Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tesla visar upp nya elbilen Model 3

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med Teslas nya bil Model 3 hoppas företagets vd Elon Musk att elbilen ska få sitt stora genomslag och bli något som kan stå på gemene mans uppfart.

Läs hela artikeln här

Kan säga att om Sverige eller andra länder skulle likt Norge införa subventioner för köp av elbilar så skulle mycket ändras. I Bergen som är en ganska liten stad, har stora mängder folk Model S som är som en lyxbil här i Sverige. Detta för att parkeringar blir gratis och köpet av bil subventioneras av staten..

Ursprungligen av D_Odell:

Kan säga att om Sverige eller andra länder skulle likt Norge införa subventioner för köp av elbilar så skulle mycket ändras. I Bergen som är en ganska liten stad, har stora mängder folk Model S som är som en lyxbil här i Sverige. Detta för att parkeringar blir gratis och köpet av bil subventioneras av staten..

Är den subventionerad? Jag trodde att det var så att övriga bilar beläggs med ganska höga skatter vid köp? Jag har för mig att en ny Ford Mustang kostar över 1 000 000 i Norge men ca 400 000 i Sverige.

Det är iofs i viss mån en definitionsfråga om det ska ses som en subventionering eller inte.

Jo såklart. Men jämfört med Swe.

Nåja, oavsett svenska subventionerar eller inte så har Tesla först en stor utmaning i att rampa upp sin produktion. Det blir spännande att se hur det går.

Känner ni ens någon medelklasssvenne som äger en Tesla eller via leasing? Här i Bromma där jag bor så är det bara praktarslen som har råd.

Ursprungligen av D_Odell:

Känner ni ens någon medelklasssvenne som äger en Tesla eller via leasing? Här i Bromma där jag bor så är det bara praktarslen som har råd.

Äh, jag måste bara fråga: Vad är din definition av ett praktarsel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-04 12:28
Ursprungligen av HåkanE:

Äh, jag måste bara fråga: Vad är din definition av ett praktarsel?

Jag tror han menar norrmän

Teslaägare

Fredrik Wikingson bor i Bromma och äger en tror jag
För övrigt håller jag just på att ställa in min Ipad pro 9,7 tum.

  • Medlem
  • 2016-04-04 15:41

Stora skattesänkningar där de med höga löner är de stora vinnarna. (Jobbskatteavdrag)
Statliga subventioner till de med feta löner så de kan köpa sig en lyxbil bara den är "miljöklassad". (Supermiljöbilspremie)
Statligt subventionerade ombyggnationer av bostadsrätter och villor samt dito städhjälp. (ROT/RUT)
Subventionerad/nästan gratis arbetskraft till företagare för att med konstgjord andning få folk i arbete.

Inte konstigt att det går åt helvete för detta land...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-04 16:07

Gör det? Jag har använt mej av ROT men tycker det går rätt OK, om man jämför med andra länder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-04-04 19:09

Men stöd för CarPlay har de inte...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-05 08:03
Ursprungligen av Dalle:

Stora skattesänkningar där de med höga löner är de stora vinnarna. (Jobbskatteavdrag)
Statliga subventioner till de med feta löner så de kan köpa sig en lyxbil bara den är "miljöklassad". (Supermiljöbilspremie)
Statligt subventionerade ombyggnationer av bostadsrätter och villor samt dito städhjälp. (ROT/RUT)
Subventionerad/nästan gratis arbetskraft till företagare för att med konstgjord andning få folk i arbete.

Inte konstigt att det går åt helvete för detta land...

...och ändå har vi klarat den ekonomiska krisen liggandes i toppskiktet i Europa, det skapas jobb, etc.

En diskussion för en HELT annan tråd.

  • Avstängd
  • 2016-04-09 07:42

Har varit sugen på elbil länge nu men ingen har uppfyllt kraven.
Tesla börjar närma sig så version 2 eller 3 av modell 3 blir det ett köp.

1
Bevaka tråden