Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lan-master går i konkurs

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den auktoriserade Apple-verkstaden Lan-master har begärts i konkurs.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-24 23:56

Synd, de var nog de bästa i branschen

Vad trist, de har reparerat datorer åt mig flera gånger och alltid superbra service.

Verkligen synd, när jag lämnade in min dator för reparation av batteriet gick det snabbt och smärtfritt.

Gillade att deras verkstad låg så centralt och att de arbetade så snabbt. Deras goda rykte stämmer.

Man undrar hur det kan komma sig.........

Skumt...dom har ju varit med sedan begynnelsen...gamla tungviktare...seriösa lirare...cred...måste ha klantat sig dramatiskt med affärerna...kanske gjort en inkompetent idiotinvestering...eller tagit ut extrema löner i toppen...eller helt enkelt haft fruktansvärd otur

Ursprungligen av Redaktionen:

Den auktoriserade Apple-verkstaden Lan-master har begärts i konkurs.

Läs hela artikeln här

Tråkigt värre, har använt dem några gånger genom åren och varit nöjd.

  • Medlem
  • 2016-03-25 19:13

Har fått bra service hos LAN-Master i Malmö och tycker det här är väldigt tråkigt. Promenadavstånd och inga problem att bära dit en 27" iMac som behövde ett nytt grafikkort. Man undrar onekligen vad som hänt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-25 22:33

Något att kolla upp inför en podcast? Kanske tom en LanMaster-gäst i studion?

  • Medlem
  • 2016-03-25 22:34
Ursprungligen av Ljung:

Har fått bra service hos LAN-Master i Malmö och tycker det här är väldigt tråkigt. Promenadavstånd och inga problem att bära dit en 27" iMac som behövde ett nytt grafikkort. Man undrar onekligen vad som hänt.

Vad jag kan se genom mina verktyg så är det likviditeten som gjort att de måste gå i konkurs. Frågan är om de startar upp igen?
De skriver själv i senaste bokslut om likviditets problem och då deras senaste bokslut gått med vinst och ökar omsättning så är det mycket troligt likviditeten som inte hängt med. Tråkigt

Edit: 2 betalnings anmärkningar och sedan arbetsgivaravgifter så är det nog likviditeten det hänger på

Hejsan,
Det gör mig gott att läsa alla positiva kommentarer om oss.
Men det som fick oss på fall var två stora händelser som kostade oss mycket pengar, mer än vi hade i vår plånbok.
Dessa händelser var utanför vår kontroll och hade att göra med svek och oförståelse.
Kanske att jag berättar hela historien någon gång i framtiden kanske inte.
Det viktigaste för oss som jobbar på LAN-Master är trots allt ni som är våra kunder och vi jobbar för att ni inte ska bli drabbade av detta på något sätt.
Vi drivs nu av en konkursförvaltare så verksamheten fortsätter som vanligt ett tag till.
Sonny / LAN-Master

Beklagar! Hoppas ni kan hitta ett sätt att driva fiman vidare, även jag har haft bra erfarenhet av er.

1
Bevaka tråden