Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbook kommer snart, visar referenser

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Referenser till en Macbook (tidigt 2016) har hittats i den senaste versionen av OS X Server vilket pekar på en nära förestående uppdatering.

Läs hela artikeln här

Vill så gärna att det ska komma en nya Macbook Pro också. Juni/Juli känns långt borta just nu.

Vill verkligen se en ny MacBook Pro med lite mer kraft i! Framförallt realtids Grafikprestanda!

Jag har en 13' sent 2013 och den är lite slö ibland (Men min polare brukar bli lite butter när hans Windows8 i7 Dell Laptop utför arbeten långsammare xD)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-24 22:30
Ursprungligen av Chaosstar:

Vill så gärna att det ska komma en nya Macbook Pro också. Juni/Juli känns långt borta just nu.

WWDC i juni låter troligt.

Ursprungligen av kenjon:

WWDC i juni låter troligt.

Ja så lär det ju tyvärr bli.
:/

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-03-25 07:38

Vad Apple måste göra för att behålla mig som exklusiv kund är att bygga ett thunderbolt3-drivet GPU-chassi med äppellogga som designmässigt matchar iMac, MacBook-Pro och förvandlar dem till användbara datorer. Ja jag vill nämligen kunna spela ett dataspel once in a while på min dator vilket är officiellt omöjligt med nuvarande macs.
Men jag kommer bygga en hackintosh innan. Leds på att Apple inte levererar prestanda ens när jag utan tvekan är beredd att ge dem 33-35 tusen för en maxad dator.

Faktakorrigering

Ursprungligen av Redaktionen:

Intel Core m3-6Y30 (4M Cache, upp till 2,20GHz)
Intel Core m3-6Y54 (4M Cache, upp till 2,70GHz)
Intel Core m3-6Y75 (4M Cache, upp till 3,10GHz)

Intel Core m3-6Y30 (4M Cache, upp till 2,20GHz)
Intel Core m5-6Y54 (4M Cache, upp till 2,70GHz)
Intel Core m7-6Y75 (4M Cache, upp till 3,10GHz)

Ursprungligen av danieloskarsson:

Intel Core m3-6Y30 (4M Cache, upp till 2,20GHz)
Intel Core m5-6Y54 (4M Cache, upp till 2,70GHz)
Intel Core m7-6Y75 (4M Cache, upp till 3,10GHz)

Korrigerat! Avänd dock gärna rättelseformuläret för att uppmärksamma oss på felaktigheter i artiklarna. Då ser vi det direkt och kan åtgärda, och forumet hålls fritt för diskussioner kring ämnet!

Ursprungligen av gmail:

Vad Apple måste göra för att behålla mig som exklusiv kund är att bygga ett thunderbolt3-drivet GPU-chassi med äppellogga som designmässigt matchar iMac, MacBook-Pro och förvandlar dem till användbara datorer. Ja jag vill nämligen kunna spela ett dataspel once in a while på min dator vilket är officiellt omöjligt med nuvarande macs.
Men jag kommer bygga en hackintosh innan. Leds på att Apple inte levererar prestanda ens när jag utan tvekan är beredd att ge dem 33-35 tusen för en maxad dator.

iMac 27" 5K med maxat grafikkort, processor och SSD är ju inte helt tråkigt...
https://browser.primatelabs.com/mac-benchmark...

  • 27-tums iMac med Retina 5K-skärm

  • 4,0 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,2 GHz)

  • 8 GB 1 867 MHz DDR3 SDRAM – två 4 GB

  • 256 GB flashlagring

  • AMD Radeon R9 M395X med 4 GB grafikminne

Lägg sen till 32 GB Kingston-RAM istället för Apples sjukt prissatta minnen så torde du ha en riktigt fet maskin.

Men jag håller med, man borde satsa mer på feta värstingmaskiner. De kan ju bättre än detta!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-04-17 12:25
Ursprungligen av carlsson:

iMac 27" 5K med maxat grafikkort, processor och SSD är ju inte helt tråkigt...
https://browser.primatelabs.com/mac-benchmark...

  • 27-tums iMac med Retina 5K-skärm

  • 4,0 GHz fyrkärnig Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 4,2 GHz)

  • 8 GB 1 867 MHz DDR3 SDRAM – två 4 GB

  • 256 GB flashlagring

  • AMD Radeon R9 M395X med 4 GB grafikminne

Lägg sen till 32 GB Kingston-RAM istället för Apples sjukt prissatta minnen så torde du ha en riktigt fet maskin.

Men jag håller med, man borde satsa mer på feta värstingmaskiner. De kan ju bättre än detta!

Det är en bra prisvärd dator (pga 5k skärmen) men inte ens med maxat grafikkort så duger den till moderna spel och saknar möjlighet till uppgradering. De slimmade kretsarna som dessutom är fastlödda levererar inte så mkt prestanda och är högljudda och svåra att kyla.
Nästa gen iMac - om de stödjer th3 och extern grafik - blir mer intressant men nu har jag mig en duglig PC redan.

Ursprungligen av gmail:

Det är en bra prisvärd dator (pga 5k skärmen) men inte ens med maxat grafikkort så duger den till moderna spel och saknar möjlighet till uppgradering. De slimmade kretsarna som dessutom är fastlödda levererar inte så mkt prestanda och är högljudda och svåra att kyla.
Nästa gen iMac - om de stödjer th3 och extern grafik - blir mer intressant men nu har jag mig en duglig PC redan.

Jag har en god vän som köpte denna, och han kommer att lämna tillbaka den. Problemet är som du är inne på att den är sjukt högljudd (fläktarna) att han inte kan använda den. Det finns mängder av trådar om detta på nätet, och Apple lär behöva göra något åt det.

Rent prestandamässigt är den dock jäkligt vass, han kör Fallout 4 och WoT med full upplösning. Men det spelar ju ingen roll om man får huvudvärk efter en kvart.

Blir så trött...

1
Bevaka tråden