:

Respekterar man inte sitt eget privatliv eller sina filer/anteckningar, då ska inte Apple behöva lägga så mycket resurser på en sådan trivial sak, när det uppenbarligen finns högre prioriterade saker att fixa i OS X.

Det handlar väl mest om att de speglar funktionaliteten som de implementerade i iOS. Sedan kan man diskutera om den är vettig eller ej.

NU, BACK TO TOPIC!

Ursprungligen av zinned:

Det handlar väl mest om att de speglar funktionaliteten som de implementerade i iOS. Sedan kan man diskutera om den är vettig eller ej.

NU, BACK TO TOPIC!

Det var topic; värdet i en uppdatering kontra resurser det krävs gentemot vad som skulle kunna ha fixats till, istället.

Till PS4 hade jag gärna sett att de två kärnorna som är låsta till att enbart fungera i utvecklingsyfte, borde tillämpas OS'et som driver ett aktivt spel. Hade nog blivit många nöjda användare. ?

Ursprungligen av Segas:

...tip: stäng locket på datorn.

Datorn kan vara inställd på att inte kräva lösenord när den väcks från vila? Men man vill kanske ändå låsa sina anteckningar. Då räcker det inte att stänga locket.

Och som Zinned redan påpekat - det kan finnas flera användare som kör på samma användarkonto. Vissa av dem ska kanske inte komma åt anteckningarna, även om de har lösenordet till datorns användarkonto.

Jag har inte behov av att låsa mina anteckningar, och du har uppenbarligen inte heller det behovet. Men behovet finns där ute, annars hade de nog inte lagt till funktionen.

Men vad gör den här diskussionen i den här tråden?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Datorn kan vara inställd på att inte kräva lösenord när den väcks från vila? Men man vill kanske ändå låsa sina anteckningar. Då räcker det inte att stänga locket.

Och som Zinned redan påpekat - det kan finnas flera användare som kör på samma användarkonto. Vissa av dem ska kanske inte komma åt anteckningarna, även om de har lösenordet till datorns användarkonto.

Jag har inte behov av att låsa mina anteckningar, och du har uppenbarligen inte heller det behovet. Men behovet finns där ute, annars hade de nog inte lagt till funktionen.

Men vad gör den här diskussionen i den här tråden?

Läs ovanstående inlägg.

Samma ideologi du har kring användare runt en dator är samma slappa säkerhetstänkande som att skippa ett antivirus på en dator för att man tror sig vara den som aldrig drabbas.

Vill man ha sina anteckningar ifred, ser man till att ha dem ifred. Kan man använda funktioner att låsa anteckningar, skapa lösenord och what-not, då kan man skapa en extra användare. Det är ju dessutom mindre omständigt än att använda Anteckningar's låsfunktion...korkat nog. ?

Ursprungligen av Segas:

Till PS4 hade jag gärna sett att de två kärnorna som är låsta till att enbart fungera i utvecklingsyfte, borde tillämpas OS'et som driver ett aktivt spel. Hade nog blivit många nöjda användare. ?

Vi får hoppas att ryktet med en ps4k eller Ps4,5 är sanna. ( Och innan man blir påhoppad av alla teknikälskare, jag vet att den inte kommer klara 4K i 60 fps för den summan som en konsol idag kostar)

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-04-06 11:45

Jag hade kunnat se en poäng med denna funktion om det gick att använda mus och tangentbord för det är min största invändning mot tv-spel, men om man ändå måste ha en likadan kontroll till mac med så är det ju totalt meningslöst. Varför lämna en stor tv med surroundljud då?

Ursprungligen av jurassic579:

Vi får hoppas att ryktet med en ps4k eller Ps4,5 är sanna. ( Och innan man blir påhoppad av alla teknikälskare, jag vet att den inte kommer klara 4K i 60 fps för den summan som en konsol idag kostar)

Sony borde helt sonika erbjuda befintliga PS4 konsumenter någon form av uppgradering istället för att kräva ett köp av en helt ny konsol.

Det lär ju annars inte dröja länge innan utvecklare börjar använda den extra kraften i icke-VR spel och därefter kräva den nya konsolen för att just kunna spela spelen...troligtvis i 4K/30fps (för 1080p i 60fps lär vi aldrig se skymten av på en konsol).

Ursprungligen av flygarn:

Jag hade kunnat se en poäng med denna funktion om det gick att använda mus och tangentbord för det är min största invändning mot tv-spel, men om man ändå måste ha en likadan kontroll till mac med så är det ju totalt meningslöst. Varför lämna en stor tv med surroundljud då?

Det finns väl tangentbord/mus till PS4? Skyll på utvecklarna av spelen istället.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-04-06 12:20
Ursprungligen av Segas:

Till PS4 hade jag gärna sett att de två kärnorna som är låsta till att enbart fungera i utvecklingsyfte, borde tillämpas OS'et som driver ett aktivt spel. Hade nog blivit många nöjda användare. ?

Tvivlar på att det gör så stor skillnad. De flesta spel är mer begränsade av GPU, och jämför man med PC är det få spel som kan utnyttja så många kärnor.

Ursprungligen av flygarn:

Jag hade kunnat se en poäng med denna funktion om det gick att använda mus och tangentbord för det är min största invändning mot tv-spel, men om man ändå måste ha en likadan kontroll till mac med så är det ju totalt meningslöst. Varför lämna en stor tv med surroundljud då?

Man är fler i hushållet? Har varit fint med Wii U att min dotter kan spela på kontrollen och jag kan se på TV.
Nu kan hon sätta sig vid datorn och spela PS4 med och jag får fortfarande ha TV'n ifred

Uppdateringen är släppt nu...

Ursprungligen av Segas:

...Samma ideologi du har...

