Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FileMaker Pro 14: tidszon ändring

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ändrar man på timestamp till en ny tidszon? Jag har letat på google men inte hittat lösningen.

Vill konvertera alla timestamp till gemensam tid (t.ex. GMT),

new_outbound_arrivaltime = (outbound_arrivaltime, "+1", "0") //outbound_arriveltime har stockholm tid (dvs. +1) och skall ändras till Londontid (dvs. 0)?

eller ännu bättre:

new_outbound_arrivaltime = (outbound_arrivaltime, "Stockholm", "London") //timestamp ändras från stockholmtid till Londontid

Anledningen till jag använder timestamp är att då har jag både tid och datum i en sträng. och det är lätt att räkna om man vill t.ex. veta flygtiden mellan två städer som ligger i olika tidszoner och den fungerar fint över mellan två olika datum – perfekt vid nattflygningar.

Senast redigerat 2016-03-27 16:50
Ursprungligen av The Real Viking:

Hur ändrar man på timestamp till en ny tidszon? Jag har letat på google men inte hittat lösningen.

Vill konvertera alla timestamp till gemensam tid (t.ex. GMT),

new_outbound_arrivaltime = (outbound_arrivaltime, "+1", "0") //outbound_arriveltime har stockholm tid (dvs. +1) och skall ändras till Londontid (dvs. 0)?

eller ännu bättre:

new_outbound_arrivaltime = (outbound_arrivaltime, "Stockholm", "London") //timestamp ändras från stockholmtid till Londontid

Anledningen till jag använder timestamp är att då har jag både tid och datum i en sträng. och det är lätt att räkna om man vill t.ex. veta flygtiden mellan två städer som ligger i olika tidszoner och den fungerar fint över mellan två olika datum – perfekt vid nattflygningar.

Vill du lägga till en timme till en tidsstämpel använder du formeln:

tidsstämpel + Time (1;0;0)

Vill du dra bort 2 timmar använder du:

tidsstämpel - Time (2;0;0)

1
Bevaka tråden