Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.3.1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kort efter IOS 9.3 har Apple släppt en uppdatering som åtgärdar ett problem med länkar.

Läs hela artikeln här

iPhone 5/6S/6S Plus uppdaterade, fungerar bra än så länge, men vem vet vad som händer härnäst.

På min iPad mini 2 står det att jag ska uppdatera till 9.3 men jag har redan den. Det har ståt det i typ 2-3 dagar. Är det en bugg eller något sånt? Det är inte 9.3.1 eller något häller.

Äsch, jag hoppades på att OS X skulle bli omplåstrat.

Ursprungligen av Brylle:

På min iPad mini 2 står det att jag ska uppdatera till 9.3 men jag har redan den. Det har ståt det i typ 2-3 dagar. Är det en bugg eller något sånt? Det är inte 9.3.1 eller något häller.

Nix, det är ingen bugg. Apple släppte 9.3 "igen" fast med ett annat buildnummer. Det löste ett problem för vissa äldre enheter som inte kunde aktiveras efter uppdateringen.
Du kan ju testa att ta bort den hämtade uppdateringen för att se om inte iOS letar upp 9.3.1 istället. Du kan ta bort den i Inställningar, under Allmänt -> Lagring och iCloud-användning -> Hantera lagring. I listan ska du kunna hitta en rad med iOS 9.3 och ta bort den. Då borde iOS leta på nytt efter en uppdatering och då istället hitta 9.3.1.

iOS 9.x verkar gå till historien som ett av de mest (och snabbast) patchade OS:en hittils.
9.0 ersattes av 9.0.1 efter sju dagar. 9.0.2 kom ytterligare sju dagar senare.
9.3 släpptes tre gånger och ersattes av 9.3.1 efter 10 dagar.

"Rekordet" håller väl fortfarande 8.0.1 som drogs tillbaka och ersattes av 8.0.2 efter en (1) dag.

Det är iofs bra att de är snabba med att få ut rättningar, men det är oroväckande att det ens ska behövas. 9.3 var ju ute på betatestning under flera månader (jag kommer inte ihåg exakt datum) men ändå var det tydligen ingen som upptäckte att enheten kunde bli i princip värdelös efter uppdateringen. Antingen kom dessa problemen in i koden först efter det att den sista betan var byggd eller så struntade folk i att rapportera in problemet (känns inte troligt...). Apple behöver ta tag i sina egna testprocesser och avsätta duktigt mycket folk till att avlusa produkterna innan de släpps till release.

1
Bevaka tråden