Ideologi som jag har? Nej, knappast.

Det jag beskrev är inget jag förespråkar. Jag säger absolut inte att det är bra och rätt. Jag säger bara att sådant förekommer. Och jag säger bara att "stäng locket" inte räcker för alla.

Senast redigerat 2016-04-06 13:06
Ursprungligen av Segas:

Sony borde helt sonika erbjuda befintliga PS4 konsumenter någon form av uppgradering istället för att kräva ett köp av en helt ny konsol.

Det lär ju annars inte dröja länge innan utvecklare börjar använda den extra kraften i icke-VR spel och därefter kräva den nya konsolen för att just kunna spela spelen...troligtvis i 4K/30fps (för 1080p i 60fps lär vi aldrig se skymten av på en konsol).

Tror dom flesta spel kommer släppas "dubbelt" så att en jämförelse är att dom på ps4:a ser ut som medium settings på en PC och på ps4k som high. Sen tror jag att det är någon uppskalning också. Vissa spel idag går ju bara 30FPS 1080, skulle dom dubbla kraften så skulle dom hamna på typ 60 FPS 1080, det är långt kvar till 4K. Sen kommer det säkert vara stöd för 4k Blu-ray och sånt.

Sen kommer Sony aldrig erbjuda någon uppgradering. Du har ju köpt en konsol som fortfarande presterar efter dom specar du köpt den för. Den har inte blivit sämre. Kolla hur uncharted 4 ser ut, grymt snyggt. Sen tycker jag personligen som köpte ps4an på releasedagen att om den kostat mig 100 spänn i månaden under sin livslängd så är det otroligt billigt för hur många timmars spel den givit mig. Bara Bf4:a har jag loggat 400h, det plus konsol har kostat mig 11,5 i timmen. Finns inget nöje som är så billigt.

Ursprungligen av jurassic579:

Tror dom flesta spel kommer släppas "dubbelt" så att en jämförelse är att dom på ps4:a ser ut som medium settings på en PC och på ps4k som high. Sen tror jag att det är någon uppskalning också. Vissa spel idag går ju bara 30FPS 1080, skulle dom dubbla kraften så skulle dom hamna på typ 60 FPS 1080, det är långt kvar till 4K. Sen kommer det säkert vara stöd för 4k Blu-ray och sånt.

Sen kommer Sony aldrig erbjuda någon uppgradering. Du har ju köpt en konsol som fortfarande presterar efter dom specar du köpt den för. Den har inte blivit sämre. Kolla hur uncharted 4 ser ut, grymt snyggt. Sen tycker jag personligen som köpte ps4an på releasedagen att om den kostat mig 100 spänn i månaden under sin livslängd så är det otroligt billigt för hur många timmars spel den givit mig. Bara Bf4:a har jag loggat 400h, det plus konsol har kostat mig 11,5 i timmen. Finns inget nöje som är så billigt.

Jag tvivlar starkt på att utvecklare till konsolspel gärna gör TVÅ varianter av sina spel, bara för att vara schyssta liksom.

...nej.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ideologi som jag har? Nej, knappast.

Det jag beskrev är inget jag förespråkar. Jag säger absolut inte att det är bra och rätt. Jag säger bara att sådant förekommer. Och jag säger bara att "stäng locket" inte räcker för alla.

Faktum kvarstår dock, oavsett situation. Är man inte mer mån om sina privata filer eller anteckningar så kan man självklart köra ett- och samma konto, helst utan lösenord och gärna som administratör rakt av.

Ursprungligen av Segas:

Jag tvivlar starkt på att utvecklare till konsolspel gärna gör TVÅ varianter av sina spel, bara för att vara schyssta liksom.

...nej.

Vadå, precis som till alla PC-spel menar du. Fast dom behöver bara rätta sig efter två versioner. Vissa spel släpps ju till PC, Xbox one, Xbox 360, Ps3 och Ps4 idag så

......jo.

Ursprungligen av jurassic579:

Vadå, precis som till alla PC-spel menar du. Fast dom behöver bara rätta sig efter två versioner. Vissa spel släpps ju till PC, Xbox one, Xbox 360, Ps3 och Ps4 idag så

......jo.

Återstår att se...

Lite nya rykten (OBS)

Earlier this year, rumors began to fly that Sony would release an upgraded version of the PlayStation 4, a console often called the PS4.5 or the PS4K by fans and press. Today, multiple sources have confirmed for us details of the project, which is internally referred to as the NEO. No price was provided, but previous reports indicate that the NEO would sell at $399. At time of publishing, Sony has not returned our request for comment, but we will update this story if the company responds.
Starting in October, every PS4 game is required to ship with both a “Base Mode” which will run on the currently available PS4 and a “NEO Mode” for use on the new console.
Games running in NEO mode will be able to use the hardware upgrades (and an additional 512 MiB in the memory budget) to offer increased and more stable frame rate and higher visual fidelity, at least when those games run at 1080p on HDTVs. The NEO will also support 4K image output, but games themselves are not required to be 4K native.
The NEO will not supplant the current PS4, but will exist alongside of it and use the same user environment. The PS4 and NEO will use the same PSN store, connect to the same online communities, and offer the same user experience, so expect to see the same cross media bar that you’re used to. Players will be able to retain all of the purchases they made on the PS4.
Sony seems committed to keeping the NEO and the original PS4 player bases connected. As such, there will be no NEO-only games, and Sony will not let developers separate NEO users from original PS4 players while playing on PSN. Likewise, Sony explicitly and repeatedly states that developers cannot offer exclusive gameplay options or special unlockables for NEO players—so don’t expect NEO owners to get a level editor or a special Rocket League car that you won’t have access to on your original PS4.

Källa: http://www.giantbomb.com/articles/sources-the...

1
Bevaka tråden