Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.3

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag har kört OS X i snart tio år och iOS sedan iPhone 3G kom 2008. Jag kan inget annat än att hålla med tidigare talare, jag är också av den uppfattningen att Apple har klart sämre kvalité i sina uppdateringar nu. Fler problem som inte korrigeras mellan uppdateringarna, mer slarv, etc. T ex det som har nämnts ovan gällande buggen där telefonen dör trots den har 30-40% i batteri kvar...den kom med iOS 9.0 och är FORTFARANDE inte fixad. Det är bedrövligt dåligt.

Kan så vara - mest generaliseringar som jag hakar upp mig på. Sedan är det ju två sidor. OSX gämfört med Windows är en ren fröjd. IOS går ju inte att jämföra. Att/om det är mer problem med uppdateringarna numera på IOS - beror väl delvis på att det är så komplex - jämfört med en iPhone från 2007. Då var mesta krånglet med olika brake - som många ville göra. Tycker dock att det fungerar förvånansvärt bra idag - för mig - och dom flesta. En bugg som gör att telefonen dör med 30-40% kvar av batteriet - är inte försvarbart. Vet inte vad eller om Apple har ngn förklaring. Inte heller hur många enheter/ modeller som drabbats. Själv har jag oftast inte haft problem med olika buggar - med ett par undantag under senare år. Men det kan vara tur. Kanske borde satsa på några lotter........ Skämt åtsido - skulle inte vara glad åt en sådan " strömbugg ".
Hoppas dom kommer med en förklaring och löser det snarast/omgående. ?

Sedan får man ju tänka på att iOS är ju idag mycket mer kompetent än vad det var 2008. Det finns ju mer som kan krångla i OS:t än för sju år sedan. Men de får gärna fixa "30% buggen" ASAP!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-04 13:03
Ursprungligen av adress@mac:

Kan så vara - mest generaliseringar som jag hakar upp mig på. Sedan är det ju två sidor. OSX gämfört med Windows är en ren fröjd. IOS går ju inte att jämföra. Att/om det är mer problem med uppdateringarna numera på IOS - beror väl delvis på att det är så komplex - jämfört med en iPhone från 2007. Då var mesta krånglet med olika brake - som många ville göra. Tycker dock att det fungerar förvånansvärt bra idag - för mig - och dom flesta. En bugg som gör att telefonen dör med 30-40% kvar av batteriet - är inte försvarbart. Vet inte vad eller om Apple har ngn förklaring. Inte heller hur många enheter/ modeller som drabbats. Själv har jag oftast inte haft problem med olika buggar - med ett par undantag under senare år. Men det kan vara tur. Kanske borde satsa på några lotter........ Skämt åtsido - skulle inte vara glad åt en sådan " strömbugg ".
Hoppas dom kommer med en förklaring och löser det snarast/omgående. ?

Jämförelsen med Windows är bara meningslös, den är aldrig med i denna ekvationen då Windows ligger låååångt bakom i prestanda och kvalité. Det handlar om att jag ställer högre krav på Apple, med all rätta enligt mig själv. De ska leverera kvalité, de har alltid gjort det förr och ska göra det nu också. Dock anser jag att kurvan pekar nedåt istället för uppåt, tyvärr. Mer slarv, fler buggar, längre tid mellan bugglösningar etc.

Ursprungligen av primu[s]®:

Sedan får man ju tänka på att iOS är ju idag mycket mer kompetent än vad det var 2008. Det finns ju mer som kan krångla i OS:t än för sju år sedan. Men de får gärna fixa "30% buggen" ASAP!

Så klart, helt korrekt. Dock är det inte en ursäkt för att inte leverera kvalité. Det gör jobbet svårare och mer komplext för Apple, ja, men de ska fortfarande klara av att leverera samma kvalité till kunden. Det är höga krav men det är den nivån Apple ska ligga på.

iOS 9.3.1
iPhone 4s
Nemas problemas

Det verkar komma en 9.3.2 snart. http://www.macrumors.com/2016/04/05/flaw-ios-...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-04-06 09:47
Ursprungligen av primu[s]®:

Det verkar komma en 9.3.2 snart. http://www.macrumors.com/2016/04/05/flaw-ios-...

Apple allayed customer concerns over a recently discovered iOS bug on Tuesday, noting an exploit that leveraged Siri and 3D Touch to gain unauthorized access to a user's Contacts and Photos has been fixed. However, the apparent server-side Siri update now requires a passcode or Touch ID authentication to search Twitter.

http://appleinsider.com/articles/16/04/05/app...

Ursprungligen av jas:

Apple allayed customer concerns over a recently discovered iOS bug on Tuesday, noting an exploit that leveraged Siri and 3D Touch to gain unauthorized access to a user's Contacts and Photos has been fixed. However, the apparent server-side Siri update now requires a passcode or Touch ID authentication to search Twitter.

http://appleinsider.com/articles/16/04/05/app...

"Det är ingen bugg - det är en feature?"

Bevaka tråden