Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grattis på födelsedagen, OS X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fyller operativsystemet OS X 15 år, och 99mac passar på att gratulera på födelsedagen.

Läs hela artikeln här

OSX Goals:

Känns som att de lyckats med allt förutom "Killer Graphics" Där de failat ganska totalt.

Extremt synd tycker jag. Jag önskar att vi får se ändringar på det inom snar framtid nu när Vulcan, mer energieffektiva komponenter osv är på g.

Grattis OSX!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-03-24 14:25

2001 är väl ändå 15 år sen?

Ursprungligen av Sebbe_K:

OSX Goals:
Extremt synd tycker jag. Jag önskar att vi får se ändringar på det inom snar framtid nu när Vulcan, mer energieffektiva komponenter osv är på g.

Vilket inte rullar på OS X - om man inte räknar räknar MoltenVK som är ett Metal-till-Vulkan-translationslager: https://moltengl.com/moltenvk/

  • Medlem
  • 2016-03-24 14:37

Minns hur jag satt vid en PMG4QS på den tiden med just 10.0. Blä. Det blev snabbt byte till 9.2.2. Men efter några år blev OS X bättre.

  • Medlem
  • 2016-03-24 15:42

Publicerat klockan 13:37

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-25 11:05

Satt och höll på med html-kod på den tiden, när man kodade med tabeller, för det var det enda som renderades någorlunda lika på Netscape, Mozilla och Explorer.
Kom på en speciallösning, med decimalpixlar på fontstorlekerna så det blev samma storlek på all browsers och plattformar.
Jag fick OS X, på en dator omgående för att kunna testa webbsidorna i både OS 9 och OS X.

Råkade logga ut, och fatta inte att man skulle klicka på den runda avatarbilden för att logga in. Det var ju inte en knapp.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2016-03-27 12:44

Helt nytt systemet efter 15 år. Kommer ingen ihåg? Steve Jobs sa när han presenterade OS X att Apple kommer köra detta system i 15 år, sedan kommer det något annat. Så enligt löfte skall vi alltså få se något oerhört spännande.

17 maj är det jubileum för mig också - fast på 99mac.
Har fungerat bra/bättre från början. Grattis även till Martin B.

1
Bevaka tråden